inferror Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Aqua Extreme - - C a s e - m o d - - ____________________________________ Utgangspunktet et et aopen hx08 maxi tower. Dette har jeg tenkt å gjøre: bryte inn en trippel vannkjøling for cpu\gpu\chipset. 140mm vifte i fronten. Hengsle sidedør Plexi i sidedøra. Etch\gravere? Blå lys\uv? Aerogate 2 viftestyring. Lakkere innvendig og utvendig Ellers får jeg bare ta det som det kommer. De eneste skissene som finnes har jeg foreløpig i hodet da jeg finner det mye enklere å redigere dem da. Gode ideer mottas med takk Her Endret 11. mars 2007 av inferror Lenke til kommentar
inferror Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) DETTE HAR SKJEDD.... Her er kassa før masakeren starter Bilde av trippelkjølinga Slakting... Merking for viftegrill Ferdig merket Sage sage... Huston we have a problem! Radiatoren er for stor Mere saging... Merking og laging av eksos grill Ramme til grill Sveiset fast gitter i ramma Borring og gjenging Montert med thumbscrews Tilpassning av plater til radiatorkasse Med radiatoren helt i bunn.. merking av skruehull Grillen på for merking av resten Ferdig merket Ferdig kappet radiatorfeste Punktliming av radiatorkassa Endret 17. april 2006 av inferror Lenke til kommentar
inferror Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 En liten oppdatering. Påsken har vært lite produktiv, men litt har man fått gjort. Dekkplater i fronten... Montering av radiatoren i kassen for å merke hvor radiatoren kommer i gjennom på frontplata. Merking Ferdig Hva synes dere om farvevalget?? Tenker å kjøre på det inni hele kassa, og så knallblank sort utpå.... Kanskje radiatoren også?? Lenke til kommentar
inferror Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Bare en liten oppdatering i dag. Har tilpasset frontplata som skal tette radiatorkassen fremme. Var litt uheldig med tilpassningen på sidene (se siste bilde), så der må jeg nok legge på litt. Har ellers fått et par GODE navneforslag i kommentarloggen. Ferdig tilpasset frontplate..... Litt dårlig tilpassning på siden.... Men.... vi legger bare på litt der det trengs Skal se om det kommer en update i morgen også... Lenke til kommentar
inferror Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) I dag er det montering av viftegrill og vifter. Til min store irritasjon skulle det vise seg at alle skruene til vannkjølinga var beregnet for å klemme viftene fast mellom grillen og radiatoren. Heldigvis har jeg en håndfull vifteskruer, men hullene i grillen må utvides og forsenkes. Skruene i hjørnene er bare for å holde fast grillen. Har forsenket en skrue som test. Bildene "viser" også spacingen mellom viftene og radiatoren. (skal visstnok gi bedre effekt). Endret 19. april 2006 av inferror Lenke til kommentar
inferror Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Nok en liten oppdatering! Har finpusset hullene i grillen, og forsenket dem. Grillen og viftene vises her ferdig montert. Så nå er det bare å demontere og lakkere Har brukt litt putty masse for å ta mål av hvor mye jeg må legge på platen som tetter rundt radiatoren i fronten slik at den blir tett. Har også begynt å lage hengslene klare til sidedøren. Etter mye fundering har jeg funnet ut jeg skal hengsle døren i bak kant, og ikke forran slik de fleste gjør. Skal også "stealth´e" hengslene så godt det lar seg gjøre. Her er bilde av hengslene. Tenker jeg får montert hengslene i morgen. Når de er montert skal jeg begynne på hullet i døra. Er fortsatt litt usikker på designet på hullet... Samtidig skal jeg legge på mankoen på frontplata til eksoskassen. Vel, hva tror dere?? Endret 21. april 2006 av inferror Lenke til kommentar
inferror Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Oppdatering! Jeg lager dør. (montering av hengsler) Kapping for yttre del Hmmm.... Prøving... Begge på plass for oppmerking. Merking for bakdel. Kapping av hull for bakdel av hengselen slik at den blir plan med kassa. Slaglodding av bakdel. Montering av fremdel med splint. Festet for kontroll. Mere slaglodd. Begge sider ferdig. Rengjort (sandblåst) Etter 2 til.... Jeg har en dør Mangler bare en lås for å holde den igjen. PS: er dette interessant for dere, eller er det bare .... Lenke til kommentar
inferror Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Oppdatering 23.04.06 I dag er det montert plexiglass i døra. Oppmerking av største yttre mål Oppmerking av indre mål Sage sage sage sage etc....... Prøvemontering av glasset... Skal bruke flere små skruer rundt kanten som forsenkes jevnt med plata. Nå er de største inngrepene snart ferdig (bortsett fra fronten), så det er forhåpentligvis ikke så lenge til lakkering Lenke til kommentar
inferror Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Oppdatering 11.03.2007 Neida, prosjektet er ikke avgått med døden, men pga lite tid har det gått sakte. Nå har jeg ihvertfall fått gjort litt. Åpnet større hull for power vifta i skilleplata. Åpnet større hull til kablene i skilleplata. Flytta powerswitch. Flytta floppy. Laga viftehull i front. Holder på med: Modifisere vannblokk til chipset. Lage vannblokk til vreg. Pussing av front... Legger ved noen bilder... Kommer mere...... Komments? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå