FenrisC0de Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Vel, i går begynnte maskinen min å krashe, ved at jeg først hørte en klikkelyd fra en av hardiskene, før maskinen min frøs helt opp. (anntar det var system disken som gjorde dette). Etter restart klarte ikke bios å oppdage noen av diskene mine, så jeg åpne opp, og sjekket at alle ledninger satt som de skulle, og maskinen startet opp som den skulle. I dag tidlig skjedde det igjen, og denne gangen fikk jeg den ikke til å starte. Finner ingen disker, så da kommer bare NTLDR is missing or invalid. Jeg har nå koblet fra alle strømkabler, og plugget dem inn igjen, men når jeg nå skrur på maskinen, skrur ikke hardiskene seg på i det hele tatt,, det eneste som går er vifter, inkludert viften på skjermkortet. Det lyser grønt på HK, så dette for nok strøm. Jeg lurer derfor på hvorfor diskene ikke starter? To av dem er til og med koblet til en PCI IDE kort, så jeg sliter med å se sammenhengen. Jeg er nå en smule desperat. Hva er galt her? Ingenting har vært galt før nå! Har en relativt ny 500watts Mist PSU. Kommer ikke noe bilde opp på skjermen, og ingen beep codes heller, bare den stille lyd av vifter.... EDIT: Prøvde nå å koble til CD-rommen med en av strømkablene til hardiskene, og cd-rommen skrur seg på, så det virker ikke som det er strømforskyningen som er gæren her. Av en eller annen grunn virker det som om hovedkortet ikke aktiverer hardiskene ved bootup? Men det er litt merkelig.. På en annen side, det kommer jo ikke bilde på skjermen i det hele tatt heller. Takker meget for alle svar! Endret 18. april 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Du skal ikke se bort fra PSU. Hvis 3.3V eller 5V mangler så kan du fremdeles ha 12V til vifter og STBY til den LED'en. Hvis du har et multimeter bør du sjekke alle spenningene. Eller bytte PSU for å prøve. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Tviler sterkt på at det er PSU`en, den har fungert helt perfekt hittil, og som sagt, kobler jeg til cd-rommene med strømkablene til hardiskene, så funker cd-rommene fint, HK lyser også grønt så bør ha nok strøm, en del av viftene mine får strøm fra PSU, disse kjører også... Ser rett og slett ikke hvor feilen kan ligge... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 PSU'en min fungerte også perfekt helt til den plutselig slo seg av. Det er jo nettopp slikt som skjer. CDROM bruker ikke 3.3V, men det gjør hovedkortet. Den LED'en sier ingenting om at hele PSU virker. Det trenger ikke være PSU, men din konklusjon er feil. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Fikset det nå.. vet fortsatt ikke hva som var galt, men fiklet litt med tilkoblingene, og plutselig funka det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå