Gå til innhold

Abit KG7 døde bare 1 år gammel:( Kan jeg bytte til en ny?

gixer

Anbefalte innlegg

Hei! Kom hjem fra Singapore igår og gledet meg for å prøve mitt Geforce 4 ti 4200 (MSI) som jeg hadde kjøpt der nede for bare 900kr(!). Sjokket var stort da jeg slo på skjermen og den var svart. "Faen" tenkte jeg, og jeg som ikke hadde garanti på skjermkortet utenfor Singapore! Men etter å ha roet meg ned prøvde jeg med det gamle geforce 2 kortet mitt og det var like svart. hmm.. deretter prøvde jeg med det nye skjermkortet mitt i en annen data og den funka som bare det! Da må det være hovedkortet som har tatt kvelden da eller?

Som nevnt så er det et Abit KG7 hovedkort som jeg kjøpte på komplett.no for litt under et år siden. Kan jeg bytte den til en ny en da? jeg regner med at jeg kan det, men jeg har et lite problem... Eller det er ganske stort fordi jeg mangler kviteringer:(

Har komplett gamle ordere inne på en database eller noe sånt? Kan noen hjelpe meg her? Er desp!

MVH

Terje Rasmussen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd først å presse minnebrikkene til en gang til for sikkerhets skyld. Det kan jo være at når du har åpnet og byttet skjermkort at det kan ha blitt dårlig kontakt. Hendte med mitt Abit KR7A-Raid, og det er jo ikke den veldig store forskjellen på de to kortene.

Forutsetter selvfølgelig at alle vifter og disker ser ut til å starte som normalt, men ingen skjerm.

bertie

Lenke til kommentar

Tror ike CPU skal gi svart skjerm, men dette er jeg ikke sikker på... Minne kan derimot gi blank skjerm hvis den er defekt. Skjedde i alle fall med en kompis av meg med RD-RAM... Bestilte seg 512 Kingston 1066 RAM i stedet han grisen.. :smile: Fikk selvsagt pengene tilbake for gamle rammen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...