Gå til innhold

Hjelp i sketchup

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kunne trengt litt hjelp i sketchup, vet at det kansje ikke passer her, men mange av dere som henger her bruker jo dette programmet!

Så jeg tar sjansen:

Jeg har laget en figur, og skal velge målene på den, hvordan gjør jeg dette?

Kan jeg eventuelt se målene når jeg "streker" opp linjene? Fant ut at den var mye større (mm) enn det jeg hadde planer om.

Takk for all hjelp som måtte komme

:)

Edit: Går det ann at jeg velger en strek og hvor mange mm\cm den er, så regner programmet ut resten av figuren utifra det ene målet?

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg kunne trengt litt hjelp i sketchup, vet at det kansje ikke passer her, men mange av dere som henger her bruker jo dette programmet!

Så jeg tar sjansen:

Jeg har laget en figur, og skal velge målene på den, hvordan gjør jeg dette?

Kan jeg eventuelt se målene når jeg "streker" opp linjene? Fant ut at den var mye større (mm) enn det jeg hadde planer om.

Takk for all hjelp som måtte komme

:)

Edit: Går det ann at jeg velger en strek og hvor mange mm\cm den er, så regner programmet ut resten av figuren utifra det ene målet?

5938434[/snapback]

du kan jo bruke "målebåndet" (Tape Measure) og måle den avstanden du vil.. post-50511-1145307949_thumb.jpg

hvis du vil forandre på verdien kan du gjøre det nederst i høyre hjørne der måleverdien står (bare klikk på den og skriv inn ny verdi, f.eks 300mm... :thumbup:

Endret av xelA
Lenke til kommentar
Lurer på noe mer her, når jeg har høyre-klikket på en flate på en figur og valgt "hide", hvordan får jeg den da tilbake igjen?

5953602[/snapback]

Du klikker på unhide. Du finner det i menyen, andre eller tredje lista fra venstre.

Edit: Huska akkurat at det lå et bilde her:) Trykk på view, så finner du unhide.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...