spewster Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hallo ivrige forumbrukere.. Trenger noen raske tips her. Skal bygge ny pc til "alltmuligbruk" hvor ytelsen er i fokus. Skal være av nyeste og av raskeste sort... Satse på AMD eller Intel sin dualcore? Hvem har best ytelse? Noen HK som dere anbefaller? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Switters Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Per idag er nok AMD sine X2 bedre enn Intel, men har du tid til å vente litt, ville jeg sett an Intels nye Conroe som ser veldig lovende ut. Hvor mye penger skal du bruke? Lenke til kommentar
spewster Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Per idag er nok AMD sine X2 bedre enn Intel, men har du tid til å vente litt, ville jeg sett an Intels nye Conroe som ser veldig lovende ut. Hvor mye penger skal du bruke? 5938519[/snapback] Tenkt på rundt en 10.000,- for cpu, hk, minne, disk, kabinett og skjermkort Hvordan kommer prisene på Conroe til å ligge forhold til AMD sine X2? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Per idag er nok AMD sine X2 bedre enn Intel, men har du tid til å vente litt, ville jeg sett an Intels nye Conroe som ser veldig lovende ut. Hvor mye penger skal du bruke? 5938519[/snapback] Tenkt på rundt en 10.000,- for cpu, hk, minne, disk, kabinett og skjermkort Hvordan kommer prisene på Conroe til å ligge forhold til AMD sine X2? 5938686[/snapback] Det er det ingen som vet ennå. Innen Conroe kommer skal AMD ha en ny serie med cpuer på markedet også. Jeg ville kjøpt i dag. Hva er poenget med å vente på noe som kommer en gang i fremtiden? Om du hele tiden skal vente på det som kommer, så får du aldri kjøpt noe. Og innen Conroe kommer, så har det sikkert lekket ut nyheter om neste cpu som frister en del til å vente igjen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Ingen grunn til å vente nei. Får bra maskin for den summen i dag *offtopic* hei på deg efikkan Endret 17. april 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Trenger du maskinen nå, kjøper du den nå. Ellers kan du godt neste på Conroe. Tidlige tester har vist at den slår X2 hanske klart. Men pr. i dag er AMDs toppmodeller best. (egentlig vil jeg si at de er best i alle prisklasser, men skal du ha en ordentlig billig dual core erd et kun intel som har det. Ta AMD x2 3800+ f. eks... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 X2 3800+ og 4200+ er veldig gode kjøp i dag. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
spewster Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Takker for svar! Hvem HK burde jeg gå for? ASUS A8N-SLI DELUXE Socket 939 ? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Intel Dual core handlevogn ( Pentium D 805) Pris på en AMD X2 3800 : 2750kr Det jeg vil fram til er at AMD X2 3800 koster nesten like mye som en komplett pakke med hovedkort/CPU og Ram hvis du velger Intel sin billigeste Dual-Core. Selvsagt er AMD X2 en bedre CPU , men om den forsvarer prisen sin er jeg ikke sikker på. EDIT: Leste nettopp at du skrev at ytelse er i fokus , da bør du antageligvis vurdere en X2 ja! Endret 18. april 2006 av dkvam Lenke til kommentar
spewster Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Intel Dual core handlevogn ( Pentium D 805)Pris på en AMD X2 3800 : 2750kr Det jeg vil fram til er at AMD X2 3800 koster nesten like mye som en komplett pakke med hovedkort/CPU og Ram hvis du velger Intel sin billigeste Dual-Core. Selvsagt er AMD X2 en bedre CPU , men om den forsvarer prisen sin er jeg ikke sikker på. EDIT: Leste nettopp at du skrev at ytelse er i fokus , da bør du antageligvis vurdere en X2 ja! 5940574[/snapback] Ytelse er viktig, men skiller det mye? Noen som har link til test mellom Pentuim D og AMD X2? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ytelse er viktig, men skiller det mye? Noen som har link til test mellom Pentuim D og AMD X2? 5940970[/snapback] Du kan begynne med å lese i denne tråden. Jeg har system med begge alternativer. Intel har det billigste alternativet.. som gitt god (vann) kjøling yter særdeles bra.. ikke minst med tanke på hvor rimelig ett slik system/oppsett kan være. AMD (X2) er en bedre CPU, og har du pengene.. og ikke vil støtte ditt lokale kraftselskap/ikke vil bruke penger på kjøleutstyr.. da er det X2 3800+ du skal velge. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) "Bakdelen" ved å kjøpe et amd oppsett nå er jo at de kommer med ny sokkel til sine prosessorer om kort tid, det innebærer jo at de også skifter til DDR ll ram. Dermed ville jeg ventet uansett om jeg skulle velge amd eller Intel. Endret 18. april 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
spewster Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Ytelse er viktig, men skiller det mye? Noen som har link til test mellom Pentuim D og AMD X2? 5940970[/snapback] Du kan begynne med å lese i denne tråden. Jeg har system med begge alternativer. Intel har det billigste alternativet.. som gitt god (vann) kjøling yter særdeles bra.. ikke minst med tanke på hvor rimelig ett slik system/oppsett kan være. AMD (X2) er en bedre CPU, og har du pengene.. og ikke vil støtte ditt lokale kraftselskap/ikke vil bruke penger på kjøleutstyr.. da er det X2 3800+ du skal velge. 5941094[/snapback] X2 er jo ikke så mye dyrere (utenom den billigste Intel 2.6) Tittet på 2.8ghz fra intel og den var mye dyrere. mpx tar 2488,- for X2 3800+ Men nok om cpu.. må velge HK! Beste X2 HK`et? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 "Bakdelen" ved å kjøpe et amd oppsett nå er jo at de kommer med ny sokkel til sine prosessorer om kort tid, det innebærer jo at de også skifter til DDR ll ram.Dermed ville jeg ventet uansett om jeg skulle velge amd eller Intel. 5941327[/snapback] Må si meg enig her. Skal selv oppgradere om ikke så altfor lenge og jeg blir definitivt å vente på Conroe og de nye prosessorene til AMD. Blir mest sannsynlig å gå for Intel denne gangen Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Sjekk testen nedenfor av D 805 vs andre dual-cores. Ble enkelt overklokket til 3.7 GHz med luftkjøling. http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...iews/intel805d/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 X2 er jo ikke så mye dyrere (utenom den billigste Intel 2.6) Tittet på 2.8ghz fra intel og den var mye dyrere. mpx tar 2488,- for X2 3800+ Men nok om cpu.. må velge HK! Beste X2 HK`et? 5941574[/snapback] Å i det hele tatt vurdere enn annen dual-core enn 805D fra Intel.. med tanke på at Merom/hk kommer "snart" er litt usmart vil jeg si.. OK.. "Presler" 920D kan være ett alternativ dersom høyest mulig overklokk gitt adekvat PSU/kjøling er målet. Dersom du ikke ønsker å vurdere annet enn AMD.. gå for X2 3800+, prisen på denne er jo nå ikke så høy lenger (ihvertfall i forhold til 920D/930D).. og den er utvilsomt ett meget godt valg nå som Opteron dual har økt i pris. Ad X2 hk: Tror mange mener at DFI nf4 er "best"... selv synes jeg ett MSI K8N Neo2 innkjøpt til "spottpris" er det beste valget for en utgående CPU/sokkel. Lenke til kommentar
spewster Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Sokkel kommer Conroe til å gå på? Blir litt usikker nå.. Kan jo vente på noe nytt hele tiden og sitte her med min gamle P4 2.53 racer... men det er ikke helt planen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Sokkel kommer Conroe til å gå på? Blir litt usikker nå.. Kan jo vente på noe nytt hele tiden og sitte her med min gamle P4 2.53 racer... men det er ikke helt planen. 5943662[/snapback] Conroe kommer på S775, men du bør ikke vente... Dersom du venter vil det alltid komme noe som er bedre.. og så ender du opp med å sitte på det gamle systemet ditt i "evigheter".. Det er en mellomting mellom å vente hele tiden.. og å kjøpe nytt hele tiden.. Gå for ett godt S939-hk og en X2 3800+... Du kommer neppe til å angre.. Alternativet er jo å kjøpe ett S775-hk og en 805D, men problemet er at det ikke er sluppet noen hk for S775 som er/vil være kompatbile med Conroe når denne kommer i salg.. Og de hk'ene vil i tro Intel-tradisjon være *rådyre*. Endret 18. april 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
spewster Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Takker for svar! Har nå bestemt meg for at det blir X2 Tittet en del på HK og ECS Extreme KN1 SLI ser veldig akuell ut, men jeg er redd for mye stöy fra den, noen som har denne? Meningen er å bygge en stillegående maskin som kan stå på 24/7 Ser at Asus A8N-SLi Premium har cooling pipe, men dette kortet koster jo en del ekstra.. Noen som vet om andre bra stillegående kort? Edit: typo Endret 19. april 2006 av spewster Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Sitter på et A8N-SLI Premium selv og det re et skikkelig flott kort. 2 Raid kontrollere med støtte for 4 disker hver om du trenger det Cooling pipe'en er også super... så slipper du å bytte ut bråkebøtta som ellers følger med selv Endret 22. april 2006 av Buzz76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå