Maroder_S Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ion Audios platespiller kan spille av vinylplater rett inn på datamaskinen gjennom USB-grensesnittet. Les mer Lenke til kommentar
master air Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Syns det virker ganske spennende, men jeg tror ikke lydkvaliteten blir så veldig god når platene blir konvertert til mp3 eller Ogg Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er ikke Audacity et program som er gratis å laste ned? Eller tar jeg feil her? Uansett var det et spennende konsept, ihvertfall for dem som har en masse vinylplater... Lenke til kommentar
Bootsy Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ja, Audacity er gratis og kan lestet ned fra http://audacity.sourceforge.net/. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Utseendemessig synes vi iTTUSB ser litt plastikk ut, men skinnet kan jo bedraDen har chassi av støpt metall og plast.Det er vel forøvrig en Numark TT1650 med USB utgang Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er bra at Ogg er støttet. Jeg håper at det også er mulig å lagre direkte som PCM. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 ION has created the world’s first USB turntable allowing you to convert your old vinyl collection directly to CD or MP3 with the included recording software. (NO SPECIAL DRIVERS NEEDED)Da kan man sikkert ta opp til wav Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Syns det virker ganske spennende, men jeg tror ikke lydkvaliteten blir så veldig god når platene blir konvertert til mp3 eller Ogg 5942162[/snapback] Vinyl -> MP3 er ikke noe problem i seg selv, kontra CD, wav etc. -> MP3. Det er bare at det hittil ikke vært så enkelt som å bare koble platespilleren til PC'en Å ta opp fra vinyl og konvertere til MP3 har jeg gjort mange ganger. Man kan jo selv, i de fleste tilfeller, velge hvor høy kvaliteten på MP3 filen skal være. Og da er det jo bare å ikke velge så lav kvalitet at det blir noe særlig hørbart dårligere på det utstyret man velger å bruke. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Audacity støtter eksportering til WAV, MP3 og Ogg/Vorbis, der man kan stille på kvaliteten på MP3 og ogg-eksporteringen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er bra at Ogg er støttet. Jeg håper at det også er mulig å lagre direkte som PCM. 5942639[/snapback] Jeg regner med du kan lagre det som PCM ja, og i så måte kan man jo komprimere det til det formatet man vil selv. AtW Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 WAV 16bit PCM står som default på uncompressed i min Audacity. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 WAV 16bit PCM står som default på uncompressed i min Audacity. 5943231[/snapback] Ja da er det vel avklart. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Endelig, dette er hva jeg har venta på! Etter mange til dels miskykka forsøk på å forene fatterns vinylspeller med PCn kan nok detta bli redninga. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Tror jeg skal tipse min pappa om dette. Han har en type STOR vinylsammling av klassisk musikk =) Lenke til kommentar
amcarpej Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 *Sikle* Sånn vil jeg ha! Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hvor kan jeg få tak i en sånn en? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Dette blir jo MYE lettere enn å bruke miksebord til å ta opp med. Men bortsett bra det så ser jeg ikke for meg at dette kommer til å ta club miljøet med stor akkurat. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Veldig kul sak! Håper noen begynner å selge den i norge. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Dette blir jo MYE lettere enn å bruke miksebord til å ta opp med. Men bortsett bra det så ser jeg ikke for meg at dette kommer til å ta club miljøet med stor akkurat. 5944197[/snapback] Hvordan er det egentlig, DJ-er liker ikke platespillere med reim eller? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Fleste sverger vel fortsatt til Technics 1210 med direkt drive (pga. startopp tid eller lignende), men uansett så er jo denne mere rettet for hobby DJ's å folk som vil ha vinylen over på PC'en. Endret 18. april 2006 av t_k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå