Gå til innhold

Hvilken IDE kontroller til slave harddisk?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg setter sammen en ny maskin nå, men vet ikke hvor slave disken skal (skal bare være det for å overføre filer, så tar jeg den ut igjen). Jeg har en sata master harddisk, og en ide dvd-brenner. Spørsmålet er da, skal slave harddisken på ide kontroller 1 eller 2?

Takker og bukker for svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg setter sammen en ny maskin nå, men vet ikke hvor slave disken skal (skal bare være det for å overføre filer, så tar jeg den ut igjen). Jeg har en sata master harddisk, og en ide dvd-brenner. Spørsmålet er da, skal slave harddisken på ide kontroller 1 eller 2?

Takker og bukker for svar :yes:

5941036[/snapback]

Det kommer an på hvor DVD-brenneren står. Står den på IDE1 som master, setter du slavedisken din på samme kabel. Alternativt jumprer du om IDE-disken så den blir master (eller CS) og setter den på egen IDE-kanal.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet skal det ikke ha noe å si hvilken ide-port du bruker for slave-drive. Det du må sjekke er hvordan pin'ene på harddisken er innstilt, pleier å være et klistremerke med instruksjoner på hd'en.

Mener også å huske at man ikke bør ha IDE-disken tilkoblet samtidig som man f.eks reistallerer XP på SATA-disken, da dette ofte kan skape krøll.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet skal det ikke ha noe å si hvilken ide-port du bruker for slave-drive. Det du må sjekke er hvordan pin'ene på harddisken er innstilt, pleier å være et klistremerke med instruksjoner på hd'en.

Mener også å huske at man ikke bør ha IDE-disken tilkoblet samtidig som man f.eks reistallerer XP på SATA-disken, da dette ofte kan skape krøll.

5941318[/snapback]

Jeg installerer win først, så setter jeg inn ide harddisken. Men da setter jeg den på samme kabel som dvd-brennern så lenge jumperen er satt som slave disk da?

Men hvilken ide kontroller skal dvd-brenneren på pri eller sec på hk'et?

Endret av real_4life
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...