Howard Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Samsungs ultra-mobile PC som er beregnet på bruk med Microsofts Origami-operativsystem lanseres i mai. Les mer Lenke til kommentar
johncl Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Ja dette er nok muligens en verdig konkurrent til Epson P-2000/4000/etc som fotografer bruker som backup tool. Kjekt at det er en general purpose pc siden sannsynligheten for at fotoformatet støttes for viewing er større i en vanlig pc enn at f.eks. Epson kommer med noe firmware oppdatering. Ellers lurer jeg jo på om denne prosessoren vil være kraftig nok til å spille av men mpg2 DVD stream, men det antar jeg nå at den vil være. I så fall har man jo en ypperlig portabel mediaavspiller til barna i baksetet også, samt en grei liten spillemaskin, musikk, etc. Har troen på disse burkene her. Men prisen er jo alt for høy enda - hadde det vært halve prisen så hadde jeg sterkt vurdert en slik en. I dag får man en bra speccet bærbar til samme prisen. Endret 18. april 2006 av johncl Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Haha. 8000kr. Dyrt, dyrt leketøy altså. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ojoj, noe sånt har jeg klødd etter lenge. Har lenge vurdert å kjøpe pc i bilen og nå kan jeg faktisk gjøre det ... billigere enn først antatt. Genialt! Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ojoj, noe sånt har jeg klødd etter lenge. Har lenge vurdert å kjøpe pc i bilen og nå kan jeg faktisk gjøre det ... billigere enn først antatt. Genialt! 5941184[/snapback] aiai, det tenkte jeg ikke på. er jo faktisk rimelig genial løsning til og ha i bilen ja. synd prisen er såpass høy. halvparten hadde vært rimelig i mine øyne. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er sikkert veiledende pris, så dropper nok noen lapper til den havner i butikkene eller når det kommer litt flere varianter på markedet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Den er alt for dyr, og jeg tror at jeg ville fått fnatt uten tastatur. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 den har jo blåtann så er vel ikke umulig å bruke ett blåtann tastatur? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 vel ikke akkurat noen pangstart (tror fortsatt jeg velger 770 fremfor den der) men fremtiden er hva som får vise om dette blir noen slager. men jeg har en ekkel feel av at det vil gå med denne som med tablet, kun for spesiellt intresserte med feit lommebok... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ganske sexy men for høy pris for min del. Jeg frykter desverre at batteritiden blir litt lavt med en Celeron-M, men forhåpentligvis sparer de mye på GFX og treg disk. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 hm mulig å putte en pentium m inn tro? hva slags socket er det i den? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 hm mulig å putte en pentium m inn tro? hva slags socket er det i den? 5943551[/snapback] Jeg vet ikke hvilken, men siden den er så tynn så vil jeg tippe at cpuen er loddet til hovedkortet. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 ok så seriøs modding må til for å gjøre noe... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Et fint produkt, men alt fordyrt for de fleste som ville ha nytte av den. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Endelig ser det ut til at det faktisk kommer en mellomting mellom 20 000 kroners tablet PC'er, og PDA'er med noen hakk for liten skjerm. Men til hvilken pris... Om prisen synker til 5000-6000 er nok det en sikker vinner her i gården i alle fall. Synes de kunne kuttet disken - 40GB er egentlig ganske kraftig overdrevet... Hadde holdt med 10GB. RAM også var overaskende mye - tror egetlig 256MB hadde holdt med tanke på oppløsning og hvilke programmer som kommer til å kjøres. Ellers er det jo fantastisk at de faktisk satser på gode, gamle og desidert-mest-for-pengene formatet Compact flash, i stedet for å finne opp enda et nytt ultra-mini mikro format med liten lagringsplass, slik trenden er i dag. Endret 19. april 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
johncl Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Disk på 40 GB er absolutt nødvendig. Denne egner seg som jeg nevnte ypperlig som fotobackup ute i felt, og siden det er en full PC så vil den kunne vise alle mulige bildeformat i raw også. Samt kan man drive proofing og enkel redigering direkte på skjermen også. Et ypperlig foto-verktøy. Et annet eksempel på dette er såkalt remote-shooting. Man plugger den opp mot kamera og kjører program på den for å ta bilder som man da ser i høyere oppløsning på en større skjerm enn det man har på selve kameraet. Dette er ypperlig for stileben-fotografering, da PCen her kan lett festes til selve stativet som kameraet er på. Ellers hører jeg disse sliter med batterilevetiden så inntil de nærmer seg en 5-6 timer på en lading så er de ikke særlig gode. Greit å stå over første generasjon av disse uansett. Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Noen som har komplette spesifikasjoner for denne? Hvis den har innebygget IR-sender så vil den kunne slå ned som en bombe i hjemmekino-miljøene, der programmerbare fjernkontroller av deluxe-typen koster over 10000 kr (Philips iPronto Pro koster over 15000, selv en NevoSL koster nærmere 9000 kroner). Og med denne tablet'en har man PC i tillegg... Men det er altså kun hvis den har IR-sender... Drømme, drømme. Lenke til kommentar
Fleebee Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg har laget en egen origami jeg Ble inspirert, søkte "origami" i google bilder, og der sto det hvordan lage en.. Tok litt tid men jeg greide det! Beklager hvis den var litt off topic... (det var jo ikke samsung) Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Noen som har komplette spesifikasjoner for denne? Hvis den har innebygget IR-sender så vil den kunne slå ned som en bombe i hjemmekino-miljøene, der programmerbare fjernkontroller av deluxe-typen koster over 10000 kr (Philips iPronto Pro koster over 15000, selv en NevoSL koster nærmere 9000 kroner). Og med denne tablet'en har man PC i tillegg... Men det er altså kun hvis den har IR-sender... Drømme, drømme. 5947169[/snapback] Den har helt sikkert IR, det er jo en tablet... Det må da allerede finnes andre alternativer til noe mer fornuftig pris enn det? Både tablet-pc'er og PDA'er er billigere enn 15K, og man har mobiltelefoner med symbians... Hva kan en sånn greie gjøre som en liten tablet-PC ikke kan? Nå kjenner jeg ikke til produkter i denne prisklassen, men jeg kan ikke fatte og begripe at det fortsatt er et marked for en fjernkontroll til 15,ooo eller mer... ...med mindre man ØNSKER å bruke så mye penger på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå