AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ja da er jeg i ferd med å poste her igjen da... Det jeg denne gangen lurer på, er hvilken GPU blokk som er best til GF 6800GS "agp"? Og hvem som passer? Hadde vært vanvittig bra med noen svar! Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 En av disse 2?: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MCW60 Her følger det forøvrig med kjøleribber til ramen som koster 200kr utenom. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=D...GAN78&mcat=c277 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Jeg tenkte på en blokk som samtidig kjølte minnet... Eller er ikke det noe vits? Holder det med sånne enkle minnekjølere? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Syns det funker kjempefint med bare kjøleribber i stede for en heldekkende blokk... De heldekkende blokkene er også ofte veldig restriktive så vidt jeg vet... Men det er du som skal ha ny blokk så du får velge selv Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Jeg er sannelig ikke sikker.. Men hvis jeg skulle hatt heldekkende da? Hvilken burde jeg kjøpe? Forresten, er du en klokker? Jeg tenkte at det ville blitt bedre kjøling, og samt bedre klokkepotensiale hvis jeg kjøpte heldekkende.. Men hvis det ikke er noe vits, er det jo penger å spare hvis jeg kjøper den du anbefalte! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg ville kjøpt en MCW60, jeg får den selv i morgen regner jeg med . Jeg skal ha den på x1800xt, men det utvikler jo MYE mer varme enn 6800gs Jeg er ikke noe glad i disse heldekkende blokkene jeg heller. Som regel passe de kun til ett grafikkort, mens de "vanlige", som MCW60, kan du beholde lenge Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Har stokket om planene og tenker jeg går for den typen som dere anbefaler. Men det som slo meg når jeg tenkte litt istad: Termisk lim, når jeg benytter det, vil det altså ikke være mulig å få den limte delen av ramen i ettertid? Vil helst forsikre meg om at jeg kan ta den av i ettertid... Edit: Og forresten, er det noen som veit åssen termisk lim som følger med det MCW60 settet? Er det ac? Eller noe billig drit? Endret 18. april 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har stokket om planene og tenker jeg går for den typen som dere anbefaler. Men det som slo meg når jeg tenkte litt istad: Termisk lim, når jeg benytter det, vil det altså ikke være mulig å få den limte delen av ramen i ettertid? Vil helst forsikre meg om at jeg kan ta den av i ettertid... Edit: Og forresten, er det noen som veit åssen termisk lim som følger med det MCW60 settet? Er det ac? Eller noe billig drit? 5943322[/snapback] Det er nok sånne thermal pads. Jeg kjøpte noe slik termisk lim også, men jeg skal blande ut med en annen kjølepasta. Da skal det visst gå ann å få den av. Hvis ikke det funker, så tar jeg bare på litt av det termiske limet i to av kantene og vanlig pasta på resten Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Sikker på at det er mulig å få av igjen? Vil helst ikke sitte med en ramkjøler med en avrivd ram brikke! Hvis du skjønner? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Sikker på at det er mulig å få av igjen? Vil helst ikke sitte med en ramkjøler med en avrivd ram brikke! Hvis du skjønner? 5943523[/snapback] Personlig skal jeg i hvert fall prøve på noe annet enn selve kortet først. Jeg kan jo skrive hvordan det går her om en dag eller tre Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) ja.. det var lurt! tenkte ikke på det selv jeg.. Er det noen som har flere anbefalinger? Edit: Jeg kom til å tenke på noe.. På de heldekkende blokkene kjøler de samtidig noen spenningsregulatorer... Er ikke det fint å ha da? Endret 18. april 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Her er 2 heldekkende blokker...du kan jo se den markante prisforskjellen fra "gpu" blokk og heldekkende blokk. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=D...P38&mcat=14s277 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC23361&mcat=14s277 Så vet jeg ikke om ditt skjermkort følger referansedesignet heller da.... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Er litt usikker nå åss... Men, hvis jeg ikke trenger å kjøle spenningsregulatorer, så er jo den saken biff! Det jeg skal, er jo å klokke dette monsteret! Og å få det mer stille enn det er nå! Så, jeg skal sende en mail til microplex, om den "AC vannblokk, aquagraFX, 6800, rev.2" passer til mitt kort. Det jeg også kom på, er at slike kort har jo en pci-x til agp bridge? Og den ligger jo utenfor core, og trenger sikkert kjøling? Vel, mye man må passe på for å få riktige saker... Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det jeg også kom på, er at slike kort har jo en pci-x til agp bridge? Og den ligger jo utenfor core, og trenger sikkert kjøling? Vel, mye man må passe på for å få riktige saker... 5945427[/snapback] Har løsning på det og jeg.... http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMVHS1&mcat=c181 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Nesh! Er det så enkelt?! Funker den noe bra da? Og passer den til 6800 agp? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Nesh! Er det så enkelt?! Funker den noe bra da? Og passer den til 6800 agp? 5945542[/snapback] Da må du måle avstanden mellom hullene å sjekke. Iom at ribbene ikke har noen vifter så må du jo ha litt ventilasjon i kabinettet ditt.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Ahrg.. Dobbelpost Endret 18. april 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Ikkenoe problem med ventilasjon Har en 120mm i kabinettet mitt som suger ut lufta. Har sendt mail til Microplex om den heldekkendeblokka passer mitt kort "den billige varianten". Hvis den gjør det, så blir jeg usikker på om jeg skal ta den "vanlige" eller denne! Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hehe det er ditt valg... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Det er det, men jeg kunne trenge å få hjelp med valget! Slik at jeg blir fornøyd! Hvis du skjønner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå