Anonym5656 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Har sett litt at PC-BSD har kommet, men hvordan er det egentlig funker? Er det på en måte FreeBSD's verson av Ubuntu hvis vi tenker Debian? Altså en enklere BSD? Noen som har testa det og vil gi noen tilbakemeldinger? :] Tenkte å teste det ut på en P3 laptop. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 PC-BSD has as its goal to be an easy to install and use desktop OS, which is built on the FreeBSD operating system. To accomplish this, it currently has a graphical installation, which will enable even UNIX novices to easily install and getup and running. The system comes loaded with the "K" Desktop Environment (KDE), which lets users immediately sit down to a familiar interface. Also developed exclusively for PC-BSD is the PBI system, which lets users download and install their applications in a self-extracting & installing format, similar to InstallShield® on Windows®. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Regler for å finne informasjon på Internett: Søk på Wikipedia.Hvis man har Firefox, hopp til steg tre, hvis ikke, besøk getfirefox.com Last ned og installer Mozilla Firefox Start Mozilla Firefox Skriv wp søkeord [*]Søk på GOOGLE [*]Spør på eventuelle forum Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Flytter denne tråden til det nye BSD/Unix-forumet. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) PC-BSD er en variant av freebsd som fokuserer på desktop markedet i større grad ja. Kommer med KDE som default. Jeg har testet det i Vmware Player på laptopen min og det var utrolig raskt egentlig. Endret 26. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
whoi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg installerte det på laptopen, men den skjønte ikke stort av hardwaren min. CPU gikk på full guffe hele tiden, og fikk ikke satt oppløsningen høyere enn 1024x768. Ikke no lyd, og klarte ikke å koble til wlan. Så da forsvant tålmodigheten min! Lett å installere da Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Har installert den på Parallels Workstation og den funker som en drøm. Ser veldig bra bygget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå