Gå til innhold

Gode tall for AMD


Anbefalte innlegg

Her en en test gjort av TomsHardware:

Link til testen

 

jeg kan sitere konklusjonen:

"Nevertheless, Pentium Extreme Edition 965 is still a very fast processor, and it comes even closer to catching up to AMD devices

 

But even when the Intel CPU is overclocked at 4.26 GHz, the dualcore Athlon 64 FX processors still offer better results for most applications. Sure, the new Extreme Edition CPU is competitive, but it does not outperform the Athlon 64 FX-60, even at 3.73 GHz."

 

 

Og det du kom med var ên syntetisk test, her har de testa prosessoren på alle om råder og målt opp med AMD.

AMD kommer seirende ut.

 

end of discussion

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer egentlig på hvem som kjøper P4 CPU'er når man kan få tak i Athlon64 istedet :hmm:

5943112[/snapback]

1: Mange vet ikke bedre.

2: Mange er fanboys.

 

Lurer egentlig på hvem som kjøper P4 CPU'er når man kan få tak i Athlon64 istedet :hmm:

5943112[/snapback]

pentium 4 ee er jo like kraftige da

5943138[/snapback]

AMD K8 er bedre enn Intel Netburst. Til samme pris får du kraftigst cpu fra AMD, AMD har også den kraftigeste totalt sett, og K8 er kjøligere og har lavere strømforbruk. Hvordan det vil bli når Conroe kommer, vet vi ikke ennå.
Lenke til kommentar
Lurer egentlig på hvem som kjøper P4 CPU'er når man kan få tak i Athlon64 istedet :hmm:

5943112[/snapback]

1: Mange vet ikke bedre.

2: Mange er fanboys.

 

Lurer egentlig på hvem som kjøper P4 CPU'er når man kan få tak i Athlon64 istedet :hmm:

5943112[/snapback]

pentium 4 ee er jo like kraftige da

5943138[/snapback]

AMD K8 er bedre enn Intel Netburst. Til samme pris får du kraftigst cpu fra AMD, AMD har også den kraftigeste totalt sett, og K8 er kjøligere og har lavere strømforbruk. Hvordan det vil bli når Conroe kommer, vet vi ikke ennå.

5943632[/snapback]

 

Du har skjønt det.

produkter som er et halv år unna trengs nesten ikke nevnes, da det er situasjonen i dag som teller.

Lenke til kommentar
1: Mange vet ikke bedre.

2: Mange er fanboys.

5943632[/snapback]

 

Intel har vel 85-90% av prosessormarkedet totalt worldwide så vidt eg veit? Det er fordi de fleste som kjøper en PC gir beng i både Netburst og integrerte minnekontrollere. De skal ha en PC som virker, er stabil og til lavest mulig pris. Intel har alltid hatt veldig stabile og gode brikkesett, eg har sjølv hatt Intel hovedkort engang, og den PCen var så stabil at det var nesten kjedelig.

 

Det er bare noen få prosent spesielt interreserte som bryr seg med det vi bryr oss om. De aller aller fleste skal bare ha en PC som virker. Dere så kanskje den episoden på TVNorge der jentene skulle bytte prosessor på en datamaskin? Eg kjenner mange som er helt overbevist om at skjermen er datamaskinen og kabinettet er harddisken. Tror det er flere som er på det nivået enn det er på "vårt" nivå.

Lenke til kommentar
1: Mange vet ikke bedre.

2: Mange er fanboys.

5943632[/snapback]

 

Intel har vel 85-90% av prosessormarkedet totalt worldwide så vidt eg veit? Det er fordi de fleste som kjøper en PC gir beng i både Netburst og integrerte minnekontrollere. De skal ha en PC som virker, er stabil og til lavest mulig pris. Intel har alltid hatt veldig stabile og gode brikkesett, eg har sjølv hatt Intel hovedkort engang, og den PCen var så stabil at det var nesten kjedelig.

 

Det er bare noen få prosent spesielt interreserte som bryr seg med det vi bryr oss om. De aller aller fleste skal bare ha en PC som virker. Dere så kanskje den episoden på TVNorge der jentene skulle bytte prosessor på en datamaskin? Eg kjenner mange som er helt overbevist om at skjermen er datamaskinen og kabinettet er harddisken. Tror det er flere som er på det nivået enn det er på "vårt" nivå.

5944553[/snapback]

 

At Intel har 85-90% av prosessormarkedet har ikke noe med dagens situasjon å gjøre, sånn har det vært lenge.

men tror også at flere er litt mer bevisst enn det når de kjøper pc. dumme blondiner tar jeg ikke med i beregningen da.

 

se f.eks månedens beste pc'er testene til dinside. i pc'ene i 10.000 kroners klassen finner man bare AMD proessorer. ingen av nettbutikkene har gått for Intel.

kan heller ikke finne et tilbud på noen av forsidene med Intel prosessor.

 

At AMD nå selger mye mer enn før og at markedsandelen dems stiger og stiger betyr jo at både leverandørene og vanlige brukere har skjønt tegninga.

 

De skal ha en PC som virker, er stabil og til lavest mulig pris. Intel har alltid hatt veldig stabile og gode brikkesett, eg har sjølv hatt Intel hovedkort engang, og den PCen var så stabil at det var nesten kjedelig.

 

Og amd har ikke stabile og gode brikkesett?

da må det i såfall være "husker jeg en gang i tiden hadde en Intel pc som var stabil. da burde jeg vel kjøpe dette i dag og" metoden du bruker. er en veldig trangsynt logikk.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Og amd har ikke stabile og gode brikkesett?

 

 

Nei det har de ikke, nforce4 kan kanskje kalles mellomstabilt, men å kalle etchipsett der firewallen git checksum-errors, maxtor-disker ikke fungerer skikkelig (dette er vel ordnet nå), 4 minnebrukker er hit&miss, selv om det er fire slotter for stabilit er i mine øyne å overdrive.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nei det har de ikke, nforce4 kan kanskje kalles mellomstabilt, men å kalle etchipsett der firewallen git checksum-errors, maxtor-disker ikke fungerer skikkelig (dette er vel ordnet nå), 4 minnebrukker er hit&miss, selv om det er fire slotter for stabilit er i mine øyne å overdrive.

 

AtW

5944645[/snapback]

 

Men dette gjelder i hovedsak nye brikkesett, og er kanskje et symptom på den harde konkurransen for brikkesett på AMD plattformen. Intel har også hatt sine problemer, var vel noe med en USB port som slukte strøm. For brikkesett som har vært noen måneder på markedet vil jeg vel påstå at AMD plattformen er stabil.

Lenke til kommentar
Nei det har de ikke, nforce4 kan kanskje kalles mellomstabilt, men å kalle etchipsett der firewallen git checksum-errors, maxtor-disker ikke fungerer skikkelig (dette er vel ordnet nå), 4 minnebrukker er hit&miss, selv om det er fire slotter for stabilit er i mine øyne å overdrive.

 

AtW

5944645[/snapback]

 

Men dette gjelder i hovedsak nye brikkesett, og er kanskje et symptom på den harde konkurransen for brikkesett på AMD plattformen. Intel har også hatt sine problemer, var vel noe med en USB port som slukte strøm. For brikkesett som har vært noen måneder på markedet vil jeg vel påstå at AMD plattformen er stabil.

5944852[/snapback]

 

Nforce4 hadde vært på markedet lenge da jeg kjøpte det, og disse problemene eksisterer vel fortsatt såvidt jeg vet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Feilen med checksum som du nevner er fikset, les test av Diamond+ på Anand, og denne er knyttet til active armor som du ikke trenger bruke. Jeg har aldri hatt noen minneproblemer på nforce kort, men har lagt merke til at slikt gjerne blir fikset i BIOS oppdateringer, virker som om det er forskjell mellom HK leverandører på dette området. Tviler på at du ville opplevd noen problemer med et nforce3 HK i dag.

Endret av Del
Lenke til kommentar
Feilen med checksum som du nevner er fikset, les test av Diamond+ på Anand, og denne er knyttet til active armor som du ikke trenger bruke. Jeg har aldri hatt noen minneproblemer på nforce kort, men har lagt merke til at slikt gjerne blir fikset i BIOS oppdateringer, virker som om det er forskjell mellom HK leverandører på dette området. Tviler på at du ville opplevd noen problemer med et nforce3 HK i dag.

5944990[/snapback]

 

Det er sant at den er knyttet opp imot active-armour (dvs det virer ihvertfall sånn, selv om det er endel folk som har rapportert problemer også uten å installere det), men jeg har inntrykket av at problemet er at active armour bruker en funksjon på hardware-firewallen som ikke er god. Ikke at programmet i seg selv lager bitfeil. Det er mulig nyere HK ikke har dette problemet, men jeg synes man burde kunne forvente å slippe å vente over ett år før slike ting fungerer. (jeg kjøpte mitt i september som er 11(?) måneder etter at nforce4 ble lansert).

 

Det er ikke det at det direkte er minneproblemer (med 2 brikker fungerer det jo helt fint), bare at ting ikke nødvendigvis fungerer så greit når man har minne i 4 slotter, minnet blir sågar klokket ned som default om man har 4 brikker. Og det er slettes ikke sikkert man får 4 brikker til å fungere skikkelig. Kanskje er jeg kravstor, men jeg ønsker med HK der man kan stappe inn hvilke 4 brikker man vil, åg forvente at det fungerer (sålenge minnet er innenfor spec).

 

AtW

Lenke til kommentar
Joa, enig i det med brikker. Sjekk testen hos Anand, det var en software oppdatering som visstnok fikset check-sum feilen.

5945115[/snapback]

 

Leste den nå, får håpe den innfrir, hos anand ble det også gitt inntrykk av at det i bunn og grunn var et hardware-problem, da den oppgraderingen så ut til å minske mengden hardware-akselerasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er ikke det at det direkte er minneproblemer (med 2 brikker fungerer det jo helt fint), bare at ting ikke nødvendigvis fungerer så greit når man har minne i 4 slotter, minnet blir sågar klokket ned som default om man har 4 brikker. Og det er slettes ikke sikkert man får 4 brikker til å fungere skikkelig. Kanskje er jeg kravstor, men jeg ønsker med HK der man kan stappe inn hvilke 4 brikker man vil, åg forvente at det fungerer (sålenge minnet er innenfor spec).

5945037[/snapback]

Hvilket hovedkort og hvilke minnebrikker bruker du? Ifølge min egen erfaring så er det ikke noe problem å få 4 minnebrikker til å fungere skikkelig på nForce4 såfremt man bruker et hovedkort som leser SPD-informasjonen riktig og man bruker minnebrikker som følger JEDEC-standarden.

 

En kompis av meg bruker et DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR hovedkort med 4 stk. 1GB Crucial Ballistix Tracer PC4000 minnebrikker som er bånn stabilt og yter sykt bra på DDR500-hastighet med en Athlon 64 FX-60 til tross for at det er utenfor spec :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Synes å ane en desperat undertone i flere innlegg fra AMD-fans på  forumet for tiden... akkurat som om dommedag er like rundt hjørnet. Så ille blir det vel ikke.

5954915[/snapback]

Ok, kanskje jeg som har missforstått da. Skrevet i et annet velkjent forum:

 

The death of AMD is imminent!

AMD have already thrown in the towel since Conroe's overwhelming superiority is carved in stone.  I really must hurry up if I am to finish the AMD orbituary in time.  It's about to get real ugly, so save the last dime and run for yer life! :p

:scared:

 

Tok du an? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...