Xell Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet, men det var vel kanskje det som var meningen Hadde dette installert på en maskin tidligere, men den har vist ikke vært aktiv siden august ser jeg på stats'en min. Men nå har jeg installert på jobb-lappisen og skal installere på begge maskinnen hjemme i kveld. Det skulle bidra litt Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jøss......åssen havnet jeg på en plass under 130? Får vel fyre opp noen maskiner igjen EDIT: Er det meningen at det skal ta over tusen dager på en WU? Det ordnet seg. Leste også hele posten og ser at jeg ikke er den eneste smo har fått disse. men synes det går sånn noenlunde tregt allikevel med 17 dager på en WU. Endret 3. mai 2006 av MrVilla Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet, men det var vel kanskje det som var meningen Hadde dette installert på en maskin tidligere, men den har vist ikke vært aktiv siden august ser jeg på stats'en min. Men nå har jeg installert på jobb-lappisen og skal installere på begge maskinnen hjemme i kveld. Det skulle bidra litt 6033747[/snapback] Flink bidragsyter blir du. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hmm.....Ser at jeg installerte consol versjonen i feil katalog. Noen ide om hvordan jeg kan flytte programmet? Hvordan benytter jeg kommandoene på konsoll versjonen? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Tidligere i denne tråden tror jeg det ligger noe om hvordan du bytter katalog og beholder arbeidet på WU'en. Til console installerer du Electron Microscope i tillegg. Da kan du se når WU startet, når den er ferdig, hvor mange poeng DU som bidragsyter har, sekonds per frame, bilde ++. Den featuren jeg liker best: jeg kan se denne pcen OG nettverkspcen/serveren min i samme program gjennom nettverket (samme gjelder for dualcore....). Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Da er FAH lagt inn på seks maskiner på jobben.. De står bare på i åpningstiden, men det bør hjelpe til en del i alle fall.. Det betyr at jeg SKAL opp på listene.. Det er ganske dårlige maskiner, men det er allikevel seks maskiner som pumper WU'er.. Pentium 4 1,5 på denne, omtrent samme røkla på resten. Men, bedre enn bare min maskin hjemme med X2 4600+. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (...) bare (...) X2 4600+ 6036381[/snapback] .... Den tingen der produserer jo glatt 400 poeng om dagen da Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Det er ikke så langt unna, men det er veldig opp og ned.. Har ikke sjekket snittet mitt i dag, men jeg håper at jeg blir ferdig med noen WU'er før jeg drar fra jobb. Den er også moderat OC'et til 2,5ghz, men jeg kjører en del ting på maskinen nesten konstant, så det er ikke full utnyttelse. Blir dog mye varme fra den nå.. EDIT: Dette kommer til å ta tid ser jeg.. Den bruker 15min med frame på den WU'en den holder på med nå.. Håper maskinen hjemme snart er ferdig med noe nytt. Endret 3. mai 2006 av tore_v1 Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Ja. Går jo an å fortelle om Electron Microscope også. For det forenkler mye og gir en enkel oversikt for nettverksmaskiner og sekundære(++) kjerner. Jeg ville nesten gå så langt som å si at konsollversjonen (med servicen) er den eneste vi burde anbefale i en slik artikkel, siden det vil forenkle brukeropplevelsen i ettertid....? Men dette er bare min oppfatning Bilder av EM og bilder av fullversjonen og screenshots av hele installasjonsprossessen måtte jo bli kjempebra! (Dette utvikler seg jo til et storslagent prosjekt for laget vårt jo!!) Legg link og info på hjemmesidene deres og link i signatur hvis dere brenner for saken og/eller teamplasseringen:) 6033433[/snapback] Holder helt med deg om at artikkelen bare bør anbefale og omtale konsoll versjonen, alt for mye trøbbel med den grafiske, så det er bedre med konsoll og Electron Microscope! Ang. bilder, joda, kan sikker klippe og croppe noen bilder fra consoll, holder faktisk med 1 for alle innstillinger, siden alt viser på samme bilde, så kan man bare ringe inn det man manuelt skal skrive inn med f.eks. grønnt i paint eller noe, slik at det blir helt åpenbart hva man skal skrive inn, og da er det jo ingenting iveien for å ha 2 bilder, en for beta-versjonen og en for den vanlige. Forskjellene er jo ikke så store, og ganske selv-forklarende, men for helhetens skyld så er det bra å vise begge tenker jeg! Vi kan jo jobbe på en artikkel ting sammen her på forumet kanskje? -Aeinstein virker jo å ha litt bruker-erfaring med Electron Microscope, så han kan jo ta seg av den delen (innstalasjon, oppsett og bruk), så kan Oddarne ta seg av hoved-delen av rapporten og eventuelt så kan jeg om det er ønskelig, ta meg av skjerm-dump på install av konsollen.. Blir vel 4 bilder når jeg tenker meg om, 1 for hver versjon og for dual/ikke dual oppsett. Burde bli mega-bra! Når vi har fått til dette, så lurer jeg litt på om vi ikke skulle laget til noe lite noe som man kan gå til lokal-avisa og tipse om. Så får man fjeset sitt i lokal-avisa, med et kort intervju der man kan si hva man vil, og så henviser man til sin egen hjemme-side eller HW-forside artikkelen i intervjuet. Dersom lokal-avisa er på nett, så kan man jo ha hyper-lenk i artikkelen.. På så vis så kan man få spredd seg ganske så bra.. men vi bør tenke ut og planlegge svar på sannsynlige spørsmål, slik at man kan gi inteligente svar. **** Så også at vi har fått inn et par nye her, eller eventuelt nye gammle, etter som det høres ut! Hjertelig velkommen (tilbake) er dere jo iallefall! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Nå har jeg fått opp noen maskiner igjen, men jeg er ikke helt fortrolig med den konsoll versjonen. Hvordan bruker jeg kommandoer på denne? Trudde det bare var å gå inn i cmd og skrive fah****.exe -config (husker ikke hele filnavnet) men det funket ikke... Endret 4. mai 2006 av MrVilla Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 hvordan man bruker konsoll-versjonen er jo veldig godt forklart i den første posten. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Nå har jeg fått opp noen maskiner igjen, men jeg er ikke helt fortrolig med den konsoll versjonen. Hvordan bruker jeg kommandoer på denne? Trudde det bare var å gå inn i cmd og skrive fah****.exe -config (husker ikke hele filnavnet) men det funket ikke... 6039382[/snapback] Du må navigere deg inn i mappen med fah-filen. Dette gjør du ved å bruke kommandoen "cd <mappenavn>"<enter> For å endre stasjon, skriver du bare stasjonsnavnet, f.eks. "E:"<enter> Men du trenger faktisk ikke gjøre noe av dette. Du bare går inn i folding-mappen din, dobbelklikker på fah-filen, og fullfører veiviseren. Neste gang du starter maskinen, vil folding starte som en service i bakgrunnen. Endret 4. mai 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 hvordan man bruker konsoll-versjonen er jo veldig godt forklart i den første posten. 6039393[/snapback] Jasså? Da må det være godt skjult for jeg finner det ikke. Nå har jeg fått opp noen maskiner igjen, men jeg er ikke helt fortrolig med den konsoll versjonen. Hvordan bruker jeg kommandoer på denne? Trudde det bare var å gå inn i cmd og skrive fah****.exe -config (husker ikke hele filnavnet) men det funket ikke... 6039382[/snapback] Du må navigere deg inn i mappen med fah-filen. Dette gjør du ved å bruke kommandoen "cd <mappenavn>"<enter> For å endre stasjon, skriver du bare stasjonsnavnet, f.eks. "E:"<enter> Men du trenger faktisk ikke gjøre noe av dette. Du bare går inn i folding-mappen din, dobbelklikker på fah-filen, og fullfører veiviseren. Neste gang du starter maskinen, vil folding starte som en service i bakgrunnen. 6039479[/snapback] Så langt har jeg kommet, men det er disse kommandoene http://folding.stanford.edu/console-userguide.html jeg lurer på hvordan jeg benytter. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Har instalert det på serveren (Intel P4 2,4@2,7GHz.) Men dår bare en feilmelding på min maskin (AMD athlon xp 2800+) : Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ser ut som at du har problemer med nettet, magE, sjekk ut brannmur/router Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 hvordan man bruker konsoll-versjonen er jo veldig godt forklart i den første posten. 6039393[/snapback] Jasså? Da må det være godt skjult for jeg finner det ikke. Nå har jeg fått opp noen maskiner igjen, men jeg er ikke helt fortrolig med den konsoll versjonen. Hvordan bruker jeg kommandoer på denne? Trudde det bare var å gå inn i cmd og skrive fah****.exe -config (husker ikke hele filnavnet) men det funket ikke... 6039382[/snapback] Du må navigere deg inn i mappen med fah-filen. Dette gjør du ved å bruke kommandoen "cd <mappenavn>"<enter> For å endre stasjon, skriver du bare stasjonsnavnet, f.eks. "E:"<enter> Men du trenger faktisk ikke gjøre noe av dette. Du bare går inn i folding-mappen din, dobbelklikker på fah-filen, og fullfører veiviseren. Neste gang du starter maskinen, vil folding starte som en service i bakgrunnen. 6039479[/snapback] Så langt har jeg kommet, men det er disse kommandoene http://folding.stanford.edu/console-userguide.html jeg lurer på hvordan jeg benytter. 6039859[/snapback] Ok... ser spørsmålet ditt, men ser ikke helt vilke flagg du vil benytte som man ikke kommer til via advanced når man setter opp klienten. Like fullt, jeg har sammlet litt innformasjon til deg, da ikke alt er tilgjengelig via klient-setupen. Hvordan man legger til Flags til en service guide! Tråd med lenker og diskusjoner rundt ulike settings... er du sikker på at du vil bruke det flagget som du tenker på? Innteresant programm som lar en innstallere og sette opp FAH console via grafisk grensesnitt! Offisiellt support forum for Windows systemer Den derre grafiske setup tingen virker svært innteresant.. er det noen som orker å teste den ut? Ville vært genial som alternativ metode for de som ikke vil rote rundt i registry og slikt selv!!? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ser ut som at du har problemer med nettet, magE, sjekk ut brannmur/router 6041613[/snapback] Greier jo fint å kjøre på en annen PC på samme nettet, brannmuren i XP er av. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Dargar: Godt poeng med den grafiske ja. Men det er en download fra en ekstern side.... med en modifisert install... vet ikke om det er tingen egentlig. Men det er den feelingen _jeg_ fikk da Får folk grafisk hjelp via screenshots så skulle det være ok nok? Jo førre program som må til FØR servicen er inne jo bedre? EM er jo til de som vil følge med . Oddarne84 skriver artikkel og har "kommandert" meg til å ta screens og fortelle detaljert gjennom installen (bruker nok litt av din ja Dargar ) av "alle" versjoner liksom. Så artikkelen er på vei. Om den kommer på HW.no eller om den kommer bare på min og mange andres hjememsider så får det være:) Anbefaler alle å fortelle dette til kamerater og venner. Jeg har skaffet 2 cpuer så langt og får 2 til i kveld på den måten! Skriv det på hjemmesiden, spør kamerater pent om ikke DU skal gjøre det for dem til og med... (ikke bare gjør det uten å spør... det er eeeegentlig å stjele da... på en måte) eller snakk med folk på jobben. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 _Mr.Villa_: For å endre instillinger: Start Kjør/Run "C:\Folding\FAH4Console.exe -configonly" eller generelt: "[stasjon][Mappen du installere i]\FAH[versjonxxx]Console.exe -[kommandoen du vil bruke]" Da kommer det opp "installasjonsmenyen" nesten. Alle valgene er default'et til de som du originalt valgte! Så trykker du enter til du kommer til noe som du vil endre på. Man trenger ikke stoppe servicen for å kjøre det. Jeg prøvde med og uten servicen kjørende, gikk glatt :-) || TIPS || Det kan jo vær greit for noen å lage en shortcut som heter: "Konfigurasjon til F@H" som peker på "C:\Folding\FAH502Console.exe -configonly" eller hva deres mappe heter. Da har men en link direkte til configen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå