Fjøslukt Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Skal bygge meg en stuePC, men lurer på noen ting. Kan jeg spille på denne PC'en? (Via TV skjermen, ja vet det med oppløsning etc...) Får en skrivebord som i XP, eller er det bare den menyen i MediaCenter en får se? Den med play DVD, Guide etc... Frank Lenke til kommentar
sirius Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ja, du kan spille, og får opp det vanlige skrivebordet i Windows. Du kan gjøre akkurat det samme som på en vanlig PC Men leseligheten på skjermen blir dårligere, du må sette opp skriftstørrelsen o.l. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Hvilke andre funksjoner kan en stuePC gjøre? Finnes det programmer en kan laste ned beregnet til MediaCenter? Mener å ha lest at det er forskjellige værstasjoner etc... Tips? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Anbefaler deg å se litt på MEDIAPORTAL, det er en gratisløsning som er meget bra og fleksibel. Finnes en egen tråd ang. dette programmet her på forumet. Se HER Dette kan du legge inn under vanlig XP og trenger dermed ikke å kjøpe inn mediacenter, hvis du ikke allerede har dette da.. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hvilke andre funksjoner kan en stuePC gjøre? Finnes det programmer en kan laste ned beregnet til MediaCenter? Mener å ha lest at det er forskjellige værstasjoner etc... Tips? 5996483[/snapback] En stue PC har de samme funkjsoner som en vanlig PC. Jeg bruker min til TV titting, opptak fra TV, se på DVD film, prate på nett (Skype) surfe på nett, høre musikk (nettradioer og MP3 filer) sende og lese e-mail, spille for å nevne noe. Å kople det til en verstasjon går sikkert fint. Leseligheten på skjermen setter begrensinger, men det finnes muligheter for å øke tekststørrelsen. Media portal er et gratis "mediacenter" program som kan lastes ned fra nett. Jeg bruker et mediasenterprogram som fulgte med Pinnacle TV kortet jeg kjøpte. Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hvilke andre funksjoner kan en stuePC gjøre? Finnes det programmer en kan laste ned beregnet til MediaCenter? Mener å ha lest at det er forskjellige værstasjoner etc... Tips? 5996483[/snapback] Når du skriver "Media Center" tenker du gjerne på "Microsoft Windows XP Media Center"? I så fall følger all nødvendig programvare med i pakken. Inkludert programvare for TV-opptak/avspilling, radio, musikk og videoavspilling, en spesialversjon av MSN m.m. Det eneste man trenger er en MPEG2 dekoder for avspilling av DVDer. En slik følger derimot ofte sammen med TV-kortet. Se Microsofts beskrivelse av produktet. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 5996483[/snapback] Når du skriver "Media Center" tenker du gjerne på "Microsoft Windows XP Media Center"? I så fall følger all nødvendig programvare med i pakken. Inkludert programvare for TV-opptak/avspilling 6020104[/snapback] Programvare for tv avspilling følger ikke med xp media center edition 2005... Man trenger en mpeg-2 decoder... cyberlink powerdvd eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå