Torstbe Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Jeg har en IBM Deskstar 20 Gb IDE disk som bios først rapporterer som "Atapi" og deretter når jeg forsøker å kjøre "auto-detect" så finner den en 637 Gb harddisk. Den finnes selvfølgelig ikke der lenger når jeg lagrer og går ut av bios. Når jeg igjen går inn på bios så viser den "Atapi" igjen. Jeg har også greid å stille den inn manuelt så den rapporter riktig verdi, men det er ingen forandring når jeg går ut av bios da heller. Igjen viser den "Atapi" når jeg går inn igjen. Disken skal vistnok ha stått i "raid" hos den forrige eieren. Er det noen som kan svare meg på hvordan jeg skal få formatert den? Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Har ingen erfaring med raid. Men prøv å slette partisjonene på disken og opprette en ny partisjon. Bruk FDISK til dette. (FDISK ligger på oppstartsdisketten for win95/98/ME). Husk å formatere partisjonen før du tar disken i bruk. Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Problemet er vel at han ikke finner harddisken? Så d kan bli vanskelig få formatert den osv..? Mulig jeg har misforstått Lenke til kommentar
The_Edge Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Har du prød å laste ned diskutilitys fra ibm. Disse verktøyene er vanligvis ikke avhengig av å finne disken i bios... The Edge Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Prøvd å sette alt til AUTO under STANDARD FEATURES i BIOS? Da skal maskina finne alt på IDE-kanalene automatisk og sette disse til riktig "mode", typisk UDMA33/66/100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå