Gå til innhold

Ny 3g - telefon: N70 vs 6280 vs ..andre?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå en 6630 som jeg har vært fornøyd med i halvannet år. Den har imidlertid begynt å svikte på enkelte punkter - og vurderer derfor å kjøpe en ny en.

 

Særlig N70 og 6280 står sterkt, men vurderer også edge-telefoner som qtek 8300.

 

Mitt bruksområde:

- Noe nettbruk og laste ned e-post.

- Kamera (videosamtale uvesentlig)

- radio ikke nødvendig

- minnekort viktig

- kalender viktig

- ellers samme bruksområde som 6630 (at jeg er fornøyd med den tilsier vel at størrelse og design ikke er det aller viktigste for meg)

 

Liker ikke helt at 6280 høres slingrete ut i kvaliteten. 6280 får likevel jevnt over mer skryt enn N70 - kanskje fordi den er nyere.

 

Noe som skulle tilsi at jeg skal unngå N70?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du har hatt 6630, så vil du nokk kjenne deg godt igjen i N70.

 

Noen negative sider med N70 er treghet, svakt batteri og dårli skjermoppløsning.

 

Om du ikke er så opptatt av disse "avanserte" funksjonene så går du for 6280 ;)

5942912[/snapback]

 

 

Takk for svar. :thumbup:

 

Hvor "dårlig" er batteriet på N70? Ved å skru av bluetooth og lavere skjermbelysning varer mitt 6630-batteri stort sett ca 3 dager - er noe tilsvarende mulig også med N70?

 

Regner med tregheten er omtrent den samme som på 6630, da begge er symbian/s60.

Lenke til kommentar

Jeg ville godt for Nokia N80, det er vel ingen tvil om at den er den beste og har alle funksjonene N70 og 6280 har. Jeg har vertfall bestilt N80, den har jo wlan også :) Fin til nettbutikker og e-post, samt skype når kommer for modellen :)

 

Jeg gleder meg :) Fikk mail fra nokia på torsdag 21.04: De første eksemplarene av Nokia N80 har nettopp begynt å leveres ut til våre forhandlere :) Så no blir d bra :)

Lenke til kommentar
Jetg skjønner virkelig ikke hvorfor 6280 far fått så mye skryt. Tanken bak er genial, men utførelsen er dårlig. Slarkete skjerm, menyer som er funksjonelle, men designmessig passer i barnehagen! Jeg ville valgt N70!

5966115[/snapback]

 

Er det virkelig noen som legger DESIGNET på menyikonene som grunnlag for en mobiltelefon?

Lenke til kommentar

Takk for all god feedback!

 

Er vel egentlig like usikker nå som før.

 

N80 frister klart mest, men er kanskje litt for dyr.

 

Ellers er det ikke mye som skiller N70 og N6280 for meg - jeg har aldri hatt en klapptelefon, så det bikker kanskje mest mot N70 i øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...