Gå til innhold

Den beste GPU blokka til 6800GS "agp"

Anbefalte innlegg

Hehe tror du blir temmelig fornøyd me begge valgene jeg...

Men den heldekkende blokken kan du jo ikke bruke videre med tanke på fremtidlige oppgraderinger for eksempel.

Men den kjøler jo mesteparten av skjermkortet så det er jo bra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen andre "vanlige" blokker dere kan anbefale?

Og, noe jeg lurer på, trenger jeg å kjøle spenningsregulatorer, og eventuelt andre ting på kortet når det gjelder overklokking? Jeg har standard 300\1000 og har klart max 420\1065, håper på å nå 500 på core ihverfall!

Hva tror dere? Erfaringer? Andre ting som jeg burde vite?

Lenke til kommentar
Hvor mye fikk du klokka med det da?

5948627[/snapback]

Jeg fikk nesten dobla frekvensen på ramen om jeg ikke husker feil og klokket gpuen temmelig langt.. det var uansett ikke temperaturen det sto på...klokket til kortet ikke ville mer :p

Lenke til kommentar

Såppas ;) ja jeg får håpe jeg har ett snilt kort når det gjelder klokking! Fikk jo klokka ganske langt med luft så... Men når jeg tenker meg om burde jeg åpne ett vindu og se om kortet vil lenger enn jeg klarte her om dagen. Hvis det ikke vil lenger, er det jo kanskje ikkenoe vits med vann! Eller jo..

Lenke til kommentar
Såppas ;) ja jeg får håpe jeg har ett snilt kort når det gjelder klokking! Fikk jo klokka ganske langt med luft så... Men når jeg tenker meg om burde jeg åpne ett vindu og se om kortet vil lenger enn jeg klarte her om dagen. Hvis det ikke vil lenger, er det jo kanskje ikkenoe vits med vann! Eller jo..

5948726[/snapback]

Eliminerer jo en støykilde :p:D

Det var den største grunnen for at jeg gikk over til vann... :D

Lenke til kommentar

Yeah, det kommer til å bli digg uten den jet lyden i kabinettet mitt! Vel, jeg tror jeg kommer til å kjøpe MCW60 pakka med ram sinks. Noe mer jeg burde kjøpe? Termisk lim? Funker det å blande sammen litt ac5 og limet, og i ettertid kan ta den av igjen? Noe mer?

Lenke til kommentar
Yeah, det kommer til å bli digg uten den jet lyden i kabinettet mitt! Vel, jeg tror jeg kommer til å kjøpe MCW60 pakka med ram sinks. Noe mer jeg burde kjøpe? Termisk lim? Funker det å blande sammen litt ac5 og limet, og i ettertid kan ta den av igjen? Noe mer?

5949030[/snapback]

Det med termisk lim har jeg egentlig aldri prøvd men du kan vell sjekke om du har sånn hsi brikke og måle avstanden mellom hullene der å se om zalman sin hsi kjøleribbe passer?

Eller bare slenge med en siden den koster sånn 40kr :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, da skal jeg bestille fra Microplex!

Slik ser handlelista ut nå:

- Zalman HSI chipsetkjøler

- Arctic Silver Termisk Lim

- Arctic Silver Ceramique Termisk Pasta

- Swiftech GPU-vannblokk "MCW60"

Trenger jeg noe mer da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...