Gå til innhold

FLAUT av HW.no forumet at vi ikke kan holde stand!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svært så aggresiv du er da... Hvem snakker om rekrutering til andre teams?

Godt mulig jeg har misforstått noe her.

Team Norway holder på med mange dc-prosjekter. Det å veksle litt mellom f@h, d2ol, tsc, sob, seti, osv.. tror jeg er til det beste for prosjektene, da holder man gløden vedlike, som igjen er til det beste for prosjektene. For det er vel det som er hovedformålet?

Uansett gjør dere det veldig bra på f@h, godt arbeid.

Lenke til kommentar

Veeeelll. Pomotering av andre teams i en slik tråd kan vel ikke tolkes som annet enn rekrutering. Jeg kan se fordelen av å bidra til på flere prosjekter, men jeg tror allikevel jeg velger å prioritere F@H for øyeblikket. Og jeg kommer ikke til å bytte temnummeret mitt så lenge jeg cruncher for F@H.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det der er helt feil holdning. Det er den totale ytelsen verden kan bistå med som har noe å si. Man kan ikke bare tenke poengkonkuranse, men også at man bidrar med noe uansett. Hvis Røde Kors eller liknende kommer med bøsseinsamling på døra tenker jeg ikke "har desverre ikke råd til å gi 500kr akkurat nå så dere får ikke noe." I værste fall kan de få 5 eller 10kr hvis det er det eneste jeg ahr av småpenger i lommeboka. Alle monner drar. Bare fordi det finnes mange PS3 der ute som kan gjøre en potesnielt god jobb betyr ikke at man øker totalytelsen ved at alle som har p3 eller dåligere slutter å folde.

Lenke til kommentar
Jeg hoppa av alt

*Whine, Whine og atter Whine*

:thumbdown: Stanford.

Du hører ikke meg klage med mine 2 stk. Athlon XP og 1 stk. gammel Celly 500. Tror du kanskje du får belønning hvis du havner øverst på "high-score"-lista? Du vil heller ha høy score enn en løsning på alle verdens sykdommer?

Lenke til kommentar

Bull^2

Hva vet vi om all prosessorkraften stanford benytter seg av. Er allt innenfor etiske akseptable rammer? Kan vi vite at du ikke regner på uetisk materiale? Har du deltatt i utregninger som kan brukes i andre sammenhenger enn den forespeilte? Forskes det like mye på årsakssammenheng som på kommersiell medisinering? Hvem sponser Stanford og hvem kjøper resultater?

Lenke til kommentar

DU kan jo begynne her: http://folding.stanford.edu/ og følge en del av linke som omhandler selve prosjektet.

Jeg velger å støtte dette prosjektet da alle resultater er allment tigjengelige og eies ikke av noe farmasøytisk selskap eller forskningsinstitutt. Beregningene som utføres er også generelle prosesser i kroppen. Man prøver å finne ut hva det er som trigger forskjellige uheldige proteinfoldinger som er årsaker til en lang rekke alvorlige sykdommer i vårt samfunn. Deriblandt alzheimer, Parkinson og mange former for kreft.

Edit: hvilke etiske rammer er det du bekymrer deg for?

Endret av Xell
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Vi er nå på 48. plass, ned én plass de siste 24 timene, ned to plasser den siste uken. Grafen er nedadgående.

9006375[/snapback]

Men prognosen tilsier at vi skal passere 3 lag ila de neste 2 månedene uten at noen passerer oss :)

http://folding.extremeoverclocking.com/tea....php?s=&t=37651

9009587[/snapback]

Her ser du at vi ligger på 52. Det er 24 timer statestikken.

http://folding.extremeoverclocking.com/tea...st.php?s=&srt=3

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

I følge mine målinger så brukes kun ~30% cpu usage og bare ~880 mb av cpu'n min (Q6600). Hvorfor er den ikke på 100%? Jeg driver ikke med noe annet enn å hører på musikk/surfer med Opera nå, da burde den vel ryke opp til 100%?

Har satt akkurat samme innstillinger som på guiden her/guiden til hardware.no's nyhet om folding.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mistaben: fint å få tilbake gamle medlemer.

GoMp: Når du er inni klienten på PS3 så trykker du på trekant-tasten for å komme til instillingene der du man sette username og teamnumber. (Jeg har ikke ps3 selv så kan ikke bekrefte dette, men det er hvertfall metoden som står i FaH sin PS3 faq.)

Lenke til kommentar

Har aldri teste dette med GUI, men jeg regner med at hvis du ikke slår på strømsparingsmoduser så skal det gå bra. Du kan slå på skjersparing, altså sette strømsparing til å slå av skjermen, men ikke harddisker og i alle fall ikke enable standby/hibrenation.

Men vil anbefale å kjøre consollversjonen som service. Da ruller ting bare i bakgrunnen, og det starter av seg selv.

Lenke til kommentar
Hey! Jeg kjører F@H på min PS3. Hvordan kan jeg "joine" hw.no teamet og bidra - hvis mulig? =o)

Det stemmer det Xell skrev. For ordens skyld kan jeg jo komme med en detaljert fremgangsmåte her, siden jeg har en PS3 selv. Fullførte forøvrig min første arbeidsenhet på vegne av HW-teamet i natt via min PS3 - min aller første for dette laget (har tidligere fullført svimlende 2 stk uten å være med i noe spesielt lag), og arbeidsenhet nr 2 for HW-teamet er over 50% ferdig i skrivende stund.

Så nå kan ingen si at jeg ikke har bidratt i allefall. :)

Skal selvsagt prøve å folde mer i fremtiden også. Har forøvrig installert klienten på jobb-PCen min i tillegg (bærbar dualcore, kjører folding på begge kjernene selvsagt) og registrert oppsettet på HW-teamet, så det monner vel litt det også.

Uansett, slik setter du opp lag-infoen på PS3:

- Start Folding@Home, dersom det dukker opp diverse dialoger etc bekrefter du til programmet laster ned en arbeidsenhet og begynner å folde.

- Trykk trekant.

- Velg "Identitet" i menyen som dukket opp.

- Velg "Bli med i et team".

- Skriv inn "37651" i dialogen som dukker opp etterfulgt av å klikke på "Start"-knappen, og vips så er du med.

- Husk å lage et unikt donornavn hvis du vil ha orden på hvor mye DU bidrar med på diverse team-statistikker da, det blir jo sånn sett lettere å dokumentere din innsats for andre her på forumet også. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...