real_4life Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hei, jeg setter sammen en ny maskin nå, men vet ikke hvor slave disken skal (skal bare være det for å overføre filer, så tar jeg den ut igjen). Jeg har en sata master harddisk, og en ide dvd-brenner. Spørsmålet er da, skal slave harddisken på ide kontroller 1 eller 2? Takker og bukker for svar Lenke til kommentar
mikkex Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hei, jeg setter sammen en ny maskin nå, men vet ikke hvor slave disken skal (skal bare være det for å overføre filer, så tar jeg den ut igjen). Jeg har en sata master harddisk, og en ide dvd-brenner. Spørsmålet er da, skal slave harddisken på ide kontroller 1 eller 2? Takker og bukker for svar 5941036[/snapback] Det kommer an på hvor DVD-brenneren står. Står den på IDE1 som master, setter du slavedisken din på samme kabel. Alternativt jumprer du om IDE-disken så den blir master (eller CS) og setter den på egen IDE-kanal. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Såvidt jeg vet skal det ikke ha noe å si hvilken ide-port du bruker for slave-drive. Det du må sjekke er hvordan pin'ene på harddisken er innstilt, pleier å være et klistremerke med instruksjoner på hd'en. Mener også å huske at man ikke bør ha IDE-disken tilkoblet samtidig som man f.eks reistallerer XP på SATA-disken, da dette ofte kan skape krøll. Lenke til kommentar
real_4life Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Såvidt jeg vet skal det ikke ha noe å si hvilken ide-port du bruker for slave-drive. Det du må sjekke er hvordan pin'ene på harddisken er innstilt, pleier å være et klistremerke med instruksjoner på hd'en. Mener også å huske at man ikke bør ha IDE-disken tilkoblet samtidig som man f.eks reistallerer XP på SATA-disken, da dette ofte kan skape krøll. 5941318[/snapback] Jeg installerer win først, så setter jeg inn ide harddisken. Men da setter jeg den på samme kabel som dvd-brennern så lenge jumperen er satt som slave disk da? Men hvilken ide kontroller skal dvd-brenneren på pri eller sec på hk'et? Endret 18. april 2006 av real_4life Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå