Garreth Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg har prøvd å lage et dato script som skriver ut datoen artikkelen blir publisert. Har bare modifisert et script jeg fant, så jeg lurte på om noen kan sjekke om det er riktig. Datoen blir skrevet ut riktig i en mnd ca, så blir alle forandret til 1 jan. Har det noe med serveren eller scriptet mitt å gjøre? $datestring = $articleObj->getpub_date();//henter ut datoen fra artikkelen $timestamp = mktime(0,0,0,substr($datestring,5,2),substr($datestring,8,2),substr($datestring,0,4)); $dagmnd = date("F",$timestamp); switch($dagmnd) { case 'January': $dagmnd = "Jan"; break; case 'February': $dagmnd = "Feb"; break; case 'March': $dagmnd = "Mar"; break; case 'April': $dagmnd = "Apr"; break; case 'May': $dagmnd = "Mai"; break; case 'June': $dagmnd = "Jun"; break; case 'July': $dagmnd = "Jul"; break; case 'August': $dagmnd = "Aug"; break; case 'September': $dagmnd = "Sep"; break; case 'October': $dagmnd = "Okt"; break; case 'November': $dagmnd = "Nov"; break; case 'December': $dagmnd = "Des"; break; default: $dagmnd = "$dagmnd"; break; } $dato = date("d",$timestamp) . ". " . $dagmnd . date(" Y ") . "kl" . date(" H:s"); $dag = date("m",$timestamp); echo '<span class="calPage" title="Publisert '.$dag.' '.$dagmnd.'">'.$dagmnd.' <span class="day">'.$dag.' </span></span>'; Eksempel kode: <span class="calPage" title="Publisert 01 Jan">Jan <span class="day">01 </span> Lenke til kommentar
trondes Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Dette var nå en utrolig vanskelig måte å gjør det på Men det som kunne vært gøyt å vite er hvordan daten ser ut når den kommer ut av classen: print $datestring; Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 tja, jeg har laget et cms og der lagrer jeg bare datoen det blir skrevet. Og om jeg vil at artikkelen skal publiseres seinere enn den er skrevet kan jeg legge inn dette i databasen og. hvorfor ikke gjøre noe lignende? håper jeg forstod deg rett og at jeg var til hjelp Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 når jeg skriver print $datestring; får jeg : 2006-01-12 htmlen viser: <span class="calPage" title="Publisert 01 Jan">Jan <span class="day">01 </span></span>2006-01-12 neste artikkel får: 2006-01-10 men htmlen er : <span class="calPage" title="Publisert 01 Jan">Jan <span class="day">01 </span></span>2006-01-10 merkelig. Noen som ser feilen nå? Lenke til kommentar
trondes Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) prøv denne koden du: <?php $datestring = $articleObj->getpub_date();//henter ut datoen fra artikkelen list($aar, $mnd, $dag) = explode("-", $datestring); $mnd_navn = array( "Jan","Feb","Mar", "Apr", "Mai", "Jun", "Jul", "Aug", "Sep", "Okt", "Nov", "Des"); $dagmnd = $mnd_navn[($mnd-1)]; echo '<span class="calPage" title="Publisert '.$dag.' '.$dagmnd.'">'.$dagmnd.' <span class="day">'.$dag.' </span></span>'; ?> EDIT: en liten feil o koden: $mnd+1 skulle være $mnd-1 Memo: snakk aldri i telefonen samtidig som du programmerer Endret 18. april 2006 av trondes Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Flotters! Det fungerte. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå