Ustedalen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har aldri skulka så mye. Tatt ett par dager jeg har latet som jeg er fri, men har sjeldent sulket på GK. Det som er så dritt på Videregående er at det er ikke noe gyldig fravær. Alt er fravær, uansett! F.eks i høst når jeg fikk tredjegradsforbrenning på beinet var jeg mye hos legen og på sjukehuset, og det fikk skolen bevis for. Fikk allikevel ikke slettet det Herregud, jeg kanskje mistet beinet hvis det ikke hadde vært for at jeg var der! Ellers så har jeg liggi med knekt kragebein nå uken før påske, og det var umylig for meg å komme meg på skola. Får jeg sletta det? Neida! Hater dette systemet De tar ikke hensyn til elevene! 5941306[/snapback] Men det er vel sånn at du får med på vitnemålet hvorfor du, for eksempel, var borte uken før påske. Uansett om det var nødvendig å være hjemme så er det fravær. Men hvis du skal søke jobb hos en bedrift og de ser at du hadde brukket kragebein, så har de forståelse for det. Og de skjønner at du ikke brekker kragebeinet hvert år.. om du skjønner. 5941337[/snapback] Selvsagt, men skolen min gjør det på en helt idiotisk måte. Det blir bare fravær uten noen som helst måte på å forklare dette på. I tillegg så klarer de ikke å sette sammen en hel dag, så jeg får ofte timefravær. Jeg har altså nå 10 dager og 25 timer vekke, der mange av timene skal forandres til dager, pluss at jeg ikke har skulket. Ta hensyn!!! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har aldri skulka så mye. Tatt ett par dager jeg har latet som jeg er fri, men har sjeldent sulket på GK. Det som er så dritt på Videregående er at det er ikke noe gyldig fravær. Alt er fravær, uansett! F.eks i høst når jeg fikk tredjegradsforbrenning på beinet var jeg mye hos legen og på sjukehuset, og det fikk skolen bevis for. Fikk allikevel ikke slettet det Herregud, jeg kanskje mistet beinet hvis det ikke hadde vært for at jeg var der! Ellers så har jeg liggi med knekt kragebein nå uken før påske, og det var umylig for meg å komme meg på skola. Får jeg sletta det? Neida! Hater dette systemet De tar ikke hensyn til elevene! 5941306[/snapback] Men det er vel sånn at du får med på vitnemålet hvorfor du, for eksempel, var borte uken før påske. Uansett om det var nødvendig å være hjemme så er det fravær. Men hvis du skal søke jobb hos en bedrift og de ser at du hadde brukket kragebein, så har de forståelse for det. Og de skjønner at du ikke brekker kragebeinet hvert år.. om du skjønner. 5941337[/snapback] Selvsagt, men skolen min gjør det på en helt idiotisk måte. Det blir bare fravær uten noen som helst måte på å forklare dette på. I tillegg så klarer de ikke å sette sammen en hel dag, så jeg får ofte timefravær. Jeg har altså nå 10 dager og 25 timer vekke, der mange av timene skal forandres til dager, pluss at jeg ikke har skulket. Ta hensyn! 5941365[/snapback] Man tar da ikke enkeltimer å setter sammen til dager? Om du har 7 skoletimer på skolen hver dag, men er borte 4 timer her og 2 timer der til du får 25 timer, betyr ikke dette at det automatisk blir til dags-fravær. Lenke til kommentar
C@sh Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Selvsagt, men skolen min gjør det på en helt idiotisk måte. Det blir bare fravær uten noen som helst måte på å forklare dette på. I tillegg så klarer de ikke å sette sammen en hel dag, så jeg får ofte timefravær. Jeg har altså nå 10 dager og 25 timer vekke, der mange av timene skal forandres til dager, pluss at jeg ikke har skulket. Ta hensyn! 5941365[/snapback] Ja! Det med vanskeligheter med å sette sammen dager er håpløst! Gjør opprør Man tar da ikke enkeltimer å setter sammen til dager? Om du har 7 skoletimer på skolen hver dag, men er borte 4 timer her og 2 timer der til du får 25 timer, betyr ikke dette at det automatisk blir til dags-fravær. Tipper han(hun?) ikke mente det. eller? Endret 18. april 2006 av hansf Lenke til kommentar
qu3st Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har hendt at jeg har latet som jeg var sjuk et par ganger ^^ Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Kan ikke husket å ha skulket skolen i løpet av barne- og ungdomsskolen og videregående skole. Har blitt litt mer slapt nå i på universitetet da det ikke er obligatorisk oppmøte, men da defineres det vel heller ikke som skulk. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Tipper han(hun?) ikke mente det. eller? 5941388[/snapback] Håper du har rett. Tanken streifa meg også. Men det kunne tolkes slik, syns du ikke? Lenke til kommentar
C@sh Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Håper du har rett. Tanken streifa meg også. Men det kunne tolkes slik, syns du ikke? 5942017[/snapback] Joda, kunne tolkes slik Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 på gk formgiving har jeg en dag og ti timer fravær. De 3 siste timene er fordi jeg ikke gadd å ha timer etter muntlig framføring etter jul ellers er det litt småskulking av at jeg er ganske lat Lenke til kommentar
T homas Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 skulket en dag sammen med pappa Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har aldri skulket Går i tiende Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Skulker fordi eg sovna klokka 8 i dag tidlig. Burde kanskje ha tenkt på å fikse døgnrytmen min litt før. =/ Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Å "dra hjem for å jobbe hjemme" var en klassiker på videregående Ellers kunne jeg vel finne på å skulke dersom jeg hadde lite fravær og ikke hadde helt lyst på skolen en viss dag. F'eks dersom vi hadde en vanskelig prøve Da sa jeg til mamma at jeg ville bli hjemme neste dag, og det var greit liksom. Nå som jeg jobber kan man jo egentlig ikke skulke, men jeg var borte fra jobben noen dager for noen uker siden da jeg hadde mye vondt i magen. Må nevnes at jeg tror jeg har vondt i magen fordi jeg hater jobben min Har vært frisk hele påska, men nå er jeg tilbake på jobb og har vondt i magen igjen Skulka aldri enkelt-timer, da jeg ikke ser poenget i å sitte i kantina å kjede meg. Om jeg skulka en time eller to måtte det være på slutten av dagen 5940737[/snapback] Hva jobber du som da? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Har aldri skulka så mye. Tatt ett par dager jeg har latet som jeg er fri, men har sjeldent sulket på GK. Det som er så dritt på Videregående er at det er ikke noe gyldig fravær. Alt er fravær, uansett! F.eks i høst når jeg fikk tredjegradsforbrenning på beinet var jeg mye hos legen og på sjukehuset, og det fikk skolen bevis for. Fikk allikevel ikke slettet det Herregud, jeg kanskje mistet beinet hvis det ikke hadde vært for at jeg var der! Ellers så har jeg liggi med knekt kragebein nå uken før påske, og det var umylig for meg å komme meg på skola. Får jeg sletta det? Neida! Hater dette systemet De tar ikke hensyn til elevene! 5941306[/snapback] Men det er vel sånn at du får med på vitnemålet hvorfor du, for eksempel, var borte uken før påske. Uansett om det var nødvendig å være hjemme så er det fravær. Men hvis du skal søke jobb hos en bedrift og de ser at du hadde brukket kragebein, så har de forståelse for det. Og de skjønner at du ikke brekker kragebeinet hvert år.. om du skjønner. 5941337[/snapback] Selvsagt, men skolen min gjør det på en helt idiotisk måte. Det blir bare fravær uten noen som helst måte på å forklare dette på. I tillegg så klarer de ikke å sette sammen en hel dag, så jeg får ofte timefravær. Jeg har altså nå 10 dager og 25 timer vekke, der mange av timene skal forandres til dager, pluss at jeg ikke har skulket. Ta hensyn! 5941365[/snapback] Man tar da ikke enkeltimer å setter sammen til dager? Om du har 7 skoletimer på skolen hver dag, men er borte 4 timer her og 2 timer der til du får 25 timer, betyr ikke dette at det automatisk blir til dags-fravær. 5941382[/snapback] Nei, jeg mener det ikke slik. F.eks jeg er borte en hel dag, men lærerene klarer ikke å snakke sammen, og finne ut at jeg har vært borte faktisk hele dagen. Så istenden for at jeg får en dag i fravær, får jeg 8 timer Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Grunnen til at det ikke er forskjell på "gyldig" og annet fravær er at man ved en viss mengde fravær i et fag ikke kan regnes for å være kvalifisert. Dette gjelder enten det er ens egen feil eller ikke, og slik må det være. De færreste bedrifter ser noe særlig på fravær uansett, siden det ikke er noen direkte sammenheng mellom fravær på skolen og fravær i arbeidslivet. Min personlige skulkerekord ligger på 21 dager i strekk (allmenn). Dro inn til skolen for å gå på kafe med kompisene i midttimen, for så å dra hjem igjen. Gud bedre så lei jeg var. Skulle vel egentlig blitt kasta på hodet og ræva ut av skolen, men lærerne mente visst at jeg burde "gjøre noe med livet mitt". Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 På GK greide jeg å få 9 dager fravær på ei uke Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Vel, skulket endel på barneskolen, grunnet vondt i huet og kvalm Ungdomsskolen, noe av det samme, jeg og en kompis pleide å skulke to siste timene etter valgfag i fire timer. Var bare Arbeidsplan jobbing, ingen merka no! Bortsett fra engang jeg hadde glemt at lærern hadde tatt mobilen min, så jeg måtte på skolen igjen, og da måtte jeg ta av flexi-timene mine, ikke stort tap Går stort sett i vondt i huet/kvalm/magen hvis jeg vil bli hjemme, men modern har unnskyldninger for at jeg er så seint oppe/sitter ALTFOR mye foran pc'n og er på LAN der jeg ikke sover ut dagen etter, osv osv... Æsj! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 På GK greide jeg å få 9 dager fravær på ei uke 5943440[/snapback] Haha?! Ossen? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 på gk formgiving har jeg en dag og ti timer fravær. 5942068[/snapback] Hehe, har akkurat like mye fravær som deg. To timer før jul, og den ene dagen og de åtte timene har kommet etter januar. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg skulket alle skidagene på vgs. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 På GK greide jeg å få 9 dager fravær på ei uke 5943440[/snapback] Haha?! Ossen? 5943514[/snapback] Akkurat det var et stort mysterium Har litt lett for å bli slikt da fraværsboka går på rundgang blandt elevene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå