Mats Danielsen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg trenger ett liste script slik att folk kan skrive seg opp noen som har? Lenke til kommentar
trondes Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg trenger ett liste script slik att folk kan skrive seg opp noen som har? 5941762[/snapback] MySQL eller bare til en fil? Finn deg et enklet gjestebok script og forandre på det, er flere som er lagt ut idette forumet. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Jeg trenger ett liste script slik att folk kan skrive seg opp noen som har? 5941762[/snapback] MySQL eller bare til en fil? Finn deg et enklet gjestebok script og forandre på det, er flere som er lagt ut idette forumet. 5941783[/snapback] En fil feks: En boks som du skriver deg opp i NAvn Navn Navn osv Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg trenger ett liste script slik att folk kan skrive seg opp noen som har? 5941762[/snapback] MySQL eller bare til en fil? Finn deg et enklet gjestebok script og forandre på det, er flere som er lagt ut idette forumet. 5941783[/snapback] En fil feks: En boks som du skriver deg opp i NAvn Navn Navn osv 5943107[/snapback] noe slikt som dette? <?php $file = "mine_navn.txt"; if(isset($_POST['submit'])){ $navn = trim($_REQUEST['navn']); if(empty($navn)){ print "Du MÅ fylle ut navn, kjære deg"; exit; } if(!file_exists($file)){ $fp = fopen($file, 'w'); }else{ $fp = fopen($file, 'a'); } fwrite($fp, $navn."\n") or die("IOFeil"); print("Du er lagt til"); fclose($fp); }else{ print <<<HTML <form method="post" action=""> <input type="text" name="navn"> <input type="submit" name="submit" value="Skriv meg på liste"> </form> HTML; } ?> Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Jeg trenger ett liste script slik att folk kan skrive seg opp noen som har? 5941762[/snapback] MySQL eller bare til en fil? Finn deg et enklet gjestebok script og forandre på det, er flere som er lagt ut idette forumet. 5941783[/snapback] En fil feks: En boks som du skriver deg opp i NAvn Navn Navn osv 5943107[/snapback] noe slikt som dette? <?php $file = "mine_navn.txt"; if(isset($_POST['submit'])){ $navn = trim($_REQUEST['navn']); if(empty($navn)){ print "Du MÅ fylle ut navn, kjære deg"; exit; } if(!file_exists($file)){ $fp = fopen($file, 'w'); }else{ $fp = fopen($file, 'a'); } fwrite($fp, $navn."\n") or die("IOFeil"); print("Du er lagt til"); fclose($fp); }else{ print <<<HTML <form method="post" action=""> <input type="text" name="navn"> <input type="submit" name="submit" value="Skriv meg på liste"> </form> HTML; } ?> 5944705[/snapback] Ikke akkuratt for det viser ikke under hvem som har skrivd seg opp Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg trenger ett liste script slik att folk kan skrive seg opp noen som har? 5941762[/snapback] MySQL eller bare til en fil? Finn deg et enklet gjestebok script og forandre på det, er flere som er lagt ut idette forumet. 5941783[/snapback] En fil feks: En boks som du skriver deg opp i NAvn Navn Navn osv 5943107[/snapback] noe slikt som dette? <?php $file = "mine_navn.txt"; if(isset($_POST['submit'])){ $navn = trim($_REQUEST['navn']); if(empty($navn)){ print "Du MÅ fylle ut navn, kjære deg"; exit; } if(!file_exists($file)){ $fp = fopen($file, 'w'); }else{ $fp = fopen($file, 'a'); } fwrite($fp, $navn."\n") or die("IOFeil"); print("Du er lagt til"); fclose($fp); }else{ print <<<HTML <form method="post" action=""> <input type="text" name="navn"> <input type="submit" name="submit" value="Skriv meg på liste"> </form> HTML; } ?> 5944705[/snapback] Ikke akkuratt for det viser ikke under hvem som har skrivd seg opp 5949229[/snapback] Det er vel fordi du aldri sa at du ville ha det. Da må du lese filen inn igjen, og delimiter er \n Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Og dette kaller du? En boks som du skriver deg opp i NAvn Navn Navn Lenke til kommentar
Vial Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Og dette kaller du?En boks som du skriver deg opp i NAvn Navn Navn 5950018[/snapback] Her har du scriptet ditt. Men jeg gir det til deg på ÉN betingelse; at du leser gjennom det og lærer hvordan det fungerer. Enjoy! <?php if(!empty($_POST["Submit"])) { $fil = fopen("navn.txt", "a"); if($fil && !empty($_POST["Navn"])) { fwrite($fil, $_POST["Navn"]."\r\n"); fclose($fil); } } ?> <form method="post"> Navn:<input type="text" name="Navn"/> <input type="submit" value="Skriv meg opp" name="Submit"> </form> <?php if(is_file("navn.txt")) { if($fil = fopen("navn.txt", "r")) { while(!feof($fil)) { $string = fread($fil, 100); $string = str_replace("\r\n", "<br>", $string); print($string); } } } ?> Endret 20. april 2006 av Vial Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå