Kirchhoff Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Hv er spysheriff? Har fått noen trojanere og pluttselig: Spysheriff is her to rescue you!! Hva er det, etter det jeg har forstått er det noe drit som har noe med trojanererne mine. Brannmuren til windows funker ikke, virker som den er sperret for det er en "unknown error" Endret 18. april 2006 av åousky Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 vis ikke du har installert et program selv er det genske ofte spyware.... hadde det selv men da tok jeg bare systemgjenoppretning til dagrn før så var det borte........ eventuelt kan du jo også formatere..... Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 pc'en virker like kjapp som før og norman virus kontroll tar seg av saken nå. Det kom bare for noen timer siden. Hvordan sytemoppretter jeg?? Fortell meg litt om hva spysheriff innebærer. fikk litt sjokk no!! norman virus kontroll finner masse trojanere og mistenkelige filer. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Norman er ferdig. har slettet spysheriff og den virusprogramm har funnet tool3 og satt den i karantene med 5 andre infiserte filer. Pc'en er rask som bare søren og alt virker normalt utenom den brannmuren. Er det noe galt da?? Skal teste med 3dmark for å skjekke forskjell. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) får 2 poeng mindre enn før. så ingen forskjell på ytelsen. Msn funker ikke. her er det noe galt like vel. Endret 18. april 2006 av åousky Lenke til kommentar
uranus Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg fikk plutselig spysheriff på pcen igår uten at jeg valgte noen ting, og nå måtte jeg formatere. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Du må ikke formatere da....... gå inn på start/programmer/tilbehør/systemverktøy/systemgjenoppretning...... Lenke til kommentar
berxter Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Systemoppretting er sjelden nok, men formatering er vel ikke det første en burde gripe til. Åusky: legg ut en HijackThislogg, jeg har mine tvil om at Norman har tatt altihop. Bernt K Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Vi har jo en standardlink her til fjerning av Spy***, berxter - hva er nå den linken igjen...? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) prøvde systemoppretting. men den eneste forskjellen fra før er at windows ikke detekter spywaren. men eller samme gamle. hva er HijackThislogg? er det denne linken du mener; www.bleedingcomputer.com/forums/topic22402.html www.bleedingcomputer.com/forums/topic22402.html Endret 19. april 2006 av åousky Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 bleepingcomputers mente jeg Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 har gått igjennom guiden og det virker som den har fungert fordi skrivebordet er normalt men firewalen er låst til av av et "uidentifisert problem". Lenke til kommentar
berxter Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 jepp,det er linken. hvis du ser litt nede på siden linker de til en Automated method, og den finner du her: http://www.bleepingcomputer.com/forums/How...-tx17258-0.html. Her går du også litt ned på siden og prøver Method 1 først. Prøv den først. HijackThis: Et flott diagnoseverktøy som hjelper oss å se hva som foregår av uhumskheter på maskina. Link finner du i Zjuliks signatur. Når du kjører HJT velger du "Do a scan and save a logfile", loggen åpner seg så i Notepad. Dette klistrer du så inn i neste innlegg. Bernt K Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Broren min fikk Spysheriff på sin bærbare. Det er et program som utgir seg for å være en spyware-fjerner, men er egentlig det motsatte! Tror vi først prøvde å fjerne det fra Legg til/fjern programmer. Deretter sjekka vi med msconfig om det lå noe i oppstarten. Etter et par runder med Ad-Aware, Spybot og Windows Defender blei vi kvitt dritten. Vi tok også noen online virus-scanner for sikkerhets skyld... Så lykke til! Hvis du er usikker på noe, sjekk "Den stor sikkerhetsguiden", som er sticky. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Systemoppretting tok knekken ! Den tok noe ikke Arovax antispyware, Ad-aware og Spyware Doctor ikke klarte. Endret 20. april 2006 av Ali I Hagen Lenke til kommentar
berxter Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg har mine tvil om at System Restore klarer å overskrive alle deler av en SmitFraudvariant som Spysheriff og lignende. Jeg ville blitt, om ikke glad, så ihvertfall takknemlig hvis en HJTlogg ble lagt ut... Bernt K Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg hadde spysheriff, tok systemgjenoppretning og søkte etter det og fant mappa det lå i og sletta registeroppføringene fra det..... maskina ble ikke noe treigere etter det...... Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Spysheriff er noe ordentlig "unnskyld utrykket" dritt. Har hatt det på PC'en og prøvde og fjerne det med alskens anti-spyware programmer uten noen voldsom suksess. Det gir seg ut for å være anti-spyware, desverre er det langt fra sannheten, se Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Spyware står under de falske anti-spyware programmene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå