dedekam Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hei, jeg har i flere år hatt flere Bose TriPort headsett..Grunnen til at jeg har hatt flere sett er at byggekonstruksjonen er elendig, men lyd og støydemping har vært glimrende! nå gikk 4 settet til h"#"%%e så jeg vil teste Grado SR60/80..har noen erfaringer med de når det kommer til Lyd/Støydemping/byggekvalitet osv?? Mvh Thomas Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (SR80) Byggekvaliteten er god, jeg har hatt mine i 6 år nå, og de fungerer fortsatt helt flott. Siden konstruksjonen er åpen så slipper de inn og ut mye lyd, men dette er verd det, i min mening, i forhold til lydkvaliteten. Hva skal du bruke de til, bærbart eller stasjonært? Lenke til kommentar
dedekam Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Mest bærbart "desverre"...tar litt tog hver dag, men så lenge de ikke slipper ut altfor mye så skulle det gå ok...bruker de mye på jobb evnt. også..Har du tips om noen Lukkede i samme kvalitet/pris? (rundt 1500) takker! (SR80) Byggekvaliteten er god, jeg har hatt mine i 6 år nå, og de fungerer fortsatt helt flott. Siden konstruksjonen er åpen så slipper de inn og ut mye lyd, men dette er verd det, i min mening, i forhold til lydkvaliteten. Hva skal du bruke de til, bærbart eller stasjonært? 5940935[/snapback] Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg har hatt SR60 i omtrent et år, og er også meget fornøyd. Som foregående post sier slipper de både inn og ut mye lyd fordi de har en åpen konstruksjon, så dette må tas med i beregningen. Hvis du bruker dem mye på buss for eksempel hjelper det ikke at de har vannvittig god lydkvalitet når duringen fra bussen og bertene som sitter og snakker i mobiltelefon foran deg trenger inn i lydbildet. Utenom dette må jeg bare anbefale dem på det varmeste, for lydkvaliteten slår det meste annet jeg har hørt, iallefall i den prisklassen. Jeg kan også nevne at jeg bruker dem mye med en Creative Jukebox Zen Xtra, og at denne ikke har noe problem med å drive dem, så jeg tror ikke andre bærbare mediespillere skulle slite med dette heller. Thomas Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg er en stor fan av åpne løsninger (og Grado "sounden"), og kan dessverre ikke si stort om lukkede løsninger, men om har mulighet til å stikke innom Hifiklubben eller Hi-fi center kjeden så har både Sennheiser og AKG gode lukkede løsninger. Forresten, hvis du går for SR80 (noe jeg selvsagt anbefaler ) så ville jeg ha sett på å kjøpe denne: http://www.electric-avenues.com/audio8.html . Det er en liten, billig, og god hodetelefonforsterker som virkelig gjorde en stor forskjell på iPod+SR80 komboen min. Endret 18. april 2006 av Sinsen Lenke til kommentar
dedekam Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Jeg er en stor fan av åpne løsninger (og Grado "sounden"), og kan dessverre ikke si stort om lukkede løsninger, men om har mulighet til å stikke innom Hifiklubben eller Hi-fi center kjeden så har både Sennheiser og AKG gode lukkede løsninger. Forresten, hvis du går for SR80 (noe jeg selvsagt anbefaler ) så ville jeg ha sett på å kjøpe denne: http://www.electric-avenues.com/audio8.html . Det er en liten, billig, og god hodetelefonforsterker som virkelig gjorde en stor forskjell på iPod+SR80 komboen min. 5941086[/snapback] takk for gode svar! Jeg jobber rett ved Hifilklubben OG Stereofil som har grado, så jeg tester litt etter jobb idag! Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Disse er veldig gode https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=40814 Hvis du søker litt rundt på forumet så er det en som har laget en temmelig stor test av forskjellige headsett Edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=378481&hl= Endret 18. april 2006 av tonna Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) hadde sr 80 i 2 år ca før de gikk i stykker. i løpet av de 2 årene måtte jeg lodde fast kabelen inne i headsettet 2 ganger.. synes ikke de egner seg til bærbart utstyr.. virker som de ikke er beregnet for annet enn å brukes i godstolen hjemme;) lydkvaliteten er jo veldig god! synes også de slipper gjennom for mye lyd inn... kjøper heller noen gode propper fra sony. Synes lydkvaliteten fra toppmoddelene deres er utrolig bra og de egner seg perfekt til bærbart utstyr!sony Endret 18. april 2006 av amiga600 Lenke til kommentar
soul Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hei Både AKG og Grado er gode hodetelefoner, men vil gjøre deg oppmerksom på et par til for å forvirre deg litt til Beyer Dynamic er et gammelt tysk merke som har laget hodetelefoner i svært lang tid. De har en lukket versjon som heter DT 660. Siden du var ut etter ting som lukker støy ute/inne er dette et klart førstevalg etter min mening. De kan ikke konkurrere mot de beste åpne modellen, men hvis lukket er tingen du er ute etter, er det ingen som slår disse. DT 660 Litt usikker på hva du legger i bærbart. Disse er forholdsvis lettdrevne, så er ingen problem å koble de til en feks. bærbar pc. Byggekvaliteten på de er svært god, men de veier litt over gjennomsnittet. Er ikke de minste hodetelefonene å ha med rundt, men kan pakkes rimelig greit. Har hatt disse i 1 år og er meget fornøyd. Ser HPX har kampanje på de nå, røverkjøp spør du meg. Lenke til kommentar
dedekam Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Når jeg tenker bærbart er det med tanke på MP3 spiller og PSP til tider..tenker litt på str. også Hei Både AKG og Grado er gode hodetelefoner, men vil gjøre deg oppmerksom på et par til for å forvirre deg litt til Beyer Dynamic er et gammelt tysk merke som har laget hodetelefoner i svært lang tid. De har en lukket versjon som heter DT 660. Siden du var ut etter ting som lukker støy ute/inne er dette et klart førstevalg etter min mening. De kan ikke konkurrere mot de beste åpne modellen, men hvis lukket er tingen du er ute etter, er det ingen som slår disse. DT 660 Litt usikker på hva du legger i bærbart. Disse er forholdsvis lettdrevne, så er ingen problem å koble de til en feks. bærbar pc. Byggekvaliteten på de er svært god, men de veier litt over gjennomsnittet. Er ikke de minste hodetelefonene å ha med rundt, men kan pakkes rimelig greit. Har hatt disse i 1 år og er meget fornøyd. Ser HPX har kampanje på de nå, røverkjøp spør du meg. 5941615[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå