jorgis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg tror en Mac mini er bankers, jeg. Den er liten og sexy (noe som teller mye for damer), har et like sexy OS, og den er sterk nok til å gjøre mer eller mindre alt du nevner (web, mail, dvd, msn, m.m.). Den koster ikke så voldsomt mye heller, og det eneste du trenger i tillegg er å finne en grei brukt CRT-skjerm til noen hundrelapper. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 På de fleste pcer til den prisen må du jo ha OS og antivirus etc.... det slipper du på macen. Ellers vil jeg anbefale en bærbar til 4990,- (kansje de har noen enda billigere på psdata i billigkroken eller demoandelingen.) Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg tror en Mac mini er bankers, jeg. Den er liten og sexy (noe som teller mye for damer), har et like sexy OS, og den er sterk nok til å gjøre mer eller mindre alt du nevner (web, mail, dvd, msn, m.m.). Den koster ikke så voldsomt mye heller, og det eneste du trenger i tillegg er å finne en grei brukt CRT-skjerm til noen hundrelapper. 5954238[/snapback] enig i at mac mini er et bravalg, men skal man ha en sånn maskin blir det jo litt tåpelig og sette den sammen med en kloss av en crt skjerm. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) På de fleste pcer til den prisen må du jo ha OS og antivirus etc.... det slipper du på macen. Ellers vil jeg anbefale en bærbar til 4990,- (kansje de har noen enda billigere på psdata i billigkroken eller demoandelingen.) 5954274[/snapback] Jeg ville blitt fornærmet om jeg hadde blitt skubbet vekk fra en rimelig god PC og fått en røten PC som min egen. Derimot ikke om jeg hadde fått en Mac Mini. Den er faktisk ikke så dyr når du tenker over utgifter til OS, antiviri o.l. EDIT: Ang. CRT-skjermen var det noe jeg nevnte mtp. at LCD-skjermer er en god del dyrere samt nesten umulig å få fatt i brukt med god kvalitet. Designmessig vil det nok bli veldig kræsj, men du sparer noen tusenlapper på det. Endret 20. april 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Teater Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Tja...jeg er enig at den er både liten og sexy, men når den ligger på godt over 5000,- blir det litt drøyt, og det er uten skjerm. Jeg skal ikke si at hun ikke fortjener det, men hun trenger på lengt nær ikke noe så bra... (Lurer på hvor lenge jeg lever hvis jeg inkluderer denne: Webcams To Make You Pretty) Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hehe Trådstarter kan vel kjøpe en pc av meg for ca 1000 Kr (Kan diskuteres) Følgende spec: Snart 768 MB Sdram, Dvdspiller, AMD Athlon 1.4Ghz, splitter ny 300W fortran Source Strømforsyning, støysvak cpuvifte, HK fra Chaintech, Nettverkskort, 1 år gammel WD 80 GD IDE Disk. 32MB Prolink AGP skjermkort funker knall med Ubuntu, men skal funke bra med Windows XP også da... Mangler ett kabinett da... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 siden du unner dama de så mye godt her så andbefaler jeg deg en av disse. pilledjevel http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...2C911FD6AA7A58E http://www.kjglobal.co.uk/acatalog/Hanaro_Plus.html http://www.digitaltigers.com/zenview-atlas19s.shtml Lenke til kommentar
Teater Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 siden du unner dama de så mye godt her så andbefaler jeg deg en av disse. LoL...jo da, pc'en kosta ganske nøyaktig 8x den prisen jeg hadde beregnet, men eller rå den...men skjermen til ca 40 små laken er jo et røverkjøp.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Altså... dersom du bare skal ha en "damePC".. noe som forøvrig er rimelig usmart å si/skrive (for din skyld bør "dama" di ikke frekventere forumet).. så bare må du vurdere bruktmarkedet.. Vi snakker da om en "søple-PC" til mellom 0.5k og 1k. Har selv bygd/solgt en rekke greie system *inkludert* anstendig grafikkløsning for mellom 2k og 3k. Akkurat nå er jeg "tom" for slike system.. og jeg har pt. 4 døtre som hver har en slik maskin... fra P4S800/CeleronD@3Ghz/Ti4200... til K8N/[email protected]/6600GT.. "Kjerringa" vil ikke ha noe annet enn sin 7 år gamle Aptiva PIII@450Mhz.. selv om jeg har en P4C800/[email protected]/9800Pro til erstatter Lenke til kommentar
Teater Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Altså... dersom du bare skal ha en "damePC".. noe som forøvrig er rimelig usmart å si/skrive (for din skyld bør "dama" di ikke frekventere forumet).. Jeg håper ikke vi er inne i en kjønnskamp diskusjon her? Med dette utrykket mener jeg ikke nødvendig hvis en dame, men mer en kjæreste. Det er mange "damer" på dette forumet som har MYE mer peil på data en meg...du refererer da til din bedre halvdel som "kjerring"... "Kjerringa" vil ikke ha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Altså... dersom du bare skal ha en "damePC".. noe som forøvrig er rimelig usmart å si/skrive (for din skyld bør "dama" di ikke frekventere forumet).. Jeg håper ikke vi er inne i en kjønnskamp diskusjon her? Med dette utrykket mener jeg ikke nødvendig hvis en dame, men mer en kjæreste. Det er mange "damer" på dette forumet som har MYE mer peil på data en meg...du refererer da til din bedre halvdel som "kjerring"... "Kjerringa" vil ikke ha 5954491[/snapback] Nå er det ikke alle som kommer fra fine hjem/har en omgangskrets hvor ord som "kjerringa" og "gubben" ansees som skjellsord.... eller benyttes i "diskriminerende/sjikanerende" hensikt.. Jeg er glad i "kjerringa" jeg..og har den største respekt for "det annet kjønn" (noe jeg bør ha med såpass mange døtre..) On topic: Skal man ha en *surfe-PC* spiller kjønn null rolle, men det er jo om å gjøre å få tak i en grei boks til lavest mulig pris.. og da kjøper du på bruktmarkedet.."får" en via jobb ("utrangerte" PC'er er det nok av).. Ref. "kjerringa" som synes sin "ansatt-PC" fra 1999 er helt kurant for hennes bruk (OK.. jeg har da oppgradert den med mer minne underveis.).. Endret 20. april 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Kjøp brukt pc? Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Kjøp brukt pc? Enkelt og greit. 5954744[/snapback] Ja, helt enig! når du skal så lang ned i pris lønner vel det seg! Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Kjøp brukt pc? Enkelt og greit. 5954744[/snapback] Ja, helt enig! når du skal så lang ned i pris lønner vel det seg! 5954843[/snapback] Les gjerne kjapt gjennom tråden før dere poster. ... Vil gjerne ha et nytt produkt...så bruktmarkedet er ikke aktuelt ... 5943664[/snapback] Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 fra spøk til alvor her har du 2 gode pc den ene vil falle i smak hos dama de og den andre i forhold til kronasjer. Multicom 202 Mini for dama de ca 4500 http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10501176 for kronasjer ca 2600 110 Budget http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10500934 Lenke til kommentar
Teater Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Takk phax Aha...Den Multicom 202 var ikke en dum idé, litt dyr, men jeg har sett at de casene kommer i andre farger også, lurer på om de tilbyr det... Jeg tente tydelig hvis noe hos deg der TL1000S, jeg beklager det, jeg syntes bare det var litt rart at du kritisert min bruk av ordet dame når du brukte kjærring, og hva slags hjem jeg har vokst opp i vet du ingen ting om og jeg vil helst at du ikke spekulerer i dette da du ikke kjenner meg. Nå tar ikke jeg meg nær av det, men du vet alderig hvem du snakker med her, kanskje du treffer noe sårt hos noen. Hvis noen har tatt seg nær av tittelen på tråden min vil jeg gjerne nå komme med en offentlig beklagelse til dem. Det er for så vidt riktig at kjønn ikke spiller noen rolle, men denne tråden har jo utviklet seg til å handle om mer en bare en surfe pc. Og ja jeg har blitt overbevist om at jeg må putte litt penger i morsomme gadgets til henne også, men kravet til prisen på selve pc'en står. Gadgets kommer i tillegg. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Takk phax Aha...Den Multicom 202 var ikke en dum idé, litt dyr, men jeg har sett at de casene kommer i andre farger også, lurer på om de tilbyr det... 5955159[/snapback] dekk tape sprayboks med lakk beregna for aliminium transparang så får du et kult utseende. selges sikkert på biltema ca 100kr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 <snip>Det er for så vidt riktig at kjønn ikke spiller noen rolle, men denne tråden har jo utviklet seg til å handle om mer en bare en surfe pc. Og ja jeg har blitt overbevist om at jeg må putte litt penger i morsomme gadgets til henne også, men kravet til prisen på selve pc'en står. Gadgets kommer i tillegg. 5955159[/snapback] Hva jeg "tenner" på vet du heldigvis lite om... Jeg hengte meg bare opp i betegnelsen "dame-PC".. da det kanskje kan virke noe "støtende" på "noen".. på samme måte som "kjerringa"/"gubben" kan virke støtende. Synes det ikke er nødvendig å beklage noesomhelst. Vi er vel alle enige om at det stiller enkle(re) krav til en PC som skal brukes til surfing, "MSN-chat".. DVD-spilling enn en som skal brukes til "hard-core gaming".. Regner med at alle skjønte hva du mente med tittelen din.. Kjøp brukt sier nå jeg...igjen... alternativt "imponer" "dama"/kjæresten med en snerten Mac (så kan hun ikke beskylde deg for å være "kjip").. Lenke til kommentar
Teater Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe brukt er stabilitet og garanti, vet jo alderig hva hun finner på, som dere sikkert har skjønt har hun ikke veldig greie på pc så det blir eventuelt jeg som må fikse hvis det går noe galt. Av den grunn er jeg også litt skeptisk til mac, da jeg ikke er like dreven i det (Please mac’folk ikke bli sure dere også nå…). Jeg skal vurdere Mac. Det mest geniale hadde vært å kjøpe i deler, slik at jeg kunne se hva som kommer opp av morsomme cases, gadgets og casemods. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Kjøp brukt pc? Enkelt og greit. 5954744[/snapback] Ja, helt enig! når du skal så lang ned i pris lønner vel det seg! 5954843[/snapback] Les gjerne kjapt gjennom tråden før dere poster. ... Vil gjerne ha et nytt produkt...så bruktmarkedet er ikke aktuelt ... 5943664[/snapback] 5954901[/snapback] Det viser seg noen ganger som en god ide ja. Men min mening er nå engang at brukt er vel så greit, og ganske mye billigere. Dessuten slipper du å bygge selv, og alt er på plass uten at du må bekymre deg for de vanlige idiotiske problemene man støter på under bygging. edit: brukte pcer er vel stabile som de fleste, men så var det jo garantien ja. Jeg snublet forresten akkurat over denne her: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112846 om nødvendig, går det jo an å slenge på en brikke til... Endret 20. april 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå