bullfr0g Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Har for en stund tilbake bestilt meg helt ny stasjonærpc. Stort sett hver dag opplever jeg at pcen henger seg, og går over til blåskjerm (i windows xp). Dette er uavhengig av hva jeg driver med, det kan være alt fra surfing til tyngre spill og programmer som kjøres. Har testa RAM-brikkene mine, og finner ikke noe feil med dem, når jeg kjører 1 og 1. Har også anskaffet en ny PSU, da jeg har hørt med flere kyndige om at dette kunne være problemet siden skjermkortet mitt trenger egen strøm. Den nye PSU'en er på 550W og av merket NorthQ. SPECCS: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 4x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz 2x Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM Noen som har en formening ? Kan det være for dårlig kjøling ? CPU temp ligger på rundt 50 grader og temp i kabinettet ligger på rundt 40 grader. All hjelp er ønskelig. Endret 18. april 2006 av bullfr0g Lenke til kommentar
bullfr0g Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 bumper den jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 CPU tempen kan gå mye høyere før det utgjør noen trussel så det er nok ikke problemet. Blåskjerm pleier vanlighvis komme når et programm eller en annen ting er installert og der det forekom et problem (dette er en av mange ting som kan føre til blåskjerm). Hvis du formaterer og installerer alt av drivere og sånt på nytt burde dette hjelpe. Harwaren er det ingen ting galt med og jeg gratulerer deg med å ha et slikt flott system. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) blåskjerm= Software relatert. sjekk om det er kommet nyere bios til hovedkortet, sjekk også at du har de siste driverne innstallert. hvis ingenting virker, prøv en clean install av windows. Hva står det på blåskjermen (eks irq_not_less_or_equal_to) eksempel blåskjerm e typisk driver relatert i mitt tilfelle lydkort driverne på mitt gamle soundblaster live kort. Endret 2. mai 2006 av dopus Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Blåskjerm er på ingen måte rent software-relatert. Hvis du har en defekt minnebrikke vil du få blåskjerm hver gang noe prøver å skrive til det aktuelle området. Ergo det er også hardware-relatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå