Breivik. Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Heisann. Har en volvo gått 135 000. Registerreim sist skiftet 90 000. Står i serviceheftet at etter 45 000 km skal det utføres "kamremsbyte" hver 15 000 km. Men har det virkelig noe for seg å bytte den så ofte? Om det har: betyr det at jeg må komme meg til verksted så fort så mulig for å få skiftet den? Takker for alle svar Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 kan si såppas at du vil IKKE at registerreima skal ryke, for da kan du knuse motoren. registerreima er der for å sørge for at synkronisering mellom veiv og kam er riktig, pluss mere. hvis reima ryker, så blir synkroniseringen mildt sagt FEIL, og da vil mest sannsynligvis stemplene slå opp i ventilene, og bøye/knekke dem. da må du nok ut med et par tusen kr i arbeidspenger, og i tillegg evt nye ventiler/stempel. jeg vil si at det er best å være sikker på denne biten når det gjelder bilmotoren (kan legge til at enkelte volvomotorer, f -eller k-motoren til volvo er laget slik at det gjør ikke noe om reima slites. det er freset fordypninger i stempelet som gjør at ventilene ikke skal kunne slå nedi, og klaringen mellom stempel og ventil er også såpass stor at dette ikke skal kunne la seg gjøre) Skift registerreima! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hver 15 000? Det syntes jeg vær veldig kort intervall. Normalt er da minimum 60 000 km og opp mot 120 000km på den reima og eller 5 år. Hør med et verksted, dette tror jeg må være en trykk feil. Synes det var litt vel drøyt så ofte. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 jeg har hørt hver 90 000 km. men det avhenger litt av bilmerke. 15 000 km er det nok ikke.. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er 90 000km eller 6 år på min 460. Dette skal i hvertfall være det samme på alle 460 fra 94 og nyere. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Ja okei. Har hvertfall bestilt time for skifting og service hos volvoautorisert verksted. Takker for alle svar Lenke til kommentar
-stian- Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Klippet ut fra Autodata: Anbefalt utskiftingsintervall 340: Hver 80.000 km eller 4. år, avhengig av hva som inntreffer først - skift ut. 440/460/480: 1990: Hver 75.000 km eller 5. år, avhengig av hva som inntreffer først - skift ut. 1991 : Hver 90.000 km eller 6. år, avhengig av hva som inntreffer først - skift ut. Det må alltid tas hensyn til hvordan kjøretøyet er blitt brukt og dets servicehistorie. Produsent: Volvo Modell: 460 1,6 Altså: fram til 1990, Hver 75000 Km / 5 år fra 1991, Hver 90000 Km / 6 år. Endret 19. april 2006 av stianhege Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Klippet ut fra Autodata: Anbefalt utskiftingsintervall 340: Hver 80.000 km eller 4. år, avhengig av hva som inntreffer først - skift ut. 440/460/480: 1990: Hver 75.000 km eller 5. år, avhengig av hva som inntreffer først - skift ut. 1991 : Hver 90.000 km eller 6. år, avhengig av hva som inntreffer først - skift ut. Det må alltid tas hensyn til hvordan kjøretøyet er blitt brukt og dets servicehistorie. Produsent: Volvo Modell: 460 1,6 Altså: fram til 1990, Hver 75000 Km / 5 år fra 1991, Hver 90000 Km / 6 år. 5952790[/snapback] Herlig! Da tar jeg å avbestiller den timen, og heller bruker pengene på noe annet Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå