m0g1e Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Dette har forundret meg i en lang stund nå. Men tester stadig nettfarten min på itavisen.no og hardware no, og får nesten hel like resultater hver gang. Har en helt håpløs router - Topcom - en altfor billig en dumt nok, som jeg tror må være "problemet". Har i tillegg utrolig ustabilt nettverk som hakker av gårde i IE og andre programmer nettopp på grunn av at routern er så billig tror jeg... Tester jeg kun med Telenor-modemet mitt tilkoblet direkte til maskinen uten router, får jeg rundt 1500kb/s. Det er som sagt ikke hele tiden det er slik. Men har opplevd dette for 4 gangen nå. Søren så ustabil router, men pokker så rask den er når jeg først laster ned noe!! Opplastingshastigheten ligger på 405kb/s. (skal være egentlig 300kb/s) Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 problemet ditt er at du får for høy hastighet? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg har også Telenor Basic, 1500. Men får av og til rundt 4000:D Har ikke "klaget" på det. I starten trodde jeg at det var som en kompensasjon fordi at de rotet til hustelefonen min og kludret til med ip-telefonen. Jeg får enten 1500-1600, ELLER 3900-4100... ca... (Har bare testet på speedometerene til hw.no/itavisen. Mvh JO Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg ser ikke problemet ditt. Det er nok bare litt overload fra sentralen. Edit: Prøvd å kjørt en test med TPTEST eller mot ftp.uio.no? Endret 18. april 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er ingen ting gale med for mye internett! Men derimot om du må betale for den farten du har nå isteden for den du har bestilt, da er det noe å klage over. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hmmmmm... raskere hastighet enn man betaler for hos telenor? tror jeg ville holdt kjeft og bare vært glad. Jeg vil tro det er Telenor som gjort en "feil" ved oppkoblingen deres. Kanskje en feilkobling i sentralen eller noe. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det kan skyldes at det er få abbonenter på din sentral. Det er iallefall ikke noe "feil" med oppkoblingen din som andre påpeker. Når flere husstander kobler seg på, vil hastigheten gå nedover. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Nja, har testet en god del ganger den siste uken, og det ligger på ENTEN rundt 1500 ELLER 4000. Var det som var så rart. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 har samme abonoment, og eg ligger no på 2Mbit net og 360Kbit opp. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 sku ønske sånt skjedde her.. ligger på 1300 på 1500 linja Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Nedlastningshastigheten din er 2085 kbits/sekund*. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) hehe. Jeg klager ikke nei! Jeg ringte telenor angående om det kunne være noe problemer med linjen, når jeg ennå ikke forstod at det var antagelig routern som gjorde ting ustabilt. De fortalte meg å teste linjefarten min, og jeg ble jo forbauset når jeg satt i servicetelefonen, og plutselig fungere det meste rask og politelig. De har allerede fått vite det av meg uansett under den telf. Og de brydde seg ikke mere om det tydligvis... - Altså ikke routern min det er noe med nei Det var kjekt å høre Bytter routern denne uken, så fungerer alt greit! Oppdateringer fra Norton har aldri gått så fort som idag faktisk! Endret 18. april 2006 av nollie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå