Gå til innhold

Finne en god mediaplayer til Linux

Anbefalte innlegg

Hvilket program som finnes for Linux som kan ta over for Winamp? Jeg har lenge brukt XMMS for avspilling av musikk, men denne kan ikke spille av video. Vil helst ha en mediaplayer ikke en audio- og videoavspiller. For det andre ser det ut som XMMS er dødt, ingen nye forbedringer, bare feilfiksing. Har lest litt om XMMS2, men har aldri prøvd det. XMMS2 har valgt å ikke innkludere videoavspilling, bare audio. Noen som har prøvd XMMS2?

Jeg liker design til Winamp og vil ikke ha en mediaplayer som har over hele skjermbildet. Foruten XMMS, er det andre programmer som duger?

VLC, MPlayer, Xine!! Har prøvd Xine til videoavspilling, men synes GUI til den er grusom. Utseende er endel viktig for meg (Skal jo selvsagt se på programmet også)

Edit: BMPx, ny ombygging av Beep Media Player ser lovende ut....

Ser ut som Audacious er en fortsettelse av den gamle BMP koden som ble avsluttet. Den ser ikke så ille ut heller...

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til musikk har jeg brukt Audacius helt siden BMP ble erklært død. Audacious er framtiden for de som liker gode gamle XMMS/WinAMP. Nå er det faktisk mulig å bruke Audacious/XMMS til video også, det finnes plugins som bruker MPlayer til videoavspilling (versjonen til Audacious er ikke helt ferdig enda, men den fungerer).

XMMS2 og BMPx er skrevet helt på nytt i forhold til tidligere versjoner. Men egentlig i bunn og grunn gjør de akkurat det samme; spiller musikk (BMPx har planer om video en gang i framtiden). Personlig har jeg ingen interesse av disse da de drar med seg alt for mye "dritt" bare for å spille av litt musikk.

Til videoavspilling så kan jeg anbefale GXine, denne duger også til musikkavspilling, men er primært en videoavspiller.

EDIT: Har lekt meg med XFCE idag, fant xfmedia (bruker Xine som backend). Tror dette kan bli min nye mediaavspiller :)

Endret av olear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...