Gå til innhold

webcam i amsn


Anbefalte innlegg

Hei

Gleden var stor da jeg fant ut at den siste amsn hadde webcam støtte. Men, da jeg bruke det, får jeg følgende beskjed i amsn: no grabberdevice available

greit nok tenkte jeg, for jeg hadde glemt å installere driver til webcamet(creatice nx pro), installerte da debianpakken til spca5xx, og fikk denne meldingen: debian:/home/fredrik# dpkg -i spca5xx-source_20060301-1_all.deb

(Reading database ... 60560 files and directories currently installed.)

Preparing to replace spca5xx-source 20060301-1 (using spca5xx-source_20060301-1_all.deb) ...

Unpacking replacement spca5xx-source ...

Setting up spca5xx-source (20060301-1) ...

men jeg får fremdeles ikke til a bruke webcameraet. Hva er det jeg ikke skjønner/får til?

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke om dette vil hjelpe deg siden du kjører debian. Men siden begge bruker apt, så kan det kanskje fungere?!

 

Automatix satte i hvertfall opp aMSN med webcam støtte for meg i Ubuntu.

Som sagt, jeg aner ikke om det vil fungere for deg eller ikke.

5944753[/snapback]

Samme her, funket med en gang.

 

Nå bruker jeg ikke MSNlenger, men i Kopete så bruker jeg Yahoo. Testet ut video over Yahoo, det funket fint. Det eneste det krevde var at jeg installerte et program (via apt-get, ingen kompilering) så funket det. Kan hende det funker i MSN hos Kopete også.

Lenke til kommentar
husker du hvilket program det var?

5958002[/snapback]

Nei, men når jeg prøvde fikk jeg beskjed om at jeg manglet et "program" og navnet på pakket kom opp så jeg skrev bare "apt-get install pakkenavn" så ble det lagt til og da funket Kopete som det skulle.

 

Dette var i Mepis, bruker du Ubuntu så bør Automatix funke bra.

 

Forresten, hva gikk galt i Automatix?

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

bruker debian 3,1(se signatur*)

kommer opp noe om et passord, pluss noe som minner om feilmeldinger, noe om gpg...

kanskje bare jeg som ikke kan bruke det?

 

edit: klarer å se andre sitt webcam, ikke at det hjelper, men da er ihverfall amsn i orden...

Endret av raakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...