Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3891Kb/s med Telenor Basis(1500Kb/s)

Anbefalte innlegg

Dette har forundret meg i en lang stund nå. Men tester stadig nettfarten min på itavisen.no og hardware no, og får nesten hel like resultater hver gang.

Har en helt håpløs router - Topcom - en altfor billig en dumt nok, som jeg tror må være "problemet". Har i tillegg utrolig ustabilt nettverk som hakker av gårde i IE og andre programmer nettopp på grunn av at routern er så billig tror jeg...

Tester jeg kun med Telenor-modemet mitt tilkoblet direkte til maskinen uten router, får jeg rundt 1500kb/s.

Det er som sagt ikke hele tiden det er slik. Men har opplevd dette for 4 gangen nå.

Søren så ustabil router, men pokker så rask den er når jeg først laster ned noe!!

Opplastingshastigheten ligger på 405kb/s. (skal være egentlig 300kb/s)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også Telenor Basic, 1500. Men får av og til rundt 4000:D

Har ikke "klaget" på det. I starten trodde jeg at det var som en kompensasjon fordi at de rotet til hustelefonen min og kludret til med ip-telefonen. Jeg får enten 1500-1600, ELLER 3900-4100... ca... (Har bare testet på speedometerene til hw.no/itavisen.

Mvh JO

Lenke til kommentar

hehe. Jeg klager ikke nei! :)

Jeg ringte telenor angående om det kunne være noe problemer med linjen, når jeg ennå ikke forstod at det var antagelig routern som gjorde ting ustabilt.

De fortalte meg å teste linjefarten min, og jeg ble jo forbauset når jeg satt i servicetelefonen, og plutselig fungere det meste rask og politelig.

De har allerede fått vite det av meg uansett under den telf. Og de brydde seg ikke mere om det tydligvis...

- Altså ikke routern min det er noe med nei :) Det var kjekt å høre ;)

Bytter routern denne uken, så fungerer alt greit!

Oppdateringer fra Norton har aldri gått så fort som idag faktisk! :D

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...