ericandre Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 skal innstalere driverene til skjermkortet mit. får beskjed om You appear to be running an X server; please exit X before installing. hvordan kan jeg slå dette av?? Lenke til kommentar
ericandre Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 må man ha 14 tegn for og svare: ubuntu. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) ctrl-alt-F1, logg inn sudo killall gdm (eller kdm, eller hvilken login manager du bruker, evt xserver(tror jeg det var)) installer driveren via kommandolinja og start login-manager/wm igjen. EDIT: Leig & tror driverene ligger i Pakkesystemet til Ubuntu, men sannsynligvis ikke i et standard repository. Det skal stå en plass på ubuntuforumet/wikien hvordan du skal fikse dette. EDIT2: sudo Endret 17. april 2006 av DinoSauroMann Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Driveren (både nvidia og ATI) ligger i pakkesystemet, på standard repository, og jeg tror den er installert som standard. Hvis ikke kan du bare søke etter nvidia eller ATI i synaptic. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Visst du har et nvidia-kort kan det være meget greit å se på denne guiden. Visst du vil ha aller nyeste driver benytter du method 2, men for de aller fleste (med rimelig nyere nvidia-kort) gjelder method 1. Btw. for å stoppe gdm: sudo /etc/init.d/gdm stop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå