Gå til innhold

Innstalering av windows

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle formatere maskin idag. Jeg spratt inn Windows XP home cd'a, og trykte på innstaler windows. Når alt var ferdig og jeg starta opp maskin igjen, var jo alt det som var på maskin der før jeg innstalerte. Ingenting var forandret.

Da lurer jeg på hvordan man l fjerner ALT som var på maskin før, og innstalerer windows slik at alt blir som når du første gang innstalerer windows.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du brukte upgrade funksjon.

Det du vil gjøre er å boote opp fra CD'en og installere på den måten. Da har du mulighet i installasjonsprosessen til å formatere hele disken som del av installasjonen. Da blir du helt kvitt alle gamle data.

Det skal dog sies at du ikke vil få noe bedre ytelsesmessig resultat av å reformatere enn du gjør ved en vanlig "fresh install" uten formatering. Det eneste du oppnår ved å formatere i tillegg er å rydde vekk diverse gamle filer i en en-gang.

-Stigma

Lenke til kommentar
Skal jeg bare sette i CD'en og starte maskin på nytt?

5941046[/snapback]

Hvis du vil ha en full formatering av maskinen, må du forandre bootsekvens i bios.

Velg at Cdrom skal boote først, save, restart maskin, så følger du bare anvisningene når det klargjøres til ny windows install.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...