Tor-87 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det var en post oppe om dette allerede, der jeg postet dette, men d kom ikke noe svar på min, så jeg lager en ny post og håper på det beste. Jeg har et "lite" problem, Svart skjerm, ingen oppstarts "biiper" Ingen bios, ingen ingenting. Det skjedde etter at jeg kom hjem fra påskeferien, jeg hadde slått på PCn og var akkurat kommet meg inn på internet for å oppdatere meg på det siste da alt stoppet. Jeg ventet tolmoding i ca 1/2 minutt før jeg trykket på "Reset" knappen, og der sto den. Den begynte å starte opp, men uten at noe skjer, den står å prøver å lese fra først den ene, så den andre DVD-romen. Jeg har prøvd å koble ut alt, grafikkort, harddisk, DVD-romer, etc, men til ingen nytte, den bare står der og intet skjer. Alle tingene ser ut til å fingere helt fint, jeg har prøvd å starte opp med forskjellige ram-brikker i, men til ingen nytte Mens jeg styrte på inne i PCn, uten å røre noe på akkurat det tidspunktet, bestemte plutselig ett eller annet at den ene kabinettviften min og skulle stoppe... Den virker helt fint når jeg kobler den til en annen strømkabel, så er litt usikker på hva som skjedde der : Så nå er jeg forkjølet og rimelig lei av å prøve å få den til å virke igjen, så om noen har peiling på hva det kan være som forårsaker dette, skal dere få en stor klem Lenke til kommentar
Håvard[Vs] Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er skjermen HELT svart, altså helt død, eller er det noe som helst informasjon der? Dersom skjermen er helt død vil jeg tro enten prosessoren eller hovedkortet ditt har fått seg en smell. Lenke til kommentar
Dimmy Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ikke glem skjermkortet, det var det som skjedde med min. Dvs. vifta stoppa på et eller annet tidspunkt, og dermed smelta prosessoren sakte men sikkert. I mitt tilfelle så hørte jeg piping i pcen da jeg prøvde å boote uten skjermkortet, det gjorde vel ikke du? Jeg vil også tippe hovedkort eller prosessor. Få det sjekket der du kjøpte det? Lenke til kommentar
Tor-87 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Huff, sende det inn til databutikken.no? Jaja, får teste litt med ekstradelene mine, først 3Dkortet, skal sjekke prosessoren om det er noe galt med den Skal si ifra om noe virker ^^ Skjermen er forresten helt svart, orange lys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå