shagg0r Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 hei jeg lurer på hvordan jeg kan vise en helt vanlig tekst øverst i et vindu ved hjelp av swing? Jeg skal vise verdien til en variabel (x og y kordinater faktisk) driver å lager et spill =) Noen som vet hva jeg kan bruke? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Øverst i et vindu som i titlebaren eller bare øverst i selve innholdet til vinduet? Førstnevnte er bare frame.setText("kordinat x=" + x + ", y=" + y); Sistnevnte kan du gjøre ved å lage en ny label i BorderLayout: JLabel label = new JLabel("kordinat x=" + x + ", y=" + y); frame.add(label, BorderLayout.NORTH); Hvis du ønsker å skrive rett til panelet uten å bruke noen form for layout bør du se på Graphics sin drawString metode ved overloading av paint(Graphics g) Endret 18. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 ok thanx, jeg tenkte ikke på å skrive det i titlebaren med rett under i venstre hjørnet. Tester ut ditt tips nå =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå