Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Prøve å gjøre noe med PC, når man har info....!?

Anbefalte innlegg

Okay... Bruk den kabelen som går mellom routeren og modemet ditt. Ta den ut fra modemet og koble den til pcen din. Da vet du at du har en kabel som virker.

5995382[/snapback]

Hvorfor driver alle her og sier at han skal koble PC'en sin i WAN-porten på routeren? WAN-porten er på slike routere porten nettuplinken plugges i, så jeg tviler veldig sterkt på at du kan administrere routeren fra noe som kommer inn på WAN-porten, da dette i teorien ville åpne for at resten av verden gjorde det samme. Tipper at de fleste routere med noe fornuftig setup filtrerer det meste innkommende (ikke returtrafikk) på WAN-porten. Tror nok du heller skal koble PC'en i en eventuell LAN-port (pleier stort sett å være 3-4 porter som står tett ved siden av hverandre i en gruppe).

For å finne hva som antakelig er IP'en du ser etter (windows xp):

Start > Kjør > "cmd" > ipconfig (/all) > Standard gateway/Default gateway

Nå trenger ikke denne IP'en nødvendigvis å være IP'en til akkurat WLAN-routeren, men dersom dette er et rimelig straight "hjemmeoppsett" så er det sannsynligvis riktig.

Brukernavn og passord for belkinroutere har jeg ingen oversikt over, og siden du ikke sier hvilken modell du har kan vi ikke hjelpe deg noe særlig med det.

IP block hjelper ikke, de fleste har statiske iper.

Få taki mac adressen.

6006549[/snapback]

Du mente sikkert "de færreste"? :p

Uansett, for å finne MAC-adresse er en grei måte (i windows xp) å pinge IP-adressen til "slemmepcen", og så:

Start > Kjør > "cmd" > arp -a

Der skal da IP-adressen og MAC-adressen stå.

Om du er litt usikker på hvordan du pinger:

Start > Kjør > "cmd" > ping ip

(bytt ut "ip" med ip-adressen)

Endret av Iguil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han vil ikke merke at du pinger han...

6009628[/snapback]

Du tenker på "merke", som i at du tenker at jeg mente å DoS'e han ut fra nettverket?

Grunnen til at jeg foreslo det er at du får MAC'en i ARP-tabellen på PC'en din ved å gjøre det.

Lenke til kommentar

6009628[/snapback]

Du tenker på "merke", som i at du tenker at jeg mente å DoS'e han ut fra nettverket?

Grunnen til at jeg foreslo det er at du får MAC'en i ARP-tabellen på PC'en din ved å gjøre det.

6009652[/snapback]

Stemmer det, men hva vil det hjelpe trådstarter og ha macadressen når han ikke kommer inn på routeren, og dermed kan han ikke blocke mac adressen.

Korriger meg vist jeg tar feil, har ikke lest alle sidene..

Lenke til kommentar

6009628[/snapback]

6009652[/snapback]

Stemmer det, men hva vil det hjelpe trådstarter og ha macadressen når han ikke kommer inn på routeren, og dermed kan han ikke blocke mac adressen.

Korriger meg vist jeg tar feil, har ikke lest alle sidene..

6009693[/snapback]

Nei, det er riktig at han ikke har så veldig mye å gjøre med den før han kommer inn i routeren. Men grunnen til at jeg sa det var at Patrick.M sa "få tak i macadressen", så han visste hvordan han skulle gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei..

Jeg har fått det til, jeg kommer inn på router oppsettet nå :D,

MEN!!

Når jeg tar enable mac-adress filtering, at jeg kan legge inn mac adresser at bare de får tilgang til nettet, så legger jeg til min bærbar pc med mac adressen, så får jeg ikke tilgang til nettet, kommer bare "Begrenset eller ingen forbindelse".

Tar jeg security med 64-bit wep kryptering, så taster jeg inn nøkkelene for å koble til nettverket så får jeg samme melding....

Hva gjør jeg galt nå da? :S:(

Lenke til kommentar
Hei..

Jeg har fått det til, jeg kommer inn på router oppsettet nå :D,

MEN!!

Når jeg tar enable mac-adress filtering, at jeg kan legge inn mac adresser at bare de får tilgang til nettet, så legger jeg til min bærbar pc med mac adressen, så får jeg ikke tilgang til nettet, kommer bare "Begrenset eller ingen forbindelse".

Tar jeg security med 64-bit wep kryptering, så taster jeg inn nøkkelene for å koble til nettverket så får jeg samme melding....

Hva gjør jeg galt nå da? :S:(

6069016[/snapback]

Sikker på at du ikke tok "Deny Mac-adresses in the list".

Bruker å være to alternativer. Deny, og Allow only. Evt så har du skrevet feil mac-adresse. Husk at det er mac-adressen til trådløskortet du skal skrive inn.

Lenke til kommentar

Det står følgende:

This feature lets you set up a list of allowed clients. When you enable this feature, you must enter the MAC address of each client on your network to allow network access to each.

Men tror sikkert jeg har skrevet feil mac-adresse, men hvordan skal jeg finne den riktige da?

Lenke til kommentar

Det er bare å skrive "cmd" i kjør så åpner det et nytt vindu: "ipconfig /all"

Så scroller du bare til der det står Wirless Connection eller trådløs tilkobling. Den mac-adressen som står under der er riktig. Om du er usikker kan du jo bare skrive de mac-adressene du finner der. Men du bør være i stand til å se hva som er det trådløse kortet.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Hei,

Når har jeg fikset det også...

Men det som er problemet nå er at jeg har ip telefoni, og pluggen går i routeren, og jeg finner ikke mac adressen dens.... Hva skal jeg gjøre?, fordi den virker ikke etter jeg setter på mac adress filtering....

Lenke til kommentar
Hei,

Men det som er problemet nå er at jeg har ip telefoni, og pluggen går i routeren, og jeg finner ikke mac adressen dens.... Hva skal jeg gjøre?, fordi den virker ikke etter jeg setter på mac adress filtering....

6069486[/snapback]

Det skal være mulig å finne mac-adressen enten via et web-grensesnitt eller bare via menyen på telefonen. Evt har du en SIP-adapter og da kan du helt sikkert gjøre dette via web. Dette får du bare se på manualen som fulgte med.

Men hørtes rart ut at dette ble sperret når går via trådet nettverk. Prøv å restart telefonen/adapteret. Mulig det hang seg litt når du tukla med routeren.

Lenke til kommentar
Hei,

6069486[/snapback]

Det skal være mulig å finne mac-adressen enten via et web-grensesnitt eller bare via menyen på telefonen. Evt har du en SIP-adapter og da kan du helt sikkert gjøre dette via web. Dette får du bare se på manualen som fulgte med.

Men hørtes rart ut at dette ble sperret når går via trådet nettverk. Prøv å restart telefonen/adapteret. Mulig det hang seg litt når du tukla med routeren.

6069510[/snapback]

Nei det er sånn, at fordi når jeg satte på mac adress filtering så ble den ene pcen som er koblet med nettverkskabel til routeren, også blokkert, når jeg la til mac adresse, funket nettet igjen....

Men skal se litt om hvordan jeg kan finne mac adressen til ip telefon adapteren da...

Lenke til kommentar

Du skulle ha kødda litt med net send når han var innpå.

"Goddag. Dette er naboen din.

Jeg sitter her med Politiet og vi vil nå konfiskere din datamaskin hvis du ikke kobler deg av nettverket [nettverksnavn]"

Han hadde ikke skjønt en dritt, sannsynligvis. ^^,

Lenke til kommentar
Du skulle ha kødda litt med net send når han var innpå.

"Goddag. Dette er naboen din.

Jeg sitter her med Politiet og vi vil nå konfiskere din datamaskin hvis du ikke kobler deg av nettverket [nettverksnavn]"

Han hadde ikke skjønt en dritt, sannsynligvis. ^^,

6069654[/snapback]

Det er mest hønene dems som bruker nettet da :p

Og som dere skjønner så har ikke høner så mye peiling.... kanskje noen har mer enn meg da? :p (neppe:P)

Men uansett fikk jeg ikke til net send til dem, med ip eller noe, sendte rundt i huset mitt da :p Plage lillebrødre:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...