riktig Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Man får aldri nok av kirker, ei heller i dag. Dette bildet er 23,1 megapixler stort, satt sammen av over 30 bilder. Hva er vitsen med det? Fikk bare så lyst. Har gått for et mer ekstremt uttrykk i dag. Som den sky-fetisjisten jeg er måtte jeg gjøre noe ekstra ut av disse denne gangen også. Egentlig ville jeg hatt et mer skrudd perspektiv, men etter prøving og feiling lot jeg det være slik det er. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Fett bilde, rett og slett ett veldig stilig bilde! Eneste jeg har å sette fingeren på er de der "veiarbeidskryssa" nede til venstre. Har du originalen på 23,1mpx liggende på nett? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Dang! Det var pent Hadde du fått vekk de forbanna bukkene fra bildet skulle jeg brukt det som bakgrunn Edit: Sier det samme som oysfaerg; Har du orginalen? Endret 17. april 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Takker og bukker De røde dingsebomsene/hvadetnåheter har jeg forsterket fargen på og fremhevet litt, men så har jeg litt sær smak. Syns de passet inn i min merkelige lille plan, men om det er ønskelig med en versjon uten kan det nok trikses til. Har nok ikke lagt ut originalen på nett nei, det er for stort både i størrelse og dimensjoner. Det var bare et panorama-eksperiment. Det er også noen svakheter man kan se i full størrelse som jeg gjerne vil skjule. I det minste kan det bli en svær print. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Finn deg nå en ftp server da mann!! Jeg vil ha det bilde så utrikset med som mulig! Er ikke så veldig mye arbeid å få fjernet de bukkene fra bildet heller Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 SirMaximus: Jeg har Epson A2 Fotoprinter og A0-plotter tilgjengelig Dessuten er veggene mine helt bare og trenger _mer_ action! Size does not matter - Lang over originalen Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Hehe.. Det eneste problemet er at da må jeg lage bildet på nytt igjen, siden skarphet og sånt er justert for den lille versjonen. I fullsize er det ikke pent. Legger ved en wallpaper-utgave uten røde bukker her, men som man ser er det ikke optimalisert for den størrelsen. Man ser litt halo rundt kantene her. Grunnen til at alt må gjøres på nytt er fordi at unsharp mask er det første jeg gjorde her, og må være det for å få den looken. Masse leking med blending modes og sånne ting. Komplisert... PSD-filen er også lagret i 25% av størrelsen. Tenkte liksom ikke å bruke det til annet enn web der og da. Men takk, hyggelig at det ble likt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Yehudi, du får til og med kirker til å virke skumlere enn det jeg gjør. Glimrende bilde. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 *sniff-sniff* Jeg lukter HDR? Meget pent. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Man kan få varige mèn av å sniffe for mye HDR. Nei, ingenting sånt er brukt her, det er skutt håndholdt, så det hadde blitt mye jobb å få til. 30 bilder x 5-6. Grøss. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ha! dette var kult! har desverre en fargefattig lcdskjerm på jobb så dette må nytes bedre når jeg kommer hjem. Skyene er topp. Dramatiske men ikke overdrevent dramatisk. Det meste sitter her, men jeg er litt skuffet over at du har kuttet kirka der til høyre, skulle gjerne ha hatt med hele bygget. På min vakre terning, så gir jeg dette en femmer. Får jo lyst å ta meg en tur til nærmeste kirke jeg og, men desverre har vi få steinkirker her i Mo i Rana. Så da blir det å ta turen til Dønna, står en kirke der fra 1200tallet. Men blir nok vanskelig å få samme resultat som her. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Lekket bilde SirMaximus, noe imot at jeg setter det som bakgrunn? De gikk litt i stil med resten av den "creepy gothic" stilen jeg kjører på rommet Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Det meste sitter her, men jeg er litt skuffet over at du har kuttet kirka der til høyre, skulle gjerne ha hatt med hele bygget. Jeg har samme inntrykk - noe "mangler" på høyresiden her. Ellers flott dramatisk bilde. De kraftige fargene passer bra inn. Jeg bør antakelig også prøve meg på slike bilder, i.o.m. at jeg er i Italia. Her kryr det av slike bygninger... Endret 18. april 2006 av anderfo Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Et bilde som i utgangspunktet antaglig ikke er så spesiellt blir virkelig severdig. Flott etterarbeid! Enig i de som påpeker de veiarbeider greiene. Ser du har stitchet sammen en masse bilder, men det synest jo ikke her da Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Bare å bruke som bakgrunn. Har gjort det selv også :!: Enig i det med kuttingen, men det ble mange bilder til slutt, og det var litt rot på høyresiden der. Det er masse trær rundt kirken, så det er ikke så mange vinkler å velge mellom om man vil ha et rent bilde. Skal prøve å ta flere bilder senere, når været blir noe av det samme som i går. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Spennende og dramatisk! Jeg kan ikke helt bestemme meg for om steinene virkelig er så fargeløse, eller om du har desaturert dem? Ellers skjønner jeg godt poenget med å stitche sammen en haug med bilder, eller i hvertfall noroa med det De kan si hva de vil, men antall piksler teller! Det er forskjell på 20 og 5 Mpix, når du kan zoome inn og kikke på detaljer. Nesten som de stadig gjør på film, hvor de zoomer inn grumsete videobilder så man nesten kan telle øyenbrynhårene på dem.. Men du må ha hatt fryktelig mye overlapp for å ende opp med 20MPx fra 30 bilder? Det er jo ikke mer enn ca 10% av hvert bilde som blir brukt? Mitt "verste" endte opp på 150MPix, men der greide jeg ikke å stitche inn alt, med store snøflater etc... Men det er jo moro lell De siste ukene har jeg tatt nesten bare panoramabilder, og i det siste kun med fisheye. Mye stitching, men bildene blir vanigvis bare 4200x2100. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Jeg har delvis desaturert hele bildet. De er grå i utgangspunktet, så her ble nok effekten av det null farge. Enig i det med pixler, hvertfall når det kommer til etterbehandling og redigering. Raw + et utall pixler, så fleksibelt at man kan lage netsen alt. Det krever sine krefter dog, PTgui krevde at jeg flytta temp-mappen til en annen disk, da det trengte over 5GB for å kunne stitche det, noe C-partisjonen min ikke har. :!: Altfor mye overlapp ja, men det er tatt håndholdt, og det er bedre å ta for mye enn for lite. Ville være sikker på at det ble nok. Det er også litt vanskelig å beregne når man må gå opp, ned og sidelengs for å dekke hele arealet. Jeg er ikke helt i vater for tiden Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 pent! er ingen kirkegjenger selv, men dette var bra. movielike! Lenke til kommentar
kak Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ett utrolig dramatisk og stilig bilde! Du er flink med PS, SirMaximus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå