SilentBob Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Har et meget enkelt hjemmenettverk som ser slik ut: Begge maskinene er tilkoblet internett, men det jeg ikke fåt til er å dele filer mellom de to maskinene. Jeg har gjort dette før med å kjøre oppsett-wizarden i windows, men nå som en maskin er trådløst tilkoblet får jeg det ikke til. På begge maskinene valgte jeg samme navn på arbeidsgruppen, men jeg finner ikke den stasjonære når jeg er på den bærbare og vice-versa. Grunnen til at den stasjonære ikke er koblet til den trådløse routeren er at den er altfor ustabil, men selv om den er koblet på denne får jeg ikke til å sette maskinene opp i nettverk. Er det noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Endret 22. april 2006 av SilentBob Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Antar at modemet ditt er et router-modem siden du har koblet til to utganger. Sett opp trådløsrouteren som accesspunkt. Dette gjør du ved å slå av DHCP på LAN til den trådløse. Koble deretter kabelen fra 'modemet' til LAN på den trådløse. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har du mulighet for å tilkoble begge maskinen til dlinken? Lenke til kommentar
Maxtors Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvis det er en trådløs router så har den sikkert flere porter, koble den stasjnære på den, siden da er du sikker på at ipene blir i samme subnet og at de har samme netverks koding i ipen? har du A, B, eller C klasse på addressen eller har du ikke endra noe? Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 "Antar at modemet ditt er et router-modem siden du har koblet til to utganger." Ja, både modemet og den trådløse routeren har 4 porter for RJ-45 "Sett opp trådløsrouteren som accesspunkt. Dette gjør du ved å slå av DHCP på LAN til den trådløse." skal prøve dette når jeg kommer hjem "Har du mulighet for å tilkoble begge maskinen til dlinken? " ja, men jeg vil helst unngå dette da den trådløse til stadighet restarter. Dette gjør ikke så mye for den bærbare, men jeg er avhengig av stabilitet på den stasjonære. "Hvis det er en trådløs router så har den sikkert flere porter, koble den stasjnære på den, siden da er du sikker på at ipene blir i samme subnet og at de har samme netverks koding i ipen?" ja vet men vil da helst ikke koble den stasjonære på den trådløse routeren "har du A, B, eller C klasse på addressen eller har du ikke endra noe? " aner ikke, hvodan sjekker jeg dette? takker for svar Lenke til kommentar
joernb Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Prøv å slå av brannmuren på begge maskinene. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 har du forsøkt oppkobling av begge maskinene via modem routeren fra nettlevrandøren(dette vil 100% garantere samme ip range på de to maskinene dine. + du slipper å koble om den stasjonære som du er avhengig av stabilitet på. vis dette virker må du inn i dlinken og bare slå av alt av routerfunksjoner og dobbelsjekke at den gir ut samme ip range som modemet ditt. dette kan stilles i routern(men jeg husker ikke hvor) et tips på ustabil dlink er forresten å oppgradere software, vis ikke det hjelper så har dlink hatt problemer med dårlige strømforsyninger som gjør routere ustabile, kontakt dlink for feilsøking. bare tull å godta en ustabil router Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg har selv en Dlink 624, har over hode ikke noe problemer i det hele tatt. Det stemmer Dlink hadde problem, men det var med 624+. Jeg hadde 624+ tidligere og bare problemer. Kom over en 624 (uten plus), den har fungert 100% hele tiden. Så hvis det er 624+ du har så er jeg enig at den er ustabil, men tror ikke det stemmer med den uten +. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå