Gå til innhold

Hva er det vondeste\smertefulle du har opplevt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det var når jeg brakk armen på 3 steder etter å ha trynet på sykkel. også var det en bit av benet ved håndleddet som hadde falt ned på siden så måtte en lege presse den inn på plass igjen. gjorde helt sykt vondt, bedøvelsen funka ikke for 5 øre. mens han drev og pressa på armen min ønska jeg faktisk at jeg heller kunne amputere armen. i ettertid er jeg glad jeg ikke gjorde det.

5946432[/snapback]

måtte bare legge til at jeg ble ganske skremt når legen sa: " Dette kommer du til å kjenne". :cry:

Lenke til kommentar
det var når jeg brakk armen på 3 steder etter å ha trynet på sykkel. også var det en bit av benet ved håndleddet som hadde falt ned på siden så måtte en lege presse den inn på plass igjen. gjorde helt sykt vondt, bedøvelsen funka ikke for 5 øre. mens han drev og pressa på armen min ønska jeg faktisk at jeg heller kunne amputere armen. i ettertid er jeg glad jeg ikke gjorde det.

5946432[/snapback]

måtte bare legge til at jeg ble ganske skremt når legen sa: " Dette kommer du til å kjenne". :cry:

5952300[/snapback]

Narkose? Det fikk jeg når jeg knakk armen.
Lenke til kommentar

For noen år tilbake skulle jeg hoppe ned fra ett bord med skateboard, men jeg trakk meg i lufta og fikk brettet på høykant i balla!:p

Er ikke akkurat digg å tråkke over heller, noe jeg gjør med jevne mellomrom

Husker også på barneskolen, når en jeg kjenner fikk ett slag med balltre over nesa... Det må ha gjort vondt! Aldri sett så mye blod heller. Den samma karen fikk også ett slag med balltre i panna noen år senere :!:

Edit: Hadde også lungebetennelse engang også! Hosta og kasta opp blod... Relativt ubehagelig:P

Endret av Nordz
Lenke til kommentar
Så litt over på det psykiske:

Min verste deppeperiode (det var jævlig!)

Skriket pappa setter ut når jeg blir treft av bilen som kjørte på meg (har mistet flere netter med nattesøvn, og har mareritt om dette :( )

5949889[/snapback]

Uff, syns synd på både deg å faren din, kan tenke meg tankene hans da han så bilen! Er nok ikke bare du som har mareritt om det der i ettertid. Stakkars pappaen til Ustedalen :(

Lenke til kommentar

jeg hiver meg på denne smerte lista, knakk fingern på turn (jeg var liten :blush: ), knakk albuen når jeg tryna på sykkelen, knakk albuen igjen på samme arm 2cm fra første gang jeg brekte, dette på snowboard, har ikke telling på forstuelser osv., måtte på sykehus å sy 8 sting i leppa etter at jeg i søvne hoppa ut av ei køyeseng og knuste trynet mitt på en dørhåndtak, det verste var at han som skulle sy måtte holde et speil og jeg måtte få ut leppe-piercingen min som hadde gravd seg et god stykke inn, måtte sy panna etter å ha lekt supermann og hoppa med huet først fra et bord, måtte sy inni hånda pågrunn av vill løping på fjellet og en stein på bakken var ute etter å ta meg, opererte halsen for cyste, måtte sy et par sting rett under "puppen min" etter en dott skulle vise hvor flink han var med kniv :wallbash: og min siste knakk et bein i ryggen på trening og har vært sykemeldt siden ifjor. Det værste er og blir ryggen, faen så lite man får gjort :cry: Dette her er det som sitter fast i huet mitt som jeg husker godt.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

En ting jeg glemte som mulig scorer høyest på vondhetsskalaen min:

På vei hjem fra nyttårsfeiringa ifjor fikk jeg enorme brystsmerter, kjentes ut som det lå mange tonn oppå brystet. Tenkte ikke no mer på det da jeg var rimelig full så la meg. Sov en halvtime før jeg våknet av at smertene ble værre og værre. Ringte legevakten og de ba meg komme med en eneste gang. Rett inn på vakta, videre i ambulanse med blålys til aker sykehus og lå på intensivavdelingen i 5dager med hjertefeil. De smertene jeg hadde i brystet i ambulansen og frem til de 3første sprøytene med morfin er vel det værste jeg har opplevd fysisk.

Lenke til kommentar
aaaaaaaaaa :cry:

Hjertefeil er jeg livredd, hjerte smerter er noe av det verste som finn, det er en grunn til de kjører på med morfin når det har noe med hjertet å gjøre...ene tingen er det er jævla vondt og det andre for at du skal klare å slappe av osv så må de gi deg morfin.

5952687[/snapback]

Ja var en heller ubehagelig opplevelse. Foreldrene mine fikk vite jeg skulle dø iløpet av dagen osv.. menmen, ordna seg jo! Livredd for å få lignende smerter igjen men, får panikk hver gang det stikker i brystet!

Lenke til kommentar

Det mest smertefulle jeg har opplevd fysisk, var å knekke armen. Det var ikke så behagelig at det gjorde noe :p

Men det meste smertefulle skjedde for noen dager siden, pysisk. Bilen min brøt sammen! Kjæresten min ligger i koma. :/ Jeg kan ikke gjøre noe. Går å venter på en donorbil.. Hun må ha ny girkasse.. :(

Lenke til kommentar

5946432[/snapback]

5952300[/snapback]

Narkose? Det fikk jeg når jeg knakk armen.

5952510[/snapback]

fikk en del, ( fikk en stoor sprøyte med kodein eller hva det het. ) men den gled ned i hånda så den ble bedøvd, men det virker ikke som den hjalp noe særlig på bruddet. så faktisk at hånda mi ble skikkelig "hoven" pga all bedøvelsen som gikk ned i hånda.

Lenke til kommentar

Det var da jeg brakk benet noe så jævlig. Ingenting annet kommer i nærheten. Begge leggbena i det ene benet knakk fullstendig, og det største forflyttet seg et godt stykke framover der det brakk. Ikke noe smertestillende jeg fikk hadde noen særlig virkning før jeg ble frelset med narkose... :(

Men, men. Ble helt bra igjen. :)

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke opplevd no særlig smærte men har skada meg endel. Beina i kroppen min er ikke helt laga for det jeg holder på med så de knekker/forstues ganske fort :cool:

år 2000 : Knakk Håndledde en gang, tryna no jævlig på snowboard. ikke vondt, men satan så kjedelig og ikke gjøre en dritt på 16 uker.

år 2001 : Knuste håndledde, igjen, haha. Var litt vondt, men så snart morfinen satte sin heller bedøvende virkning på den sarte kroppen min kunne jeg ikke huske så stort. ikke vondt etter det. Men, again, 16 kjedelige uker iro :ermm:

år 2002-2003: bare en knekt tommel. Twintipski har skylda. kjekke skadefri 2 år egentlig.

år 2004: Siste dagen av vinterferien, Siste dag på hafjell, siste hopp. tenkte jeg skulle dra på litt på ski å satte en (om jeg må si det selv) HÆRLIG x-tailgrab! Alt gikk bra helt til jeg skulle lande. Jeg så bare landingsområdet forsvinne under meg. landa flatt på skuldra av alle ting. Brodern anslo hoppet til 25-30 meter. Slitkarakter var han heller usikker på. Men hvertfall, Noen rønken senere så fant jeg merklig nok ut at jeg bare hadde Knerta en tommel :tease: Men det var faktisk litt vondt.

Helt fram til idag så har jeg vert delhvis skadefri. Fikk litt skrubbsår oppover ryggen i påska da jeg gjorde ett tappert forsøk på å land 180 i løssnøen, på ski. Var bare det at det hadde danna seg masse skare i landinga og tryna. Det jeg trodde var løssnø var steinhar skare. men ikke no serlig vondt. bare blod. aldri mer ski-kjøring i T-skjorte selv om det er varmt ute.

Det som faktisk har gjordt aller mest vondt er å tråkke over på volleyball-trening/kamp. Det er no inne svarte natta vondt. Men det er sjeldent mer alvorlig en at man ikke kan trene på 1 uke eller kanskje 2. bare jævlig vondt.

For å trekke en rask sluttkonklusjon så må det være at all form for fysisk aktivitet er rota til smerte. Så alle dere porøse og lett-knekkelige nerder der ute, hold dere hjemme foran PCen og ikke dra ut å ta sjanser. Dere kan skade dere!

Lenke til kommentar

plusse på vondeste nerdeskade:

Hadde kjøpt meg ny 120mm stillegående vifte som jeg hadde satt utenfor kabinettet, hadde ikke tid til å lage hull akkurat den dagen. Lurer på om den går, mørkt rom og musikk på. Stikker fingeren borti. Treffer akkurat kanten på viftebladet og kutter meg opp ganske dypt, vifta kaster blod rundt i rommet :D Var ganske intens smerte i 2 sek eller noe. Lite arr på pekefingeren

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Hmmm, hadde akkurat det samme for en stund siden. Smerten ga seg da etter 3 minutter, trodde det var astmaen....

5952732[/snapback]

Jeg får ofte slike smerter i brystet/hjertet som varer bare i noen minutter. Mamma sier det er helt normalt. :ermm:

Skulle hoppe ned fra et tre for en god stund siden, tror jeg gikk i femte- eller sjetteklasse. Var ca. 2 meter høyt fra der jeg sto og ned til bakken. Merket ikke at foten min satt fast da jeg hoppet, løstnet da jeg "lå" sidelengs i luften. Landet på siden og mistet pusten ganske lenge, var helt forjævlig å ligge der med store smerter imens jeg gispet etter luft. Bristet nesten ribbein og det var vondt å puste i flere dager.

Ellers har jeg vært ganske heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...