Gå til innhold

Spill-Pc til ca 7-8000kr.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nå har tiden kommet for å kjøpe ny pc.

-Pc en skal brukes til Msn/surfing osv... og til Spilling.

-Jeg bygger pc en selv og har ingen planer om overklokking.

-Jeg har skjerm, tastatur osv. så trenger KUN innmaten. Jeg har også Kabinett, Lydkort og en artic silver kjølepasta tube/sprøyte.

budsjett: ca 7-8000kr.

Her er mitt forslag: LINK! Ser dette bra ut? Dette er uten psu. trenger det og, men vilken?

Ting jeg lurer på:

-Dvd brenner. Har ganske dårlig peiling her, men har hørt at Nec er et bra merke.. men er ganske usikker.

-Cpu Kjøler. Jeg har ikke satt opp noen cpu kjøler, for her er jeg veldig usikker. Den må kjøle cpu en ganske bra+ skal ikke bråke så alt for mye! Har sett litt på de zalman kjølerne, men er jo så mange av de, så veit ikke vilken jeg burde evt velge??

Cpu: Har satt opp amd 64 3700+ som passer perfekt når det gjelder pris+ den yter bra i spill og lar seg klokke ganske bra.(har som sagt ikke noen planer om å klokke, i såfall blir det kun cpu en bitte litt)

men burde jeg heller satse på en Amd 64 X2 3800+? veit den yter dårligere i spill som støtter kun 1 kjerne(nesten alle spill). men skal ha pc en en stund, og x2 er jo litt med framtids rettet.. osv, Burde jeg velge den? Men må passe på at budsjette holder og!

Håper på noen vettuge svar,Selvom tråden kanskje ble litt rotete..:blush:

Mvh. Mr.Nauz :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Psu en ble kanskje litt liten ja.. Men de selger ikke Hiper på shg(der resten av pcen er billigst).. vil helst kjøpe alt på et sted. hva med Denne?

Når det gjelder hdd en så har jeg gode erfaringer med maxtor! men velger så klart en annen disk dersom det lønner seg, i så fall vilken harddisk da?? Vd, samsung, osv...

Noen som kan Anbefale cpu kjøler?

mvh .Mr Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Psu en ble kanskje litt liten ja.. Men de selger ikke Hiper på shg(der resten av pcen er billigst).. vil helst kjøpe alt på et sted. hva med Denne?

Når det gjelder hdd en så har jeg gode erfaringer med maxtor! men velger så klart en annen disk dersom det lønner seg, i så fall vilken harddisk da??  Vd, samsung, osv...

Noen som kan Anbefale cpu kjøler?

Er som sagt også veldig i tvil når det gjelder 3700+ eller x2 3800+?

mvh .Mr Nauz

5943184[/snapback]

klarte å lage dobbelt post.. sorry :(

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Hei, nec brennere skal være bra iallefall..

Man får vel ikke tak i hiper 480 watt på shg, så den du linket til er bra..

5945246[/snapback]

Hadde vært kjekt å få kjøpt alt på en butikk.. og tror jeg kommer til å bestille på shg! Tror også at strømforsyningen er av god kvalitet!

Men nå har det kommet opp enda et nytt spørsmål. Lurer litt på om jeg ikke skal velge en amd 64 x2 3800+ og et Geforce 7600gt..? Skjermkortet yter kanskje litt dårligere, men er ikke såå veldig kravstor+ at vil kutte ned litt på prisen..

Lenke til kommentar

5945246[/snapback]

Hadde vært kjekt å få kjøpt alt på en butikk.. og tror jeg kommer til å bestille på shg! Tror også at strømforsyningen er av god kvalitet!

Men nå har det kommet opp enda et nytt spørsmål. Lurer litt på om jeg ikke skal velge en amd 64 x2 3800+ og et Geforce 7600gt..? Skjermkortet yter kanskje litt dårligere, men er ikke såå veldig kravstor+ at vil kutte ned litt på prisen..

5945273[/snapback]

Dobbelkjerneprosessor er lite hensiktsmessig siden det er veldig få spill som støtter det. Du kan gå ned til 3500+, som koster litt mindre, men yter nesten like bra som 3700+. Om du kjøper GeForce 7900GT så vil du ikke angre.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

5945246[/snapback]

5945273[/snapback]

Dobbelkjerneprosessor er lite hensiktsmessig siden det er veldig få spill som støtter det. Du kan gå ned til 3500+, som koster litt mindre, men yter nesten like bra som 3700+. Om du kjøper GeForce 7900GT så vil du ikke angre.

Hilsen,

efikkan.

5945587[/snapback]

Hei. Har nå surfet litt rundt på forumet og lest litt om dual core..Og har fått et intrykk av at dette absulutt er framtiden!

Siden jeg har tenkt til å ha pc en en god stund, så vil jeg ha en cpu som er litt framtidsretta! og da tenker jeg x2 3800+ egner seg bedre en 3700+..

Skal foresten konfimeres til høsten, og kan evt da kjøpe et nytt grafikkkort. når dx10 kortene har kommet! ;) Så tror jeg velger det 7600gt kortet da jeg! men lurer på en ting: Er det noen som veit noe om hvordan XFX 7600GT VIFTA BRÅKER?

En annen ting er Cpu kjøler.. Kanskje jeg med tiden skal klokke cpuen(kun cpu) en litt.. og tenkte da å kjøpe en god cpu kjøler mens jeg først handler..

Noen som kan anbefale en cpu kjøler til ca 2-300kr? helst en som ikke støyer så mye!

Mr.Nauz :)

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for dualcore cpuen Amd athlon 64 x2 3800+!

Har også valgt et Geforce 7600gt! Dette blir det uansett!

Min Handlevogn. Dette er det jeg har kommet fram til! kjøper også med en Chill Innovation 450w psu! samt en "bedre en standar" cpu vifte! er enda litt usikker på cpu vifta..

Hva syns dere? noe jeg burde endre på?

Mvh.Mr.Nauz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...