olar0701 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Har prøvd å være litt kreativ her, men skulle gjerne gjort litt med bakgrunnen. Har fjernet den opprinnelige bakgrunnen ved bruk av Clone tool i PS, men skulle gjerne fått bakgrunnen ensartet. Nå ligner den på et litt utspjåka tapet fra 50-tallet. Noen som vet hvordan man fjerner deler av et bilde og erstatter det med noe annet ? Har Photoshop, men er som dere forstår ingen "konge" enda, men det går da fremover.. Endret 17. april 2006 av olar0701 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 På dette bildet vil det være fort gjort å bruke extract, som du finner under filtermenyen. det er gode og definerte kanter her, så det skulle ikke bli noe problem. I extract maler du langs linjene av det du vil skjære ut, fyll det med farge og trykk ok (i grove trekk). Merk at du må fylle fargen i det du vil beholde, alt annet fjernes. Deretter kan du lage nytt layer under og bruke hva du vil av bakgrunn, om det så er et bilde av en solnedgang. Artig ide, forresten. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Takk for hjelpen, SirMaximus. Extract virket fint. Har ikke satt meg inn i layers enda, så jeg jukset det til på annet vis. Det ble bedre enn det første, tror jeg nok.. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Joda, mye renere nå. Kanskje du bør gå over kantene litt med en liten myk brush der det ser mest "kuttet" ut, så blir det perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå