Gå til innhold

Har du jobb?

Har du jobb?  

558 stemmer

1. 1. Har du jobb?

• Ja
      302
    • Nei
      181
    • Søker
      75

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, det tok litt tid før jeg la merke til det, Vegard_.

Skulle akkurat til å poste: "Jobber du som Yoshi? DRØMMEJOBB!" elns. :p

6864579[/snapback]

Haha! :!:

Skulle likt å være Yoshi, ja.

Lenke til kommentar

Nå jobber jeg for rundt 35kr timen og er egentlig fornøyd med det.

6862469[/snapback]

Hvordan ka ndu være fornøgd med 35kr timen. du vet det at du kan plukke tomflasker for mer i timen. :)

Er lærling, og har 72.50 i timen. rundt 11k i mnd ;)

6862938[/snapback]

Får ta et raskt regnestykke for å vise deg:

12timer timer i ukedagene

8timer i helgedagene.

Total arbeidsmengde uten uforutsette overtid 76timer. 10.8timer dagen i snitt.

10,8 timer dagen i snitt * 30dager i uka = 324 timer arbeid i mnd.

Pluss ca 30timer uforutsett overtid = 354timer normal arbeidsmengde på 1mnd.

12000 / 354 = Total lønn 33kr pr time. (regnet feil når jeg sa 35)

Rart nok har jeg kun betalt for 88timer overtid i mnd. Noe som gjør at jeg ofte jobber 60-70timer i mnd som jeg ikke får betalt for.

Jobber som lærling på en kjemikalietanker. I starten hadde jeg 26kr timen , nå har jeg 33kr timen og til jul så får jeg 60% (sluttlønn for lærling) altså 39kr timen. Ingenting å bli rik på ,men man får se verden og oppleve mye mer på 3mnd enn de fleste gjør på over 1år. Fikk tilbud om en teknikkerjobb her om dagen med over 330k i året ,men jeg takket nei pga at jeg trives såpass godt i den jobben jeg er i. Har også jobbet på vaskeri til 19k i mnd ,men det var en drittjobb.

Penger er ikke alt. Selv klarer jeg meg fint med å leve med lite penger hvis jeg føler at jobben gir meg noe igjen. Hvem andre kan ha si å ha vært i 34forskjellige land og sett de store severdighetene i mange store byene i verden? Feks fått noen dager betalt hotell i Mexico hvor en corona koster 10kr på barene osv.

Nei.. Penger er ikke alt ;)

Endret av CFD
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

har jobbet der jeg jobber i sommer i haustferien, 600 kr dagen , + 50 % overtid vist jeg jobber etter 15.15. 100 % vist jeg jobber i helgene etter klokka 12. har tjent 4000-5000 k på ei veke + 1 helg. er 14 år gamel.

har foresten fått jobb kvar tirsdag og torsdag på samme jobben etter skuletid. 120 kr timen, det er overtids betaling . siden det er etter 15.15:) . har 80 kr timen som fast lønn. super fornøgd!

Lenke til kommentar

Ansatt på et lite drittsted i nord. Tjener rundt 25k utbetalt i mnd. Jobben består i å motta pisspreik fra folk når man er ute på byen, lese aviser, drikke kaffe, se tv og surfe på internet. Hadde det ikke vært for at jeg må ta meg en ny utdannelse for å flytte, så hadde jeg gjort det for lenge siden.

Lenke til kommentar
Ansatt på et lite drittsted i nord. Tjener rundt 25k utbetalt i mnd. Jobben består i å motta pisspreik fra folk når man er ute på byen, lese aviser, drikke kaffe, se tv og surfe på internet. Hadde det ikke vært for at jeg må ta meg en ny utdannelse for å flytte, så hadde jeg gjort det for lenge siden.

7079594[/snapback]

Hva er det for en jobb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...