Gå til innhold

Dell XPS M1710 introdusert...


Anbefalte innlegg

Litt Off-topic kanskje, men jeg spør alikevel.

Er det noen av dere som vet hvor jeg kan finne en ytelsesoversikt over bærbar skjermkort i 3DMark?

Er 7800 go som leveres til Dell 9400 og 9300 samme modell som 7900gs som leveres til XPS, bare en generasjon nyere ?

 

Finnes det fire forskjellige typer av toppkortet til Nivida:

 

GTX

GT (fantes vel kanskje ikke til bærbare.. :hmm: )

GS

go 7800/7900

 

 

 

|mEg|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg lagt inn bestilling på mitt eksemplar.

 

2 ghz Duo prosessor

NVIDIA Go 7900gtx 512

1 GB ram

100 GB 5400 rpm HD

Dvd brenner

 

og ellers standard specs...

 

Kom på den nette sum av 19.000,-. Jeg er fornøyd og kan nesten ikke styre meg. Levering i begynnelsen av mai :w00t:

Lenke til kommentar
Da har jeg lagt inn bestilling på mitt eksemplar.

 

2 ghz Duo prosessor

NVIDIA Go 7900gtx 512

1 GB ram

100 GB 5400 rpm HD

Dvd brenner

 

og ellers standard specs...

 

Kom på den nette sum av 19.000,-. Jeg er fornøyd og kan nesten ikke styre meg. Levering i begynnelsen av mai  :w00t:

5960106[/snapback]

 

Huff er jo penger til en fin bruktbil dette ;)

Lenke til kommentar

Hehe...ja billig er det ikke. Men beløpet er stort sett betalt allerede. Jeg var en av de som kjøpte FSC m4438G i fjor. Som du kanskje vet er M-serien befengt med en stygg feil som medfører konstant "lagging". Det kjøpet har jeg hevet og jeg får pengene i retur. Må bare legge til 3000 for å få denne og det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Hehe...ja billig er det ikke. Men beløpet er stort sett betalt allerede. Jeg var en av de som kjøpte FSC m4438G i fjor. Som du kanskje vet er M-serien befengt med en stygg feil som medfører konstant "lagging". Det kjøpet har jeg hevet og jeg får pengene i retur. Må bare legge til 3000 for å få denne og det kan jeg leve med.

5960165[/snapback]

 

Ja var jo en spøk men hvordan fikk du den til 19,000,- det er 1500 billigere en på nettet, og kom ikke med at en selger har gitt deg 1500 i avslag??

Lenke til kommentar
Hehe...ja billig er det ikke. Men beløpet er stort sett betalt allerede. Jeg var en av de som kjøpte FSC m4438G i fjor. Som du kanskje vet er M-serien befengt med en stygg feil som medfører konstant "lagging". Det kjøpet har jeg hevet og jeg får pengene i retur. Må bare legge til 3000 for å få denne og det kan jeg leve med.

5960165[/snapback]

 

Ja var jo en spøk men hvordan fikk du den til 19,000,- det er 1500 billigere en på nettet, og kom ikke med at en selger har gitt deg 1500 i avslag??

5960179[/snapback]

 

DELL-selgere er ganske så rause. Jeg fikk 15.000 (femten tusen) avslag på to maskiner jeg kjøpte fra Dell (Insp. 9400).

Lenke til kommentar
Jobber med dette eller jobber i DELL? Det er nemlig to vidt forskjellige ting - Dell har som oftest _mye_ bedre avtaler med Intel, nVIDIA o.l. enn de fleste andre.

5960269[/snapback]

 

Han jobber som selger for Dell, og han har fortalt meg at han har max 800-1000,- som forhandlingsmulighet med en kunde på tlf...

Lenke til kommentar
Jobber med dette eller jobber i DELL? Det er nemlig to vidt forskjellige ting - Dell har som oftest _mye_ bedre avtaler med Intel, nVIDIA o.l. enn de fleste andre.

5960269[/snapback]

 

Han jobber som selger for Dell, og han har fortalt meg at han har max 800-1000,- som forhandlingsmulighet med en kunde på tlf...

5960322[/snapback]

 

Utad kan jeg tenke meg at det ikke er noe særlig med "å hente" for en kunde, men hvis du er litt for deg og ber han grave litt dypere i lommene sine, er det mer å hente. Les bare hva jeg fikk i avslag. Jeg _krevde_ å få maskinen til den prisen og etter en dag med diskutering og disputtering var det greit.

Lenke til kommentar
Jobber med dette eller jobber i DELL? Det er nemlig to vidt forskjellige ting - Dell har som oftest _mye_ bedre avtaler med Intel, nVIDIA o.l. enn de fleste andre.

5960269[/snapback]

 

Han jobber som selger for Dell, og han har fortalt meg at han har max 800-1000,- som forhandlingsmulighet med en kunde på tlf...

5960322[/snapback]

 

Utad kan jeg tenke meg at det ikke er noe særlig med "å hente" for en kunde, men hvis du er litt for deg og ber han grave litt dypere i lommene sine, er det mer å hente. Les bare hva jeg fikk i avslag. Jeg _krevde_ å få maskinen til den prisen og etter en dag med diskutering og disputtering var det greit.

5960366[/snapback]

 

Femten tusen høres ikke sannsylig ut oysfaerg, det vil jo si at han ga deg en maskin så si gratis " kjøp en og få to" nei det der får jeg ikke til å rime...

Lenke til kommentar

Hvis en firma handler hardware og software hos del for hundretusener av kroner får en selfølgelig gode dealer.

 

Når en handler mye som bedriftskunde hos dell får en en fast kontaktperson og gode tilbud.

 

At det er en grense på 800-1000 kroner må nå isåfall gjelde en laptop til kanskje 15.000, handler enn lappis med 4gb minne (som kostet 50.000) i sin tid kan en selfølgelig få mer!

 

alt er relativt!

Lenke til kommentar
Hvis en firma handler hardware og software hos del for hundretusener av kroner får en selfølgelig gode dealer.

 

Når en handler mye som bedriftskunde hos dell får en en fast kontaktperson og gode tilbud.

 

At det er en grense på 800-1000 kroner må nå isåfall gjelde en laptop til kanskje 15.000, handler enn lappis med 4gb minne (som kostet 50.000) i sin tid kan en selfølgelig få mer!

 

alt er relativt!

5960497[/snapback]

 

Tilfelle var to Dell 9400 som privatperson... Jeg har jobbet som selger i 15 år og skjønner også at Norsk Hydro kan få mange tusner i rabatter når dem bestiller 100 maskiner... Det er ikke det vi diskuterer her :roll: to stk dell 9400/15,000,- i rabatt.

 

Det var like mye rabatt jeg kunne gi på en Audi til 700,000,- i 2002 :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...