Gå til innhold

Ad viftene til Stacker kabinettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har en annen vifte med tre-pins kobling som du ikke bruker, gjerne en gammel 80mm eller noe, så kan du klippe av denne, og lodde/skjøte på denne. Dette forutsetter dog at det er en vifte med tre ledninger som ender i molex'en. Dette har jeg gjort selv, og det fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar

Det er tre farger: Svart, rød og en til. Den andre er den som forteller om turtallet på viften, hos meg er gul eller blå. Om du legger 3-pins kontakten med ledningene mot deg, altså koblingen lengst vekk, og med de to sporene på siden opp, så er det følgende rekkefølge på fargene hos meg:

Gul, Rød, Svart

Altså; Sensor, pluss, minus, trur eg.. De to siste jeg er usikker på, altså..

124010.jpg

Her ser du et alternativ fra Komplett.no

Overgang fra Microplex

Sistnevnte har ikke sensor-kobling, men det aller enkleste er å gjøre det selv, om du finner en gammel kobling fra en vifte du ikke trenger mer. Det har jeg, som nevnt, gjort selv. Trenger bare litt elektrikerteip, noe enhver tekno-interessert har liggende..

Lenke til kommentar

Du vil ha en hann-hann kabel?

Hva slags viftekontroller er det? Synes det virker rart at den kun har mottak for hann, altså at det er hunn-koblinger der..

Men, sjekk microplex, har litt dårlig tid nå, etter overganger. Det bør være noe der! Om ikke er det frem og skjøte og lodde litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...