int20h Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Intels neste-generasjons plattform for bærbare maskiner kommer i løpet av ni måneder og gir ifølge Intel mange ytelsesmessige forbedringer. Les mer Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Kjekk sak det der, ser for meg at det kommer noe lignende for desktop også. Edit: dere må flytte artikkelen fire hakk opp, nå er det eldre artikler over denne. Endret 18. april 2006 av kjaks Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 4 gig var jo overveldende, men er det en realitet? Vanligvis når teknologien når sluttbrukeren er den sjelden banebrytende, så har mine tvil. Men hadde vært kult, får jo plass til hele oset på det mellomlageret der Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Flash-minne er jo velstand både for bærbare og stasjonære i mine øyne, så jeg gleder meg. AtW Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) det er ikke bare gode nyheter, at bærbare begynner å få problemer med varmeutviklingen bør ikke overses synes jeg. finner dessverre ikke artikkelen i øyeblikket, den beskriver de økende varmeproblemene i laptops og intels nyeste platform, skal være på theregister. Endret 18. april 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 det er ikke bare gode nyheter, at bærbare begynner å få problemer med varmeutviklingen bør ikke overses synes jeg. finner dessverre ikke artikkelen i øyeblikket, den beskriver de økende varmeproblemene i laptops og intels nyeste platform, skal være på theregister. 5941159[/snapback] Flash har jo mye mindre varmeutvikling enn alternativet (HD). AtW Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 når harddisker kjem med det her, så vil vel markedet for produkter som I-RAM forsvinne.. eg antar harddiskane kjem med valgmulighet, som det er no på mengde cache, om du skal ha 8 eller 16 etc =) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Flash har jo mye mindre varmeutvikling enn alternativet (HD)det var snakk om RAM faktisk, de målte varmeutviklingen fra de nyere brikkene til 85grader på plastikkplata på maskinskallet. Intels mobile prosessorer har økt W dispatch for hver generasjon siden pentium m kom også om jeg ikke tar feil. finner dessverre ikke artikkelen Endret 18. april 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Hadde det ikke vært kjekt med en flashbasert HD, la oss si 60-80Gb på en bærbar (slepbar) der RAM kan defineres på den samme HD'en, som en egen stasjon enten som fast tildelt minne eller fleksibelt minne?? la oss si som 2Gb, 4Gb, 6GB eller 8 og 12? Noe sånt skulle jeg ha likt å eid.... Endret 18. april 2006 av bjornh Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Hva er det med teknologien som vil hjelpe på grafikk? prater vi integrert grafikk eller til skjermkortene? Endret 18. april 2006 av O.J Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 det kan hjelpe på loading tider og sånt.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hadde det ikke vært kjekt med en flashbasert HD, la oss si 60-80Gb på en bærbar (slepbar) der RAM kan defineres på den samme HD'en, som en egen stasjon enten som fast tildelt minne eller fleksibelt minne?? la oss si som 2Gb, 4Gb, 6GB eller 8 og 12? Noe sånt skulle jeg ha likt å eid.... 5941334[/snapback] Joda, sikkert kjekt å ha. 10 TB flash også for den saks skyld, men realistisk i forhold til prisene i nærmeste fremtid er det neppe. Flash er og vil forbli veldig mye dyrere per GB enn harddisker i overskuelig fremtid så harddisken vil nok ikke fases ut selv om det trolig blir vanligere med en flashbasert OS-partisjon. Å bruke ram som HD hadde nok være kjekt, men da snakker vi om ennå høyere priser, og at problemet med at ram ikke holder på informasjon uten strøm må løses, samt problemet med at ram ofte genererer bitfeil etter hvert. (ECC/REG er langt mer motstandsdyktig mot generelle bitfeil, men det er ennå dyrere igjen) Det mest realistiske de kommende årene er nok å bruke flash som OS-partisjon eller mellomlager for viktige filer (slik som i Windows Vista). Prisen på flash er per i dag ca 200-250 kr/GiB og dette vil trolig halveres i løpet av 1,5-2 år. Til bruk som OS-partisjon og programmer kreves det ca 8-16 GB så prisen vil nok ligge ganske høyt fortsatt. Men det er verd å merke seg at Windows Vista vil bruke flash som mellomlager for DLL-filer slik at løsningen i artikkelen ikke vil ha like stor nytte som hvis Vista kom uten dette. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hvor mye av effekt er det egentlig å spare på dette? Spennende og se hvor effektivt Santa Rosa blir (hva med å finne et bedre navn snart?) og ikke minst grafikkløsningen.. Og Vista med aero på laptopper... Det er vel ikke så usannsynlig at det bortimot kreves Santa Rosa for å kjøre vista med eyecandy på en laptop uten å tømme batteriet med en gang? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Flash i bærbare blir bra. Jeg ser frem til den dagen det er billig og vanlig i alle pcer. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Gleder meg har alltid irritert meg over den at det tar så lang tid å starte maskinen og starte programmer ol. Det blir morsomt å se om Apple lanserer en ny bærbar i januar 2007 med MAC OS X Leopard, "Santa Rosa" og kanskje ny prosessor. Endret 18. april 2006 av JonT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå