chipmann Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 ok, tusen takk for hjelpen. Du sa at biosen kontrollerer kommunikasjonen mellom komponentene. moren min er utdannet som sivil ingenør og hun sa bare til meg at biosen er det som får ting til å starte. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 hehe, en siv.ing. som sier at biosen er det som får ting til å starte. Det svaret var vel litt tynt Altså, ja..BIOS starter maskinen ved å kommunisere mellom de forskjellige komponentene og hva som skal starte først osv. Den kontrollerer komponentene i startfasen, og OS overtar komponentkontrollen. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 yup, ok. moren min skjønner ikke hvor mye jeg vet og prøver å forklare det så enkelt. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du påstår i overskriften at "Hav er flashet bios" en merkelig påstand dette her Har du en kilde du kan henvise til? Er det egentlig slik at havet faktisk er flashet bios? Interessant! (ja,jeg er trøtt og kjeder meg og humoren er på topp) neida, å flashe bios vil vel enkelt forklart si å "oppgradere" den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå