Gå til innhold

TES: Nvidia-eiere: Triple Buffering

Anbefalte innlegg

Så et tips om å skru på dette på det offisielle forumet. Man får ikke bedre FPS, men man får *betydelig* mindre hakking.

Testet dette ut selv, og ble frelst... For første gang på snart en måned følte jeg at jeg virkelig hadde en bra maskin. Tidligere har jeg hatt fin FPS, men en meget irriterende hakking når jeg har snudd meg, beveget meg og når jeg har vært i kamp. Omtrent helt borte med Triple Buffering aktivert.

Noen i den nevnte tråden påsto at det kun virket når man hadde vertical sync på, men kan ikke si meg enig i dette.

Mitt forslag om du har nvidia-kort: Triple Buffering. Prøv.

Bruker for øvrig 84.21-driverne nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok en liten stund før jeg fant det:

- Høyreklikk på skrivebordbakgrunnen og velg Properties.

- Velg Settings -> Advanced.

- Klikk skjermkort menyen (i mitt tilfelle: GeForce 7800GT).

- På fanen som spretter ut til venstre velger du Quality & Performance settings.

- Hvor det står Global driver settings i hovedvinduet, velger du Advanced.

- I menyen nedenfor finner du så valget Trippel buffering, som du så velger og kan aktivere nedenfor vinduet.

Jeg tok et bilde for å illustrere :)

Lenke til kommentar

Den ville ikke hos meg. Slo den på, trykket Apply og OK på alt, men når jeg kom inn igjen stod den Off igjen allikevel. Har et 6800 Go Ultra og 78.11 drivere. Får sjekke om det er noen nyere som er sertifisert av Dell. (Dette er jobbmaskinen min også, så jeg har ikke tid til å leke med betadrivere. Hvis jeg trenger support må det være en godkjent versjon...)

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problem med tearing når jeg bruker PC+HDTV.

Prøvde tipset ditt og fyrte opp HL2:Lost Coast for å sjekke, og det virket mye mye mye bedre.

Skal teste med andre spill senere-

Mulig det er bare placebo effekten fra min side, men det virket veldig lovende!

Uansett, mange takk for et flott tips!

Mvh

Daisy Chain

Lenke til kommentar
Tusen takk! Ble veldig mye bedre nå.

5942908[/snapback]

Quoted for truth!

Ble mye bedre ute i naturen nå, nå hakker det ikke pga at grafikken er "for" bra, men pga. de små loadingene. :) Tror jeg må overklokke prosessoren litt til. :p

5943152[/snapback]

Bra å se at flere har oppdaget positive innvirkninger med Triple Buffering. :)

For de som ikke merker noen forskjell, sjekk at det er satt Triple Buffering på i Oblivion-profilen, i stedet for Global Profile.

Loadingene er vel vanskelig å få bort, men all den andre hakkingen min er omtrent 100% eliminert nå. Vet ikke om FPS droppet med et par, men det driter jeg i tilfellet faktisk i, så lenge flyten er hundre ganger bedre :)

post-4131-1145379766_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Merket ingen FPS-forskjell med Triple Buffering på, og hakkingen ble heller større hos meg, men jeg la merke til en annen ting. Texturen på Steel Cuirass ble ødelagt, både når jeg hadde den på og når jeg la den på bakken. Kan være en annen årsak til det, men det gikk bort når jeg skrudde av Triple Buffering og restartet dataen.

6800GT, 84.43 drivere (BETA drivere, kan være derfor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...