kaza_sc Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har ventet med store forhåpninger på AM2 sokkelen, men etter presseuttalelsen med lanseringsprosessorene ser jeg ingen grunn til å fortsette å vente og bygger en ny PC nå(med mindre noen har gode argumenter for å vente .) Har laget et oppsett, som etter mitt skjønn er det beste jeg kan få for ca. 30 000 (+-1000 kr). Hadde vært veldig hyggelig om noen kunne kritisert dette for meg , og evt. viser til bedre enkeltkomponenter eller helt oppsett. Asus A8R32-MVP Deluxe - 1679 ,- Sapphire Radeon X1900 512MB GDDR3, PCI-Express, Crossfire Edition (Master) - 4395 ,- Sapphire Radeon X1900XTX 512MB GDDR3 - 4295 ,- Thermaltake TAI-CHI VB5001SNA, Liquid Cooling - 3098 ,- Fortron Source Epsilon 700W - 1298 ,- Western Digital Raptor 74GB - 1295 ,- x2 for Raid 0 (Er klar over den minimale ytelsesforbedringen og støynivå, men jeg har en 37gb raptor nå som jeg er meget fornøyd med ) Samsung SpinPoint P120S 250GB - 795 ,- x2 Samsung 20" LCD Syncmaster 204B - 4795 ,- OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition - 1950 ,- AMD Athlon 64 X2 4800+ - 5595 ,- SUM = 31 315 kr Litt usikker på hva som er inkludert i det "cooling kit'et" som hører med kabinettet, og om jeg evt. burde kjøpe med flere vifter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg tror jeg har skrevet det her i flere tråder og, men jeg vil anbefale deg å ta en titt på den her: http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10208 Da får du quad sli, definitivt det beste du får tak i . Konfigurert med x2 4400+, Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB, samme skjerm osv, så endte jeg på 30050kr! Det må jeg kalle en meget respektabel pris! EDIT: Hele lista: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB PC Uten OS, White Box PC Support 3 år - Komplett sin egen support XFX GeForce 7900GX2 1GB GDDR3, Bulk, XFX GeForce 7900GX2 1GB GDDR3, Bulk, Silverstone SST-TJ05S-T E-ATX, Sølv, Fortron Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Strømkabel PC m/Jord 2m Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Støtsikker PC-eske SoftThinks Installasjons og recovery Steelpad 4D Gaming Musematte Garanti 3 år - Sende inn Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sølv NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Silver OEM Samsung 20" LCD Syncmaster 204B TCO03 Endret 18. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
kaza_sc Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Takker for et fint innlegg, konfigureringen du lenker til har vært vurdert, men jeg foretrekker ATI sin crossfire løsning fremfor SLI , da denne fremstår som mer kompatibel (spesielt bakoverkompatibel). Ellers er den et godt kjøp, det eneste ankepunktet (bortsett fra CF vs. SLI) er kjøleløsningen som ikke fremkommer (boxed kjøler?). Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Takker for et fint innlegg, konfigureringen du lenker til har vært vurdert, men jeg foretrekker ATI sin crossfire løsning fremfor SLI , da denne fremstår som mer kompatibel (spesielt bakoverkompatibel).Ellers er den et godt kjøp, det eneste ankepunktet (bortsett fra CF vs. SLI) er kjøleløsningen som ikke fremkommer (boxed kjøler?). 5943388[/snapback] Jeg ville valgt sli fremfor crossfire. De fleste av dagens spill ser ut til å dra mest nytte av sli, og når det i tillegg er quad sli... Kjølingen vet jeg ikke noe om. Jeg har fortsatt ikke sett noen tester av grafikkortene, så de aner jeg ikke hvor mye bråker. Stock-kjøleren til cpuen er i hvert fall enkel og billig å bytte... Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg ville valgt sli fremfor crossfire. De fleste av dagens spill ser ut til å dra mest nytte av sli, og når det i tillegg er quad sli... 5943452[/snapback] Øøøøø... Nå trodde jeg at Crossfire var det samme som SLI jeg da.. Så å si at noen spill utnytter SLI "bedre" enn Crossfire blir vel litt feil.. eller? Vel.. nå er ikke jeg noen ekspert på dette feltet, men diskusjonen blir vel heller hvorvidt man skal velge ATI fremfor Nvida. Flisespikkeri kanskje.. Quad SLI er og blir for dem som skal ha 30" eller mer.... Eller til det skjer noe helt ekstremt på prosessor fronten... Du bør i hvert fall ha en AMD X2 CPU på langt over 3 GHz, eller mer... Siden du synes jeg er litt kjukk i hue som ikke lar meg rive med sablabra, så fisket jeg frem en liten artikkel fra TheINQUIRER : Quad SLI - Don't expect miracles Jaudåå... sikkert konge å ha, men hvor nytte du vil ha av det er usikkert.... Men var det ikke for at jeg var ferdig med "handleturen min" og sånn sett allerede var ferdig med PC kjøp og sånnt, ville dette vært en soleklar vinner... Skulle bare sett det litt før bare... Jeg kanselerer ikke en bestilling sånn plutselig, kun for å spare noen få kr der og da, sånn fungerer det bare ikke... Men dette er en helt klart det beste tilbudet man kan få i Norge Pr. i dag. Så løp og kjøp... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg ville valgt sli fremfor crossfire. De fleste av dagens spill ser ut til å dra mest nytte av sli, og når det i tillegg er quad sli... 5943452[/snapback] Øøøøø... Nå trodde jeg at Crossfire var det samme som SLI jeg da.. Så å si at noen spill utnytter SLI "bedre" enn Crossfire blir vel litt feil.. eller? Vel.. nå er ikke jeg noen ekspert på dette feltet, men diskusjonen blir vel heller hvorvidt man skal velge ATI fremfor Nvida. 5944243[/snapback] Øhhhh, nei! SLI og Crossfire er absolutt ikke det samme!! Hvem har døtta noe sånt oppi huet ditt?? Jaja, du kjøper jo 4x512mb fremfor 2x1gb da... (PS: Ikke gå OT nå!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå