Gå til innhold

En 30"+ lcd tråd, erfaringer?

ronndi

Anbefalte innlegg

Hei

Synes det er alt for lite fokus på store lcd skjermer her på forumet.

Regner med at det er flere enn meg som vurderer å kjøpe en slik i nær framtid.

Personlig har jeg eid philips 30pf9946 og er kjempe fornøyd, både som TV og som skjerm nr. 2 på pc.

Denne skjermen vil nå bli flyttet til barnerommet og jeg er på jakt etter en ny skjerm.

Satser på å kjøpe en 32" med hdmi-kontakt og ikke over 15000.

Noen som har erfaringer med en skjerm de vil anbefale?

Ser at komplett og netshop selger toshiba til en ok pris, noen som har fått disse i hus?

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må jo samsung LE32R51b 32" være et bedre alternativ, den har jo HDMi inngang. 9995 på elkjop idag.

5942422[/snapback]

Det har R41 også! R51 er etter hva jeg husker hakket dårligere. Jeg tror det er dårligere responstid det er... det kan jeg sjekke opp.

Lenke til kommentar
ser at r41b har det ja, men har r41bx det  :hmm:

rart at bestbuy ikke nevner det? (blir litt mistenksom når de har et annet artikel- nummer enn standar samt at den ike er listet på samsungs europeiske hjemmeside)

5942495[/snapback]

Du må gå på den norske så finner du begge to.

Har lett på alle mulige sider, til og med på spesifikasjonene til de to modellene står det ingenting om responstid. Det er merkelig!

Er ikke brunevareansvarlig der jeg jobber, men mener ganske sikkert at R41 har 8ms responstid, mens R51 har 12ms...

EDIT: På en del utenlandske sider står det at R41 har 8ms, mens R51 har 12 ms...

Endret av datating
Lenke til kommentar
Da må jo samsung LE32R51b 32" være et bedre alternativ, den har jo HDMi inngang. 9995 på elkjop idag.

5942422[/snapback]

Vær obs på at tv'n ikke støtter pc via hdmi inngangen.

en må bruke vga.

Men det blir helt topp det .....

Endret av vega77
Lenke til kommentar

vil du anbefale denne skjermen eller?

kontrasten er jo oppgitt til 1:3000, bedre enn den jeg har i dag.

Ser videre at i tester får den anmerkning for dårlig svartnivå, er det noe som er merkbart eller er det bare dårlig fabrikk innstiling+

Lenke til kommentar

Skal selv ha meg en 32/37" LCD-TV når jeg flytter ut om en måneds tid.

Det blir mok enten Samsungen det er snakk om her eller Atec 37"

Har sett sistnevnte på Datakjeden i Oslo og den imponerte meg veldig. TV-tuneren virker solid. Fargegjengivelsen er knall. Til PC-bruk så den veldig bra ut.

Men den blir kanskje for stor for meg i min 24m2-leilighet.

Håper på et tilbud på Samsungen hos Expert eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller valgt M-serien av den TVen dere nevner, nemlig LE32M51R. Den største forskjellen er at M-seien har 8ms panel, kontra ukjent responstid på R-serien (antatt 16-25ms). Designmessig syntes jeg M-serien er penere.

Og det helt latterlig hvis du kjøper 32" R-serien til 12999,- når du får den bedre M-serien for samme pris på ComputerCity.no

Til trådstarterens informasjon: Det finnes et eget underforum for TV'er og det er her de aller fleste diskusjoner forekommer på store LCD-skjermer. Desverre er dette delforumet under Kultur såpass godt gjemt at ingen finner den dermed lite replies/emner.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Jeg eier en Samsung LE40R51B. Jeg er superfornøyd med den. Selv om den har høy reponstid på panelet, legger jeg så og si aldri merke til etterslep. Eneste HD signaler jeg har fått brukt TVen med, er Xbox360 og det ser nydelig ut. Til PC brukt fungerer det helt optimalt. Gode og klare farger.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...