Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hv er spysheriff? Har fått noen trojanere og pluttselig: Spysheriff is her to rescue you!!

Hva er det, etter det jeg har forstått er det noe drit som har noe med trojanererne mine. :no: Brannmuren til windows funker ikke, virker som den er sperret for det er en "unknown error"

Endret av åousky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pc'en virker like kjapp som før og norman virus kontroll tar seg av saken nå. Det kom bare for noen timer siden. Hvordan sytemoppretter jeg?? Fortell meg litt om hva spysheriff innebærer. fikk litt sjokk no!! :scared: norman virus kontroll finner masse trojanere og mistenkelige filer.

Lenke til kommentar

Norman er ferdig. har slettet spysheriff og den virusprogramm har funnet tool3 og satt den i karantene med 5 andre infiserte filer. Pc'en er rask som bare søren og alt virker normalt utenom den brannmuren. Er det noe galt da?? Skal teste med 3dmark for å skjekke forskjell.

Lenke til kommentar

jepp,det er linken. hvis du ser litt nede på siden linker de til en Automated method, og den finner du her:

http://www.bleepingcomputer.com/forums/How...-tx17258-0.html. Her går du også litt ned på siden og prøver Method 1 først.

Prøv den først. HijackThis: Et flott diagnoseverktøy som hjelper oss å se hva som foregår av uhumskheter på maskina. Link finner du i Zjuliks signatur. Når du kjører HJT velger du "Do a scan and save a logfile", loggen åpner seg så i Notepad. Dette klistrer du så inn i neste innlegg.

Bernt K

Lenke til kommentar

Broren min fikk Spysheriff på sin bærbare. Det er et program som utgir seg for å være en spyware-fjerner, men er egentlig det motsatte!

Tror vi først prøvde å fjerne det fra Legg til/fjern programmer. Deretter sjekka vi med msconfig om det lå noe i oppstarten. Etter et par runder med Ad-Aware, Spybot og Windows Defender blei vi kvitt dritten. Vi tok også noen online virus-scanner for sikkerhets skyld...

Så lykke til!

Hvis du er usikker på noe, sjekk "Den stor sikkerhetsguiden", som er sticky.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...