Kjetil Lura Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Har du noen linker til disse programmene Kjetil, ikke for at jeg ikke gidder og goggle, men slik at jeg får de versjonene du tenker på? 6139429[/snapback] http://www.em-dc.com/ EM3. http://www.haltonsvoice.ca/fahmf_forum/index.php FAHMF support forum. Lenke til kommentar
magnawox Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Maskinene min bruker ca 620watt. Eg har ikke merket det på min strømrekning. Husk om vinteren trenger du ikke så mye strøm til ovnene dine. Men om sommeren blir det varmt gitt. Vel, etter at jeg startet med å ha 2 av 11 maskiner stående på 24-7. har strømregningen steget med ca 10-15% pr måned. Så det hadde nok blitt en anselig kostnad å bruke alle til folding. Og varmen fra dem ville ikke gjort noen nytte desverre, ellers hadde det nok gått an og argumentere overfor den "bedre" halvdel. Men det er nå bedre med noen maskiner enn ingen, tross alt. Ps! Ok jeg har startet en maskin til, fornøyd ? Endret 20. mai 2006 av magnawox Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Ps! Ok jeg har startet en maskin til, fornøyd ? 6139988[/snapback] Jada, er fornøyd om du bare startet opp en maskin. Eg har 5 amd og 1 intel, det er intel maskinen som bruker mye strøm. Bruker ca 115Watt bare prosessoren + 6 vifter/harddisker. Det er også den som trenger lengst tid per WU. Amd ligger på ca 60watt om eg ikke husker feil. Tenkte veldig mye på strøm forbruket eg også, men må si at eg ikke startet alle maskinene på en gang. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Da har jeg installert F@H som service på min brors laptop og familiens PC. Disse er på noen timer hver dag... Alle monner drar! Skal prøve å få med noen flere familie-medlemmer. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg joinet for et par dager siden. Glemte å si ifra. Pcen står på 24/7 uansett, så om jeg bruker den til folding så gjør den litt nytte for seg også, i motsetning til det andre den gjør når den står på. Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Heisann... Bra at dere holder stand, har ikke bidratt på en stund... Rart at jeg fortsatt ligger på andreplass. Grunnen til at jeg sluttet var, at min folding lab tok kvelden Hadde på det meste 8 maskiner som stod of folded 24/7 skal sette igang laptopen min igjen nå. å så får vi se om jeg kan få igang labben min igjen... Keep on folding! /cyrus Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Labben? Har du en hal lab bare til folding? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det må jeg si.. Etterhvert kommer jeg til å ha en filserver stående med folding, men det blir ikke før litt utpå sommeren. Må bare skaffe nok gamle deler.. Har nå seks 250gb'ere som skal inn der, så blir det en raptor i min vanlige maskin. Håper bare at det å kjøre raid5 ikke kommer til å tappe servern helt for folde-kraft.. hehe Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Labben? Har du en hal lab bare til folding? 6153159[/snapback] Jepp, hadde en liten lab som jeg ikke brukte så mye. Bruker den bare når jeg skal teste nye program pakker som jeg lager. Så tenkte jeg at de kunne gjøre en god innsats, men det varte bare i 1 år. Så tok en etter en kvelden.... Men skal se hva jeg kan få gjort for og få fart på sakene /cyrus Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Cyrus, det er godt og se de gamle toppene kommer og folder igjenn:) Endret 22. mai 2006 av guttorm Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du får ghoste litt da Cyrus. Så kan du friske dem opp av og til. Eller var det hw problem? Uansett: K0NGE om du kommer til bake med alt! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hahah, nå fant jeg ut av mitt lille "heng"-problem. Hadde ikke gjort noe med config til service-versjonen, så den krevde 100% CPU så fort PC'n var "idle". Problemet er at CPU-bruk fort kan komme i 0% selv om man sitter og gamer hvis alt er lastet inn dit det skal. Fant ut av det igår når Heroes 5 begynte å hakke så sinnssvakt, og FAHCore sto og dunka på 100% CPUkraft. Satte ned til 10%. Endret 22. mai 2006 av Bitex Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Ja. Det går an å stoppe servicen eller stille ned resurrsbruk midlertidig . Det vil ta ca 30 sekuner hver gang man spiller, å gjøre det og det må jo sies å være tid man kan ofre for fellesskapet Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du får ghoste litt da Cyrus. Så kan du friske dem opp av og til. Eller var det hw problem? Uansett: K0NGE om du kommer til bake med alt! 6155605[/snapback] Er desverre en HW problem, men skal se hva jeg kan få gjort utover sommeren. Noen som har noe bra software på lur? Testa ut FAHMF, men det var jo så mye bugs der at jeg ble helt gal /Cyrus Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ide som alle kan tenke litt igjennom: Hvis noen har plass, ikke bryr seg _veldig_ om strømforbruket og har gidd, så hadde det vært k0nge å lage en F@H-lab eller to rundt om i landet! Noen har et HK liggende og noen har en CPU og mange har sikkert gamle PSUer som ligger å støver ned, kabinetter må det da finnes et utall av og generelt så bør jo jevnlige oppgraderinger gjøre at mange har masse ekstra HW. Cyrus: Tror du du vil ha noen pceer til stående å folde siden du likevel har hatt sån mange der? Om "vi" (folderne generelt) sender/leverer deler og du(eller noen andre som synes det virker fEt) bygger og setter opp til F@H? Dette er bare et sykt innfall, men jeg VET at det er mye hw som bare slenger rundt på 14tis og 21tis rommene (me=21 ) som bare verker etter å bli brukt og utnyttet til sitt ytterste. 1. Bedre enn å kaste det 2. Bedre enn å støve ned til det er så gammelt at det må kastes 3. En god sak Bare en tanke... BTW: Cyrus: er hw-problemet noe som kanskje noen har kan hjelpe med? Ekstra psu? En rambrikke? Noe? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har sikkert nok til å sette opp en maskin til jeg.. Flytter til oslo snart, skal prøve å få en leilighet med strøm inkludert.. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har sikkert nok til å sette opp en maskin til jeg..Flytter til oslo snart, skal prøve å få en leilighet med strøm inkludert.. 6160409[/snapback] Har hybel/leil. med strøm inkl., men det er LITE plass og pcer bråker... Funderer på å lage en liten lab i garasjen hjemme i Mandal. Men da har man: 1. Mus som spiser ledninger og dør... sammen med pcen 2. Pappa som slår av strømmen 3. Pappa som finner dem og drar ut kontakten for å spare strøm 4. Brannfare? 5. Bor i Oslo = NULL oversikt... (fysisk da, jeg kan jo remote seff!) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 tror jeg skal gå gjennom alt jeg har av hw i løpet av sommeren og se om jeg i det hele tatt får noen operative maskiner. For gammel/slækk hw tenkte jeg jeg skulle teste ut foldix som er en linuxdistro som krever veldig lite av hw så mesteparten blir igjenn til folding. Hadde fært gøy å få liv i alt fra 350MHz og oppover solvom det er begrenset hvor mye det bidrar. nå ligger det jo bare på boden og støver ned. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) (Quotedingsboms) "Jeg synes att til å være Norges nest største forum, og til å være et forum for spesielt data-interesserte... blablabla" Ja, hva heter Norges største forum? Endret 23. mai 2006 av mompen Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Vg.no har norges største forum. Dog, etter hva jeg har hørt, så er hw.no sitt forumnettverk større hva gjelder mengde tekst. Jeg flytter sammen med en kompis, så vi kommer til å få en bod, minst.. Så derfor kan jeg sitter sette opp et par maskiner eller fire der.. Det eneste det skorter på er kabinetter, det mangler jeg.. Men, kravene der er jo ganske små, så en hjemmesnekret løsning vil sikkert holde i massevis. Aeinstein: Fortell pappa'n din at hver gang han trekker ut strømkabel så dør et par megabytes.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå