Oljens Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg er ute etter et program for fremvisning av bilder hvor du i tillegg kan få vist eksponeringsdata på en enkel og diskre måte. Jeg har såvidt kikket litt på gratisversjonen av Pixort men ved første øyekast virket det ikke så lovende til visning. Noen som vet om noe brukbart program til formålet? Endret 18. april 2006 av Oljens Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Picasa kan vise eksponeringsdata med trykk på en knapp. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Picasa fungerte greit nok hvis man bare er ute etter blender, lukkertid og iso. Skal man ha flere detaljer blir det litt mange tastetrykk. Jeg har også sjekket ACDSEE etter tips fra Paalwa, der kunne man selv velge ut hvilke parametre som skulle vises, men presentasjonen i visningen kom som mer eller mindre sammenhengende tekst som var tung å lese. Programmet var dessuten bare en prøveversjon med 7 dagers varighet. Noen bedre? Finnes det f.eks plugins til PS som håndterer dette? Endret 19. april 2006 av Oljens Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Vet ikke om du kan bruke dette programmet: http://www.opanda.com/en/iexif/index.html Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Opanda så ut til å være et greit program for å vise EXIF-data. Det jeg er ute etter er lysbildefremvisning med visning av de viktigste EXIF-parametrene presentert på en lettfattelig og samtidig diskre måte. Så langt virker Picasa best egnet. EDIT: Dette duger også: http://www.dpcat.com/download.asp Endret 16. mai 2006 av Oljens Lenke til kommentar
hanszpett Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 www.irfanview.com hurtigtast E Lenke til kommentar
T0mmy Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du kan jo prøve FastStone. Den viser en del EXIF-data bare du flytter musen til høyre skjermkant. Den har også lysbildefremvisning, hvor du kan velge hva som skal vises av EXIF-data. Dette vises da med egendefinerte farger og oppsett oppe til høyre. Hvis du ikke syns denne kan tilpasses nok etter dine behov, kan kanskje XnView være noe. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 jeg vil også annbefale IrfanView. Du kan vise akkurat den EXIF-informasjonen du trenger, og programmet har også en rekke andre nyttige funksjoner. Lenke til kommentar
mwm Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Bruker også Irfanview. Viser akkurat den info jeg ber om, er rask og gratis! Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Du kan jo prøve FastStone.6199995[/snapback] Ja, nå har jeg prøvd, og FastStone passer meg best av de som er nevnt i denne tråden. Det er enkelt å få frem de viktigste EXIF-dataene, og ved å trykke Ctrl+H får man enkelt vist histogram. I tillegg er programmet intuitivt og brukervennlig. Visning av utvalgte EXIF-data derimot er dårlig presentert, og så langt jeg kan se gis det ikke tilstrekkelig muligheter for forbedring av presentasjonen. Jeg tar gjerne mot flere tips om det. Takk for alle innspill så langt. Endret 29. mai 2006 av Oljens Lenke til kommentar
T0mmy Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Visning av utvalgte EXIF-data derimot er dårlig presentert, og så langt jeg kan se gis det ikke tilstrekkelig muligheter for forbedring av presentasjonen. Jeg tar gjerne mot flere tips om det. 6201316[/snapback] Så du har prøvd å trykke S i fullskjerm-modus, for deretter å velge "Show text" og tilpasse denne? Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Ja, jeg har prøvd men kan ikke se at det går an å få parametrene presentert under hverandre likt visningen når du flytter peker til høyre bildekant. Det er slik jeg kunne tenkt meg det. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Du kan jo prøve FastStone.6199995[/snapback] Takk for tipset TOmmy! Fasstone er nå mitt faste program for å håndtere bilder. Sammen med PS dekker det mitt behov. Jeg anbefaler alle å prøve det. Et av de mest logisk oppbygde program jeg har prøvd, uansett kategori. Endret 13. juni 2006 av Oljens Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Finnes det et EXIF program som kan hente frem om VR har vært aktivert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå