Gå til innhold

FLAUT av HW.no forumet at vi ikke kan holde stand!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra initiativ Dargar! - denne tråden gjenopplivet nok litt av interessen som var i begynnelsen.

Ser at mange på forumet skryter av sine heftig overklokkede og stabile systemer, uten at jeg finner brukernavnet igjen blandt de aktive i Folding-teamet. Til disse vil jeg anbefale døgnkontinuerlig Folding som stabilitetstest (max antall klienter), da får du se hva systemet ditt er lagd av.

Lenke til kommentar
Bra initiativ Dargar! - denne tråden gjenopplivet nok litt av interessen som var i begynnelsen.

Ser at mange på forumet skryter av sine heftig overklokkede og stabile systemer, uten at jeg finner brukernavnet igjen blandt de aktive i Folding-teamet. Til disse vil jeg anbefale døgnkontinuerlig Folding som stabilitetstest (max antall klienter), da får du se hva systemet ditt er lagd av.

6012230[/snapback]

Folder som bare det... "litt" overklokket... men jeg sliter litt med stabiliteten. maskinen har gått i bsod mens jeg var på jobb i dag... det har tydeligvis kostet meg en wu og en er kraftig forsinket... :cry:

Men men... dropper 100mhz på prosessoren og fortsetter... :p

(eller jeg kan mode hk og fixe mindre v-cpore droop= høyere oc.)

Lenke til kommentar
SE!  :!:  Denne tråden har ført til eksplosjon i medlemstallet vårt! _gøy_ (dance)  :love:

6012405[/snapback]

Dæven, se på det du!

Veldig bra tiltak Dargar, hadde faktisk ikke fått med meg dette.. Har sett tråden "F@H" tidligere, men har aldri tittet innom :)

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Usj å isj.. Må kjøpe meg en pc benk. Dual maskina står på soverommet å må av om natta.. Taper dyrebar tid på dette. Blitt forsinket en dag også fordi laptop'en stod på pause og glemte å starte maskina.

Og enda verre er at über OC xp-m maskina mi ligger i deler. Den spyttet ut WU'er som verst før.

Lenke til kommentar

Da var det installert på min 1,2 gHz iBook. Installerer på min arbeidsstasjon som er en AMD64 3500+ senere idag. Får jeg satt opp mine 1,3 gHz og 667 mHz maskiner blir det folding for alle pengene her. Kanskje ikke verdens kraftigste maskiner, men alle monner drar;) Hadde vært moro å satt opp dette på noen av serverne på NTNU som en kompis har tilgang på.. spørs om det hadde blitt så populært;D Folder under navnet "Thrillseeker_no", da "Thrillseeker" var tatt:( Hadde aldri fått vite om dette hvis ikke det kom i ukens mest aktive forumtråder. Dette bør definitivt få en egen artikkel på forsiden!

Lenke til kommentar

Hehehe! Velkommen folkens!

Ang. Artikkel pa framsida, så trenger vi noen til å skrive en først. Jeg har ikke tid den nærmeste uka. Og selv om noen skriver en, så har vi ingen garanti for at vi får være med på forssida, da laget er "uoffisielt" og et tiltak av oss vanlige dødelige og ikke HW offisielt.. Men det er kanskje noe vi kan få enndra på??

Men nå er det tilbake til studiene.. har to ekkle "finals" i morra, en etter den andre, og avslutter det hele med en til onsdag kveld.. sukk.

Lenke til kommentar

De skriver kanskje ikke artikkelen selv nei? :dontgetit:

Men du måtte jo være mannen (?) til den oppgaven, Dargar! :thumbup: Tenk å får en forsideartikkel med installasjonsbeskrivelse ála alle de HTPC artiklene de har. Det hadde sikkert/kanskje doblet ++ antallet aktive cpuer! (som nå ligger på ca 300-400..(?)), noe som hadde sendt oss up up and away!

Sendte en mail til redaksjonen om dette... at det hadde vært verdt en forsideartikkel. Jeg mener det hever nivået på hw.no om de viser slike fornuftige standpunkt :).

Men om det offisielle hw.no ikke ser seriøsiteten i det ... det vil jo vise seg.

Lenke til kommentar

Det har ofte hendt at forumskrevne innlegg/artikler har havenet på fremsiden av HW.no tidligere. Så hvis noen skriver en god og grei forklaring på folding@home installasjon og veiledning på hva det er, så skal du ikke se bort ifra at det er mulig den blir publisert. Om HW har lyst til å sette sine egne ressurser på saken er derimot en litt annen ting..

Lenke til kommentar

:D

Sendte en mail til redaksjonen om dette. (Trodde Dargar eller noen andre hadde gjort det for lengst...) Og jeg fikk en meget fin respons. De har for det første hatt en forsidartikkel før som det også er link til i denne tråden tror jeg jeg husker...

Her er forsideartikkelen om F@H fra 2004.

Ut fra artikkelen ser det nesten ut som dette ER HW.no's offisielle lag..

Det er liksom Dargar som har mest kontroll på dette med installasjon og han har allerede skrevet starten på denne tråden så jeg lurte på om ikke han ville skrive en eller skrive om en artikkel, men han har ikke tid nærmeste uka, men vi har jo ikke hastverk?

Hei,

Takk for tipset.

Vi kan sikkert med fordel gi Folding@Home litt mer oppmerksomhet igjen.

Du har sett denne? :)

http://www.hardware.no/guider/nettverk/fol...r_muskler-/8637

F.eks. kunne vi oppdatert artikkelen litt og linket den opp på nytt fra forsiden. Noe spesielt du i tilfelle ønsker å få med der?

Skal jeg høre om noen her kan skrive en (eller bruke Dargar sin) guide og få med den eller skal vi bare spør om de vil republisere den gamle?

Bare kom med innspill++

Jeg bare sendte mail og regnet ikke med så positivt svar, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre :p

Lenke til kommentar

Fin-fine initiativ her folkens! -Beklager at jeg har falt litt ut, men denne uka er et helvete for å si det forsiktig.

[bitch mode on]

Valge å ta faget "introduction to Nuclear Rocket Propulsion" som skulle være en "500-level class" vilket vil si at det er åpent for undergraduates å ta faget, men kan også regnes som ett graduate level course.. nok om det. Jeg tenkte: Intro, og 500 level, høres veldig innteresant ut... Fy f! Innteresant er det, men alle de andre der inne (som er nær ved å fullføre sine graduate studies) synest at nivået ligger mer på 600 til 700 (700 = Ph.D.) nivå, og hjemme-arbeidene har vært helt syke. Mid-term, som skal ta ca. 1.5 timer.. første mann gikk etter 3 timer!! Ingen fikk topp-karakter og selv fikk jeg 56 av 100 poeng, og var ikke lengst ned i pulja.... Hadde final i kveld, og det var mer av samme smørja, skal være 2.5 timer, start ble oppskutt fra 1600 til 1800 pga. tull på jobben til læreren, klokka 22:30 sa han "nå vil jeg hjem", og da satt fremdeles hele klassen å jobba med problemene... AAAARRRRRRRRRGH!! pust pes pust pest AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGHHHHHHHHHHHHH! ... så nå skal jeg sove å forsøke å sammle krefter til "Graduate Engineering analysis II" med Green-Gauss theorem, linje integraler i kompleks form etc etc.. Yay.

[/bitch mode]

Sorry, trengte bare å få litt utløp her... så tid... ikke så fælt mye av akkuratt nå.. Hadde nok trengt til over helga på å hente meg inn igjen eller noe, så fint at noen andre tok tak i dette!! -Såklart vil/kan jeg også bidra, send en PM om du/dere har spørsmål eller ønsker kommentarer eller noe.. skrev en artikkel for HW for maange år siden om SETI og et par andre, men da eksisterte ikke FAH, så jeg har faktisk en artikkel ute... ikke så stolt av den nå lenger akkuratt, men men. :)

Lenke til kommentar

Artig at medlemstallet øker og at det vises litt glød igjen. F@H fortjener litt ekstra oppmerksomhet. Hva med å prøve å få artikkelen opp på andre nettsteder også som da linker til hw.no sitt team? Lage litt blest om dette her?

PS, tror at jeg kanskje kommer opp med en CPU til, P4 2,0Ghz om ca en måneds tid eller noe deromkring.

Lenke til kommentar

Dere kan jo alle hjelpe med å legge ut en miniartikkel med deres egne varmeste anbefalinger og linker og litt forklaringer på hjemmesidene deres :thumbup:

Det skal jeg, tenkte jeg.

Status på hw.no forsideartikkel om F@H:

* oddarne84 vil gjerne skrive en artikkel

* Dargar har klart noe fra tidligere?

* Guiden er jo ganske bankers, men burde vi ha en oppdatert en til de nyeste beta også slik at den jevne pcbruker også klarer det om de laster ned nyeste?

* Venter på mail fra redaksjonen

Så... vi gir det noen dager :), er ikke vits i å forhaste noe som vil ha mye virkning og som ikke burde være så mye galt med? :D

Lenke til kommentar

Litt bilder, til tross for at det er en konsollappliakasjon, ville helt sikkert ikke vært å forakte. En god del forumbrukere har fobi mot alt som ikke har mus (nei, vask tankene deres!), så disse kunne trenge noen bilder for å vite at de ikke har kommet til helvete.

Lenke til kommentar

Ja. Går jo an å fortelle om Electron Microscope også. For det forenkler mye og gir en enkel oversikt for nettverksmaskiner og sekundære(++) kjerner. Jeg ville nesten gå så langt som å si at konsollversjonen (med servicen) er den eneste vi burde anbefale i en slik artikkel, siden det vil forenkle brukeropplevelsen i ettertid....? Men dette er bare min oppfatning ;)

Bilder av EM og bilder av fullversjonen og screenshots av hele installasjonsprossessen måtte jo bli kjempebra!

(Dette utvikler seg jo til et storslagent prosjekt for laget vårt jo!!:D)

Legg link og info på hjemmesidene deres og link i signatur hvis dere brenner for saken og/eller teamplasseringen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...