Eske Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg skal også til Oslo til høsten. Noen som har noen tips til hvordan man bør gå frem for å få en bra leilighet? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 "Jøss, søker folk allerede? har planer om å flytte til oslo i august, så lønner det seg å søke allerede nå? er litt ny i dette her, for flytter ut for første gang... " Nei, dette er for de med semesterstart i januar. Skal du begynne i august holder det nok med hybel fra juni/juli. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Nåja.. Det skader ikke å høre, selv om det er tidlig ennå. Tipper nok at du får beskjed om å vente litt, men ikke vent til juni-juli som bruker007 sier, da får du nok ikke velge på øverste hylle lenger. Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Tenker jeg begynner den seriøse jakten i mars-april. Men dumt at man ikke vet om man kommer inn på skole eller ikke, for blir jo veldig usikkert hvis man plutselig står uten skoleplass og med hybel... Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Nåja.. Det skader ikke å høre, selv om det er tidlig ennå. Tipper nok at du får beskjed om å vente litt, men ikke vent til juni-juli som bruker007 sier, da får du nok ikke velge på øverste hylle lenger. 7879189[/snapback] Det er jo hvis du tar en hybel fra juni/juli du kan velge fra øverste hylle. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Kan hvem som helst søke på SiO? Nettsidene deres er nede, så jeg får ikke sjekka der. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Nei, ikke hvem som helst kan søke på SiO. Egentlig kun de som er tilknyttet SiO, men SiO har likevel et bestemt antall andel som de deler ut til OAS sine studenter. Selv søkte jeg om bolig i mars/april og fikk hybel fra 1 juli, så det er egentlig en fordel å være tidlig ute da man slipper loddtrekningen ved studiestart, og da er det ikke lett å få bolig straks. Selv bor jeg i studenthybel som OAS har, og et ganske fornøyd, selv om rommet føles litt lite avogtil. Og synes mange overdriver når de beskriver Anker-området selv har jeg opplevd lite der og jeg bor 5-10 minutters spasertur unna. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det jeg mente var at man ikke måtte vente til juni-juli med å SØKE, ikke leie. Leier selv i oslo, og slapp lettere fra det fordi jeg skulle ha leilighet fra 1. juli. Det gjør ting mye lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå